"Конфлікти"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Конфлікт – це зіткнення протележних інтересів,думок,поглядів; серйозні розбіжності; гостра суперечка. Що таке «конфлікт»?
Формула конфлікту КС(конфліктна ситуація)+І(інцидент)=К(конфликт) КС-це протиріччя, що нагромадилися створючи причину конфлікту; І-збіг обставин, що є приводом конфлікту; К-конфлікт.
ОСНОВНІ ТИПИ КОНФЛІКТУ Розрізняють чотири основних типи конфлікту: 1.Внутрішньоособовий конфлікт, 2.Міжособовий конфлікт, 3.Конфлікт між особистістю і групою, 4.Міжгруповий конфлікт
Внутрішньоособовий конфлікт (конфлікт вимог). В даному типі конфлікту сторонами, які конфліктують, є різні компоненти духовної структури людини, причому це можуть бути компоненти одного рівня, наприклад, у ситуації боротьби мотивів або зіткнення двох життєвих принципів.
Міжособовий конфлікт (діадний). Це більш поширений тип конфлікту, де в ролі учасників постають дві особи, кожна з яких є суб’єктом – носієм певних цінностей, інтересів та думок.
Конфлікт між особистістю і групою. Виробничі та навчальні групи встановлюють певні норми поведінки. Кожен повинен додержуватися, дотримуватися їх, щоб отримати визнання даною неформальною групою як її учасник і тим самим задовольнити свої соціальні потреби. Однак, якщо очікування групи заходять у суперечності з очікуваннями окремої особистості, може виникнути конфлікт.
Міжгруповий конфлікт. Будь-яка організація складається з певних формальних і неформальних груп, між якими можуть виникати конфлікти. Найчастіше конфлікт виникає через розбіжності в цілях чи інтересах функціональних структурних груп, які просто не в змозі мирно співіснувати, оскільки всередині будь-якої групи постійно відбувається динамічний розвиток, змінюються цілі, завдання, що поступово входять у суперечки.
ПРИЧИНИ КОНФЛІКТУ • розподіл ресурсів (вони завжди обмежені, а претендує на їх використання кілька сторін): • різниця у цілях (спеціалізація, конкретизація та дроблення на підрозділи передбачає їх різну стратегічну спрямованість); • взаємозалежність у досягненні результату (вимагає співробітництва, хоча, реалізовуючи власні завдання, люди інколи нехтують іншими); • різниця в уяві та цінностях (відсутність об'єктивної оцінки ситуації): • незадовільні комунікації (відсутність повної та достовірної інформації); • різниця у досвіді та манері поведінки; • різка зміна подій чи умов.
Способи протікання Пристосування - згладжування протиріч, навіть на шкоду своїх інтересів Компроміс - взаємні поступки Співробітництво - спільне вироблення рішень, що задовольняє інтереси сторін Ігнорування - спроба (або прагнення) виходу з конфліктної ситуації, не вирішуючи її Суперництво - відкрита боротьба за свої інтереси, завзяте відстоювання своєї позиції
Виникнення конфліктної ситуації, її гострота, схильність до розвитку чи, навпаки, до згасання, залежить від особистих якостей людей, які беруть участь у ситуації. При цьому конфлікт швидко вирішується, якщо хоча б один з учасників конфліктної ситуації володіє: між особовими методами (стилями) вирішення конфліктних ситуацій. Є шість таких стилів: ухилення, згладжування, примушування, компроміс і вирішення проблем.
Схожі презентації
Категорії