Курінна Олена Анатоліївна
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Курінна Олена Анатоліївна - вчитель географії та хімії Петропавлівського навчально- виховного комплексу, освіта вища, кваліфікаційна категорія “спеціаліст ІІ категорії”
Проблема над якою працює: «Краєзнавчий принцип навчання на уроках географії як новітній метод подачі навчального матеріалу»
Краєзнавчий принцип навчання на уроках географії дає можливість будувати виклад географії згідно з дидактичним правилом «від відомого — до невідомого, від близького — до далекого», передавати інформацію учням за допомогою словесних (розповідь, бесіда, пояснення); наочних (карти, схеми, графіки, картини, фотомонтажі про природу, виставки, колекції корисних копалин, гербарії рослин, різні замальовки ярів, долин, полів, гір) і практичних методів (туристичні походи, близькі та далекі екскурсії).
Важливе місце в пропаганді краєзнавчої інформації займає слово вчителя і спостереження самих учнів на місцевості. Завдяки краєзнавству, викладання географії будую не на «словесних схемах», а на спостереженнях справжньої дійсності.
Головне призначення краєзнавчого принципу дати можливість учневі в знайомій місцевості, в повсякденній обстановці спостерігати географічну дійсність у взаємозв'язках її окремих компонентів і результати спостережень використовувати на уроках.
Краєзнавчий принцип - єдине ціле навчання виховання уявлення поняття закономірності Теоретичні знання Конкретні вміння Відоме - невідоме
Краєзнавчий матеріал пожвавлює процес сприйняття на уроках, робить його цікавим, допомагає учням глибше зрозуміти нові наукові терміни і поняття, розширює і поглиблює розуміння ними навколишнього середовища, прищеплює уміння активно впливати на нього.
«Прекрасний ландшафт має такий великий вплив на розвиток молодої душі, з яким важко суперечити впливу педагога; що день, проведе ний дитиною серед гаїв і полів, вартий багатьох тиж нів, проведених на навчальній лаві» К.Д.Ушинський Географічне краєзнавство – це розвивальне навчальне поле, яке активізує пізнавальну діяльність, розвиває навчальний інтерес до предметів природничого географічного циклу, формує громадянина свого краю та України, виховує і розвиває творчу особистість.
Краєзнавчі знання й пізнавальний досвід дає учням можливість активніше брати участь у вирішенні таких навчальних проблем, як: а) порівняння нових фактів зі своїми життєвими спостереженнями; б) виявлення у них рис схожості та відмінності; в) уміння за теоретичними уявлен нями бачити предмети оточуючої дійсності; г) вироблення вміння застосовувати одержані знання.
Краєзнавчий матеріал, залежно від дидактичних цілей і виховних завдань уроків, виступає як джерело теоретичних знань і підтвердження їх істинності, як засіб пізнання й як об'єкт розв'язання навчально-пізнавальних завдань у процесі навчання. Тому вважаю, що систематичне й цілеспрямоване здійснення краєзнавчого підходу у викладанні географії потребує великих зусиль, постійного пошуку, систематичної роботи над собою, вивчення и накопичення великого краєзнавчого матеріалу, його аналізу й дидактичної обробки.
Формування краєзнавчих знань має важливе значення в отриманні глибоких і міцних знань з предмета і так званої малої географії – знань про свою місцевість і прилеглі райони, області.
Схожі презентації
Категорії