Про порядок закінчення нового навчального року та проведення державної підсумкової атестації у ЗНЗ в 2009-2010 н.р.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у ЗНЗ в 2009-2010 н.р. Заступник начальника відділу освіти Малець Н.С.
Нормативна база Закінчення 2009/2010 навчального року і проведення державної підсумкової атестації учнів загальноосвітніх навчальних закладів визначено Типовими навчальними планами, перелік яких подано у листі Міністерства освіти і науки України №1/9-120 від 20.02.2009 р., та Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 18.02.2008 р. № 94, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.02.2008 р. № 151/14842) у новій редакції, що затверджено наказом МОН від 21.12.2009 р. №1151, зареєстровано у Міністерстві юстиції України 18 січня 2010 р. № 39/17334.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про загальну середню освіту» навчальний рік з урахуванням навчальної практики та державної підсумкової атестації має бути завершено не пізніше 1 липня 2010 року. У цьому навчальному році навчальні заняття у 1–11 класах завершуються 27 травня 2010р. Після завершення занять у 1–4-х класах проводяться навчальні екскурсії, а у 5–8-х і 10-х класах — навчальні екскурсії та навчальна практика. Навчальні екскурсії та навчальна практика учнів організовуються відповідно до інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України від 06.02.2008 р. № 1/9-61 орієнтовно у такі строки: з 31 травня по 3 червня (4 дні) — для учнів 1–4-х класів (не більше 3-х академічних годин на день); з 31 травня 15 червня (10 днів) — для учнів 5–6-х класів (по 3 академічні години), 7–8-х класів (по 4 академічні години), 10-х класів (по 5 академічних годин на день).
Керівники навчальних закладів можуть вносити корективи до строків організації навчальних екскурсій та навчальної практики з урахуванням місцевих умов, специфіки навчального процесу, профілю навчання та необхідності надолуження виконання навчальних програм у зв’язку з вимушеним призупиненням навчальних занять, спричинених захворюваністю учнів на грип та гострі респіраторні інфекції, та іншими причинами.
Після завершення навчальних занять у загальноосвітніх навчальних закладах 27–28 травня проводиться свято «Останній дзвоник». Для проведення державної підсумкової атестації Міністерством освіти і науки України підготовлені й затверджені білети і збірники завдань відповідно до чинних навчальних програм.
У цьому листі вказані збірники завдань, які станом на 01.02.2010 р. вже підготовлені. Звертаємо увагу на те, що відповідно до листа МОН від 15.12.2009 р. № 1/9-879 завершується робота щодо розроблення й інших збірників завдань для ДПА. Додаткова інформація про них буде до 20 лютого цього року.
Рішення про використання того чи іншого збірника завдань приймає загальноосвітній навчальний заклад.
ДПА 9 клас У випускних 9-х класах державна підсумкова атестація проводитиметься з 1 по 18 червня. Державна підсумкова атестація, що проводиться у письмовій формі, розпочнеться о 9.00, а в усній формі — для першої групи — о 9.00, для другої групи — о 14.00. Інший час початку проведення державної підсумкової атестації має бути погоджений навчальними закладами з відповідними органами управління освітою. Державна підсумкова атестація з української мови для випускників 9-х класів (диктант) проводитиметься 1 червня.
ДПА 11 клас Державна підсумкова атестація для випускників 11-х класів проводиться з трьох предметів з 11 по 18 травня у вигляді шкільних підсумкових контрольних робіт. Конкретну дату їх проведення визначають Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. При складанні розкладу проведення державної підсумкової атестації необхідно передбачити не менше двох-трьох днів для підготовки до проходження атестації з кожного предмета. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 8 грудня 2009 року №1319 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 р. №1095 і від 31 грудня 2005 р.№ 1312» зовнішнє незалежне оцінювання визначене як вступне випробування до вищих навчальних закладів.
