З досвіду роботи вчителя української мови та літератури Лукомської Жанни Анатоліївни
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
З досвіду роботи вчителя української мови та літератури Лукомської Жанни Анатоліївни Вільнянської загальноосвітньої І-ІІІ ступенів школи №1 Я чую – і я забуваю. Я слухаю – і я запам’ятовую. Я дію – і я розумію. (Китайська мудрість)
Науково-методична проблема Вільнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 “Інноваційна діяльність вчителя в організації навчально-виховного процесу” Проблемна тема вчителя української мови та літератури Лукомської Жанни Анатоліївни “Застосування методу проектів на уроках української мови та літератури”
Навчально-виховні проекти: Культурологічний пізнавально-дослідницький “Українські рушники”, “Великодня писанка”. Історико-дослідницький “Сім чудес України”. Народознавчий “Народ скаже, як зав’яже”. Екологічний “Рослини – символи”.
О.Довженко “Україна в огні” (11 клас) Теми учнівських досліджень: Група «Історики» : 1. Дослідити історію написання кіноповісті «Україна в огні». 2. Підготувати історичну довідку «Україна в роки Великої Вітчизняної війни». Група «Психологи» : 1. Дослідити психологічний стан мирного населення в роки Великої Вітчизняної війни за твором О.Довженка «Україна в огні». 2. Визначити морально-внутрішній стан героїв твору: Лавріна Запорожця і Заброди, Олесі Запорожець і Христі Хуторної. Творча група : 1. Створити портретну галерею родини Запорожців. 2. Презентувати композицію з квітів під назвою «Україна в огні».
С.Черкасенко “Маленький горбань” (6 клас) Група «Біографи» : 1. Спиридон Черкасенко у нас в гостях (знайомство з письменником). 2. Інтерв’ю письменника (рольова гра). Група «Літературознавці» : 1. Створити асоціативну квітку «КРАСА». 2. Укласти словничок. Дати тлумачення словам і поняттям. Творча група : 1. Створити ілюстрацію до книги С. Черкасенка «Маленький горбань». 2. Підготувати ісценізацію одного з епізодів оповідання Спиридона Черкасенка «Маленький горбань». 3. «Поговоримо відверто» (рольова гра) – інтерв’ю з героями твору.
Музика – рівноправний засіб реалізації навчально-виховної мети уроку-проекту “Український рушник” – “Пісня про рушник” муз. П.Майбороди, сл. А.Малишка. “Великодня писанка” – українські народні мелодії (веснянки, коломийки). Твір-опис природи на основі власних спостережень і вражень – пісня “Барви осені” муз. і сл. О.Музики.
Діяльність учнів під час реалізації проекту: ставлять перед собою завдання (або це роблю я); планують остаточний результат і повідомляють його у вербальній формі; працюють за загальноприйнятим алгоритмом проектування; вносять корективи у раніше прийняті рішення; обговорюють результати і проблеми кожного етапу проектування; шукають і знаходять необхідну інформацію самостійно; складають схеми, повідомляють їх у вербальній формі; оцінюють, якою мірою було розв’язане поставлене завдання оцінюють проекти, виконані іншими; розуміють критерії оцінювання проектів і захисту; проходять процедуру публічного захисту проектів.
Проектна діяльність на уроці це: Засіб підвищення продуктивності навчальної праці та актуалізації; Розвивальне середовище, що формує соціальні вміння, навички, сприяє набуттю навчального й життєвого досвіду; Розвиток творчих обдарувань особистості та її самореалізації.
Висновок: Успішним вважаю не той урок, що дає вичерпні відповіді, а той, що породжує у моїх вихованців безліч запитань. Це спонукає мислити, шукати, мандрувати широким життєвим полем, яке потрібно не тільки перейти, а й лишити на ньому добрий слід.
Схожі презентації
Категорії