Опис наукового досвіду роботи вчителя історії та географії Новоолександрівської ЗОШ І-ІІІ ст. Фролової Олени Олександрівни
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Опис досвіду роботи вчителя історії та географії Новоолександрівської ЗОШ І-ІІІ ст. Фролової Олени Олександрівни
Педагогічне кредо Учитись важко, а учить ще важче, Але не мусиш зупинятись ти: Як учням віддаси усе найкраще, То й сам сягнеш нової висоти.
Я , Фролова О. О. , закінчила Славненську ЗОШ І – ІІІ ст. В 1993 році вступила до МДПІ ім. Белінського. Свою трудову діяльність розпочала в 1996році в Славненській ЗОШ І – ІІІ ст. З 2002 року працюю в Новоолександрівській ЗОШ І – ІІІ ст. Єланецького району, Миколаївської області вчителем історії та географії.
Проблема над якою я працюю: інноваційна методика навчання, яка включає зміст предмета його мету та завдання, враховуючи виховні та пізнавальні можливості школярів, має на меті максимально активізувати організацію навчального процесу, забезпечити оновлення змісту уроку, активізувати пізнавальну діяльність учнів. Проблемне питання
Навчання, як відомо складається з трьох частин: навчальної, розвиваючої, виховної. Навчальна функція перш за все, передбачає засвоєння нових наукових знань, формування спеціальних вмінь та навичок. В свою чергу – наукові знання – це факт, поняття, закони, теорія. Засвоєння інформації відбувається на трьох рівнях: На рівні простого відтворення ( репродуктивна ) На рівні використання знань в дещо зміненій ситуації ( реконструктивна ) На творчому рівні.
Учитель має постійно стимулювати в учнів прагнення піднятися вище того, що вже ними досягнуто, почуття власної гідності, добрий настрій, при якому працюватиметься швидше й результативніше. Для цього треба поєднувати комплекс методів і прийомів, які активізують творчу пізнавальну діяльність усіх без винятку учнів шляхом взаємовпливу: учитель — учень — учні — учитель.
Для досягнення цієї мети необхідними є: • використання різних форм, методів організації навчальної діяльності, орієнтованої на конкретного учня; • створення атмосфери зацікавленості кожного учня в роботі класу; • стимулювання учня до висловлювань, використання різних способів виконання завдань без страху помилитися, дати неправильну відповідь; • підтримка учня в його бажанні знаходити власний спосіб роботи, аналізувати свою роботу та роботу інших учнів на уроці; • створення на уроці педагогічних ситуацій, що дають змогу кожному учневі виявити ініціативу, самостійність у роботі, та умов для природного самовираження учня.
У практиці навчання з'являються: рольові ігри, різноманітні турніри, змагання, багатопланові дискусії... Все це є актуальним; оскільки в підлітковому віці спостерігаються потреби у створенні власного світогляду, прагнення до дорослості, розвиток фантазії, уяви, спрямованості на самоствердження в суспільстві. З огляду на це і є найбільш продуктивними інноваційні методи навчання. Саме такі уроки залучають підлітка до діяльності розв'язання завдань та проблем, ставлять його в позицію причетності до певних подій. Адже відомий педагог А. Макаренко стверджував: „ Яка дитина в грі, така вона здебільшого буде в праці.”
У своїй діяльності я впроваджую елементи інтерактивних навчально-педагогічних технологій, використання на уроках комп’ютера, мультимедійного проектора, глобальна задача яких — розпалювати і підтримувати інтерес особистості до пізнання, стимулювати її творчий розвиток. Навчальна діяльність
Навчання — не механічна передача знань від учителя до учнів. Це розвиток мислення учнів під керівництвом учителя на основі тих знань, якими потрібно оволодіти.
У своїй педагогічній діяльності я використовую такі форми уроків: Урок-семінар ( висвітлення питань з даної теми ); Урок-практикум ( використання таблиць, діаграм, довідників... ); Уроки-рольові ігри ( обговорення проблем, учні вчаться доводити правильність своєї думки, робити висновки ... ) ; Урок-гра „ Що? Де? Коли?” та КВК ( використання на різних рівнях власних знань ) ; Урок-шоу „ Поле чудес” ( використання елементів ребусів, кросвордів, чайнвордів.) ; Брейн-ринг ( змістовна та повна відповідь на поставлене запитання); Урок-вікторина ( всебічний розгляд проблеми, вдале вирішення, допитливість, навчання самостійності). Під час етапів уроку використовую різні прийоми.