Державна підсумкова атестація у початковій школі У початковій школі державній підсумковій атестації підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з української мови (мова і читання) та математики. У навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин можуть підлягати атестації результати навчальної діяльності з мови навчання (мова і читання). Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт сформовано відповідно до вимог, викладених у Програмах для 1–4 класів середньої загальноосвітньої школи (К.: Початкова школа, 2006). Тексти підсумкових контрольних робіт визначаються за збірниками підсумкових контрольних робіт для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, рекомендованих Міністерством освіти і науки України:
Кожна з вище означених контрольних робіт проводиться в усіх загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка і п’ятниці. На проведення кожної роботи відводиться 1 академічна година. Підсумкові контрольні роботи виконують усі учні, окрім тих, які з поважних причин (хвороба, довготривалі перебування на лікуванні, беруть участь у спортивних змаганнях, переїздах в інші місця проживання, природні катаклізми) не можуть брати участь у написанні підсумкових контрольних робіт. У такому разі оцінки за державну підсумкову атестацію виставляються цим учням за результатами семестрового оцінювання. Додаткові види перевірних робіт у 4-х класах не проводяться. З навчальних предметів, які підлягають державній підсумковій атестації, при виставленні річної оцінки враховуються також результати підсумкових контрольних робіт.
Державна підсумкова атестація в основній школі Атестація в основній школі проводиться з п'яти предметів: української мови, математики, географії, біології, а також іноземної мови чи іншого гуманітарного предмета за вибором навчального закладу. У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з поглибленим вивченням предметів, спеціалізованих навчальних закладах, ліцеях, гімназіях, колегіумах таким предметом за вибором може бути той, що вивчався поглиблено. Випускники основної школи загальноосвітніх навчальних закладів (класів, груп) з навчанням мовами національних меншин, які прибули із закордону і почали вивчати українську мову в поточному навчальному році, замість атестації з цього предмета можуть, за заявою батьків або осіб, які їх замінюють, та рішенням педагогічної ради, проходити атестацію з мови навчання.
Українська мова Державна підсумкова атестація з української мови проводиться в письмовій формі (диктант) за завданнями, оголошеними Міністерством освіти і науки України. На проведення атестації відводиться 1 астрономічна година. Відлік часу ведеться від початку читання вчителем тексту. Використання учнями допоміжних джерел (словники, довідники, підручники тощо) не допускається.
Математика Державна підсумкова атестація з математики у 9-х класах проводиться у формі інтегрованої письмової роботи з алгебри та геометрії за навчальним посібником «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 9 клас», авт. Бурда М.І. та інші. — Х.: Гімназія, 2010 р. який містить 80 варіантів атестаційних робіт. Кожен варіант атестаційної роботи складається з чотирьох частин, що відрізняються за складністю та формою тестових завдань.
Варіанти завдань першої та другої частин атестаційної роботи добирають загальноосвітні навчальні заклади, третьої та четвертої частин — Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій за вказаним посібником. Завдання четвертої частини виконують учні класів з поглибленим вивченням математики.
Кількість варіантів першої та другої частин атестаційної роботи добираються за чисельністю учнів у класі з найбільшою наповненістю на паралелі. Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій визначають не менше чотирьох варіантів третьої та четвертої частин атестаційної роботи. Кожен учень (учениця) у класі має виконувати окремий варіант першої та другої частини атестаційної роботи та один із варіантів, запропонованих класу, третьої (третьої та четвертої) частини атестаційної роботи.
Дату проведення державної підсумкової атестації визначають Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. Державна підсумкова атестація з математики проводиться протягом 150 хвилин для учнів загальноосвітніх класів. Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують атестаційну роботу протягом 180 хвилин. Відлік часу розпочинається з моменту початку роботи учнів над завданнями. За результатами роботи учням виставляється одна оцінка — з математики.
Географія Державна підсумкова атестація з географії проводиться за результатами вивчення шкільного курсу „Географія України» (8–9 клас). Державна підсумкова атестація з географії може проводитися усно за білетами або письмово за посібниками «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з географії за курс основної та старшої школи» (авт. Ковальчук Г.О., Паламарчук Л.Б., Скуратович О.Я. — Х.: Гімназія, 2006, 2007, 2008 рр.) або «Географія. Збірник завдань для державної підсумкової атестації. 9-й клас», авт. Паламарчук Л.Б., Гладковський Р.В., Довгань А.І., Совенко В.В. К.: Генеза, 2010 р. Білети містять по три завдання, їх складено у відповідності до чинної навчальної програми для 12-річної школи. Завдання для атестації у письмовій формі добирають вчителі за одним із зазначених збірників.
На виконання завдання атестації у письмовій формі відводиться до 1,5 астрономічні години. Відлік часу розпочинатиметься після написання вчителем завдання на дошці. Вчитель самостійно добирає варіанти тестових завдань (це залежить від рівня підготовки учнів, від їх самостійності, зібраності), може змінювати чи замінювати деякі завдання. Вчитель самостійно приймає рішення щодо кількості варіантів, які будуть використовуватися в одному класі, ураховуючи, що кожен(на) окремий(ма) учень(ця) повинен(на) виконати один варіант тестів, скориставшись матеріалами збірника. Користуватися текстами, підручниками, іншими посібниками (довідниками) під час виконання письмової форми державної підсумкової атестації не дозволяється. Форму проходження атестації обирають учні.
Біологія Державна підсумкова атестація з біології може проводитися як в усній, так і в письмовій формі. Форму проходження державної підсумкової атестації обирають учні. Державна підсумкова атестація в усній формі проводиться за білетами, укладеними відповідно до чинної навчальної програми для учнів 7 — 9 класів. Білети з біології складаються з трьох запитань.
Проведення державної підсумкової атестації у письмовій формі здійснюється за збірником «Завдання для державної підсумкової атестації з біології за курс основної школи», авт. Костильов О.В., Андерсон О.А., Задорожний К.М., Зінченко О.П. — К.: Генеза, 2010р. Посібник містить 60 варіантів атестаційних робіт. Кожен(на) учень(ця) у класі має виконувати окремий варіант. На виконання завдань атестації у письмовій формі відводиться 1,5 астрономічні години.
Іноземна мова Державна підсумкова атестація з іноземної мови проводитиметься за білетами, що містять завдання трьох видів: читання тексту та виконання післятекстового завдання; письмова робота; бесіда за пропонованими ситуаціями. Державна підсумкова атестація з іноземної мови складається з письмової та усної частини. На виконання письмової частин (використання мови, читання та письмо) та усної — говоріння передбачено 35 хвилин: читання -10 хвилин, говоріння -10 хвилин, письмо -15 хвилин. Кількість білетів добирається вчителями загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до кількості учнів у класі.
Як зазначено раніше, згідно поглибленого вивчення предмета, може складатися державна підсумкова атестація з: «Правознавство. Практичний курс»; ІсторіЯ України; Всесвітня історія ; Художня культура; Фізика .
Державна підсумкова атестація у старшій школі Відповідно до п. 6.1 Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 18.02.08 № 94, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.02.08 № 151/14842) у новій редакції, що затверджено наказом від 21.12.2009 №1151, зареєстровано у Міністерстві юстиції України 18 січня 2010 року № 39/17334, бали за атестацію у старшій школі виставляються за результатами шкільних підсумкових контрольних робіт.
Підсумкові контрольні роботи у старшій школі проводяться з трьох предметів: української мови (переказ, обов’язково), математики або історії України (обов’язково) та одного предмета з інваріантної складової навчального плану за вибором учнів.
У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з профільним навчанням проводяться підсумкові контрольні роботи з предмета за вибором відповідно до профільної підготовки. У навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин предметом за вибором може бути мова навчання. Порядок проведення шкільних підсумкових контрольних робіт визначається МОН. Бали за підсумкові контрольні роботи виставляються у класному журналі у колонку з написом «ДПА» без зазначення дати після колонки з написом «Річна».
Випускникам, які звільнені від проходження державної підсумкової атестації, робиться запис (звільнений (а)). Результати підсумкових контрольних робіт виставляються у додатки до атестатів про повну загальну середню освіту у графі «державна підсумкова атестація» та враховуються при визначенні середнього балу атестата. Одинадцятикласники, які хворіли під час проведення підсумкових контрольних робіт (державної підсумкової атестації), зобов'язані надати медичну довідку, на підставі якої їм надається право пройти її в інші терміни.