Отже, використання нестандартних уроків сприяє: підвищенню загальної обізнаності та освіченості дітей; поглибленню знань з предмета; підвищенню кругозору учнів; перевірці знань учнів у ігровій та захоплюючій формі; зняттю втомленості учнів; активному розпитку пізнавальних процесів у учнів. Тож нестандартні уроки заслуговують на право доповнити традиційні уроки, які педагоги використовують у своїй практичній діяльності. Велику користь в застосуваннімої методу пошуку та дослідження. Мої вихованці із задоволенням працюють над вивченням історії рідного краю: «Іграшки України», «Представники диких тварин України», «Пори року», «Українська вишивка», «Природоохоронні території України», «Архітектура України 19 ст.» , «Звичаї та традиції рідного краю. Весілля», «Хвала рукам, що пахне хлібом».
Робота із здібними учнями Учні приймають активну участь в ІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад та демонструють достатній рівень підготовки. Разом з учнями приймаю участь в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах: «І Міжнародний мовно-літературний конкурс імені Тараса Шевченка.» 9 клас ІІІ місце в ІІ етапі; «Всеукраїнський конкурс науково-пошукових робіт учнівської молоді, студентів та педагогічних працівників «Голодомор 1932-1933р. Україна пам’ятає» Фролов Олег ІІІ місце у районному етапі; «Всеукраїнський конкурс учнівської творчості, присвячений Шевченківським дням» Номінація «Історія України і державотворення», Фролов Олег І місце в районному етапі.
Позакласна робота базується на прийнятті активної участі в житті школи: проведення тематичних тижнів „ Української державності та правознавства”; тижня географії; допомога класоводам та класним керівникам у проведенні загально-шкільних свят; надання допомоги учням школи у написанні рефератів, повідомлень, виступів, оформленні стіннівок; тематичних хвилин інформації. В роботі використовую етапи краєзнавчої роботи, а особливо під час вивчення тем які пов'язані з минулим рідного краю та сьогодення
Виховна робота проводитися з учнями 8 класу. Перед учнівським колективом стоять такі завдання: формування громадської думки; вміння відстоювати власні погляди; формування позитивних рис характеру; чесності; поваги; взаємодопомоги; гідність; розвиток правової культури; знання прав та свобод громадян країни; розвивати інтелектуальні здібності та інтереси; професійні нахили.
Кабінет географії В роботі використовую етапи краєзнавчої роботи, а особливо під час вивчення тем які пов'язані з минулим рідного краю та сьогодення В кабінеті існують постійно діючі стенди: куточок тематичного оцінювання; цікаво знати;
У своїй роботі намагаюся бути вимогливою і справедливою, врівноваженою і тактовною. Використовую, як власний педагогічний досвід так і досвід своїх колег школи, району, області, території України. Виписую фахові журнали ”Історія та правознавство,” “Історія і суспільствознавство,” “Географія.” (Для підвищення власного педагогічного досвіду.) Підтвердженням цього є сертифікати видавничої групи “Основа”. Успішно пройшла “Курс Microsoft із цифрових технологій”. В своїй роботі під час підготовки до уроків користуюся програмою Міністерства освіти та календарно-тематичним плануванням.
Завершити свій звіт хочу такими словами, які сказав М. Рубакін : „ Знання має служити творчим цілям людини. Мало накопичувати знання: слід розповсюджувати їх якомога ширше та застосовувати в житті .”
Я – Вчитель, Я – Любов, Віра, Терпіння і Відданість, Я – Радість і Співрадість, Страждання й Жаль. Я – Істина й Серце, Совість і Шляхетність. Я – Шукач і Обдарувач, Жебрак і Багатий. Я – Вчитель і Учень, Вихователь і Вихованець. Я – Прокладач Шляху, Художник Життя. Я – Притулок Дитинства й Колиска Людства. Я – Усмішка Майбутнього й Смолоскип Сущого. Я – Вчитель від Бога і Його Помічник.
Схожі презентації
Категорії