Українська мова Державна підсумкова атестація з української мови є обов’язковою і проводиться у формі переказу за текстом, визначеним Міністерством освіти і науки Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій за посібником: «Українська мова та література. Збірник текстів для переказів із творчими завданнями. Державна підсумкова атестація. 11 клас» / Укл. Г.Т. Шелехова, В.І. Новосьолова, Л.В. Плетньова, А.В. Ярмолюк. — К.: Генеза, 2009, 2010.
На виконання завдання підсумкової контрольної роботи державної підсумкової атестації з української мови в 11 класі відводиться 90 хвилин, протягом яких учні докладно відтворюють первинний текст запропонованого переказу з урахуванням його смислової і структурної цілісності (без додаткового творчого завдання). Переказ проводиться за традиційною методикою.
Історія України Шкільну підсумкову контрольну роботу з історії України обов’язково виконують випускники, які навчалися в класах філологічного, суспільно-гуманітарного, художньо-естетичного та спортивного напрямів. Контрольна робота з історії України проводитиметься в письмовій формі за збірником, рекомендованим Міністерством освіти і науки України: «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з історії України. 11 клас» Укл. В.Власов, С.Кульчицький. — К.: Літера. ЛТД, 2010 р.
Збірник містить 10 варіантів по 10 тестових завдань різної форми в кожному варіанті Для проведення підсумкових контрольних робіт вчитель обирає варіанти робіт. На виконання завдань відводиться 90 хвилин.
Математика Підсумкові контрольні роботи з математики проводяться обов’язково для класів з поглибленим вивченням математики та класів універсального, природничо-математичного, економічного, інформаційно-технологічного профілів, у яких час, відведений на вивчення математики, становить не менше 4 годин на тиждень.
Учні загальноосвітніх класів, у яких на вивчення математики відводиться 4–5 годин на тиждень, виконують 16 завдань першої частини (12 завдань з алгебри та початків аналізу і 4 завдання з геометрії), 5 завдань другої частини (4 завдання з алгебри та початків аналізу і 1 завдання з геометрії) та 2 завдання третьої частини (1 завдання з алгебри та початків аналізу і 1 завдання з геометрії);
Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують завдання першої, другої, третьої та четвертої частин; учні профільних класів, у яких на вивчення математики відводиться 6–7 годин на тиждень, виконують завдання першої, другої, третьої частин та одне завдання четвертої частини за своїм вибором.
Варіанти завдань першої та другої частин підсумкової контрольної роботи добирають загальноосвітні навчальні заклади, третьої та четвертої частин — Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій за вказаним посібником.
Кількість варіантів першої та другої частин контрольної роботи добираються за чисельністю учнів у класі. Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій визначають не менше чотирьох варіантів третьої та четвертої частин контрольної роботи. Кожен учень у класі виконує окремий варіант першої та другої частин контрольної роботи та один із варіантів, запропонованих класу, третьої та четвертої частини. Дату проведення підсумкових контрольних робіт визначають Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з урахуванням рекомендацій МОН.
Для учнів загальноосвітніх класів на проведення підсумкової контрольної роботи передбачено 90 хвилин. Учні профільних класів та класів з поглибленим вивченням математики виконують атестаційну роботу протягом 180 хвилин.
Предмети за вибором Всесвітня історія проводиться у письмовій формі за «Збірником завдань із всесвітньої історії для державної підсумкової атестації. 11 клас.». Укл. Т.Ладиченко. — К.: Літера. ЛТД, 2010 р. Для проведення підсумкових контрольних робіт вчитель на власний розсуд обирає варіанти робіт. На виконання завдань відводиться 90 хвилин.
Правознавство У профільних класах передбачається проведення підсумкових контрольних робіт з правознавства за збірником «Завдання з правознавства для державної підсумкової атестації учнів профільних 11-х класів». Авт. Ремех Т.О. — К.: Книги України ЛТД, 2010р. Збірник складається з десяти варіантів контрольних робіт. На виконання контрольних робіт відводиться 90 хвилин.
У профільних класах передбачені також підсумкові контрольні роботи з курсів «Людина і світ», «Людина і суспільство», «Основи філософії». Контрольні роботи виконуються за «Збірником завдань для державної підсумкової атестації для учнів профільних 11-х класів з курсів «Людина і світ», «Людина і суспільство», «Основи філософії». Авт. Бакка Т.В., Мелещенко Т. В. — К.: Книги України ЛТД, 2010р. Завдання контрольної роботи містять основні філософські, політологічні, культурологічні та економічні питання і складаються із п’яти блоків. Робота оцінюється за стобальною шкалою. На виконання контрольної роботи відводиться 90 хвилин.
Українська література Українська література проводиться у формі твору-роздуму (обсягом до 2-х сторінок). На його написання відводиться 90 хвилин. Теми творів охоплюють матеріал, що вивчався у 10–11 класах і враховують наявність варіативних програм з предмета.
Зарубіжна література Зарубіжна література проводиться у формі — твору-роздуму (обсягом до 2-х сторінок). На виконання завдання відводиться 90 хвилин.
У загальноосвітніх навчальних закладах (класах) з навчанням мовами національних меншин підсумкові контрольні роботи з мови навчання проводяться у формі переказу без творчого завдання.
Іноземні мови Контрольні роботи проводяться за збірниками завдань. «Збірник для державної підсумкової атестації з іноземних мов. 11 клас». Упор. Коваленко О.Я. та інші. — К.: Генеза, 2010 р., який містить по 30 варіантів завдань з кожної мови. Кожен варіант завдання складається з двох частин (читання та письмо). Завдання для письма є однаковими для всіх мов. Варіанти контрольних робіт добираються вчителем. На проведення підсумкової контрольної роботи відводиться 1 академічна година.
Хімія Підсумкові контрольні роботи з хімії проводяться за завданнями з навчального посібника «Завдання для державної підсумкової атестації з хімії за курс старшої школи». Укл. Дубовик О.А. — Т.: Мандрівець, 2010р. На виконання завдань відводиться 90 хвилин. Відлік часу розпочинатиметься після оголошення завдань. Під час контрольних робіт учні не можуть користуватися додатковою літературою (таблицями, посібниками тощо), оскільки всі необхідні довідкові матеріали містяться у збірнику. Для проведення обчислень учням дозволяється користуватися калькулятором.
Біологія Підсумкові контрольні роботи з біології проводяться за завданнями з навчального посібника «Завдання для державної підсумкової атестації з біології за курс старшої школи». Авт. Данилова О.В., Данилов С.А. — К.: Генеза, 2008, 2010 рр. Під час контрольних робіт учні не можуть користуватися додатковою літературою (таблицями, посібниками тощо), оскільки всі необхідні довідкові матеріали містяться у збірнику. Для проведення обчислень учням дозволяється користуватися калькулятором. На виконання завдань відводиться 90 хвилин.
Географія з географії Контрольна робота проводитиметься за завданнями з навчальних збірників «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з географії за курс основної та старшої школи», Авт. Ковальчук Г.О., Паламарчук Л.Б., Скуратович О.Я. — Х.: Гімназія. 2006, 2007, 2008 рр. та «Географія. Збірник завдань для державної підсумкової атестації. 11 клас. / Гільберг Т.Г., Бочко І.І., Паламарчук Л.Б. — Х.: «Ранок», 2010. Збірники укладено відповідно до чинної навчальної програми. Вони містять завдання різного типу та рівня складності. Завдання для контрольної роботи добирає вчитель. При доборі завдань мають бути охоплені різні розділи навчальної програми з 6-го по 10-й клас, але перевага (30% від загальної кількості) надається навчальному матеріалу за курс 10-го класу. На виконання завдань відводиться 90 хвилин.
Основи економіки Підсумкова контрольна робота з основ економіки проводиться за посібниками «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з економіки для учнів 11 класів». Авт. Горленко Г.О. — Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2010 р. та «Економіка. Збірник завдань для державної підсумкової атестації для учнів 11 класів». Авт.Часнікова.О.В. — Х.: Ранок, 2010 р. На виконання завдань відводиться 90 хвилин.
Фізика Завдання для підсумкової контрольної роботи з фізики добираються зі «Збірника різнорівневих завдань для державної підсумкової атестації з фізики». За ред. Гельфгата І.М. — Х: Гімназія, 2007, 2008, 2009. Збірник містить тестові завдання закритої і відкритої форми відповідно до різних рівнів складності та охоплюють основні 17 розділів курсу фізики.
Астрономія Підсумкова контрольна робота з астрономії проводиться за навчальним посібником «Збірник різнорівневих завдань для державної підсумкової атестації з астрономії». Авт. Казанцев А.М., Крячко І.П. –Х: Гімназія, 2008 р. за 6 варіантами. Для її проведення вчитель добирає завдання, що складається з 15 запитань із запропонованого збірника. Вони охоплюють усі теми шкільного курсу астрономії. З них: шість запитань — початкового рівня та по три — середнього, достатнього та високого рівнів.
Інформатика Підсумкова контрольна робота з інформатики проводитися у тестовій формі (бланкове або комп’ютерне тестування) за посібником «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з інформатики. 11 клас». Авт. Бодрик О.О., Захар О.Г., Потапова Ж.В. —Х.: Ранок, 2010 р. Кожен варіант контрольної роботи складається з трьох частин, що відрізняються за складністю та формою тестових завдань. На виконання завдань підсумкової контрольної роботи відводиться 60- 90 хвилин.
Технології Підсумкові контрольні роботи з технологій проводяться для учнів, які навчалися у старшій школі за технологічним профілем. Вони проводяться окремо від кваліфікаційних іспитів на присвоєння робітничої професії. Завдання для підсумкової контрольної роботи за найбільш поширеними напрямами (автосправа, оператор комп’ютерного набору, швея тощо) вчитель добирає із посібників «Збірник матеріалів для державної підсумкової атестації з технологій. Частина 1. Частина 2. Частина 3». Упор. Ткачук І.О. та ін. — К-П.: Аксіома, 2010 р. Перелік завдань за напрямами технологічного профілю (бджільництво, екскурсовод, лісництво тощо) розробляються вчителями трудового навчання самостійно та погоджуються керівником школи.
Фізична культура Передбачається проведення підсумкових випробувань з фізичної культури. До підсумкових випробувань з фізичної культури допускаються учні основної медичної групи, які не мають протипоказань до виконання фізичних вправ, передбачених завданнями. Набір завдань містить одне теоретичне запитання, та дві залікові вправи. З двох залікових вправ учні обирають одну для здачі нормативу, техніку виконання другої вправи вони демонструють та описують усно. Теоретичне запитання, залікові вправи та критерії їх оцінювання викладені у посібнику «Збірник матеріалів для державної підсумкової атестації з фізичної культури. 11 клас.». Упр. Круцевич Т.Ю. та ін. — К-П.: Аксіома, 2010 р
Перелік завдань добирає вчитель, їх зміст залежить від навчального матеріалу, вивченого учнями на заняттях фізичної культури. Під час проведення випробувань учні спочатку дають письмову відповідь на теоретичне запитання (20 хвилин), а потім (після перерви, необхідної для переодягання у спортивну форму) демонструють залікові вправи. Перед виконанням вправ учні самостійно проводять відповідну розминку.
Методичні рекомендації Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах з предметів інваріантної складової навчального плану будуть розміщені на сайті МОН, видруковані у Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України та науково — методичних предметних журналах та газетах.
Звільнення від ДПА Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів загальноосвітніх навчальних закладів учасники міжнародних предметних олімпіад та турнірів, конкурсів, переможці III та учасники IV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад звільняються від атестації з предметів, з яких вони стали переможцями (у відповідних випускних класах). У додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту та (чи) атестата про повну загальну середню освіту виставляються річний та атестаційний бали з цих предметів — 12 балів.
Переможці II та учасники ІІІ етапів Всеукраїнських конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт Малої академії наук (у відповідних випускних класах) звільняються від атестації з предмета, який є базовим для оцінювання навчальних досягнень учнів під час конкурсу. У додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту або (чи) атестата про повну загальну середню освіту виставляються річний та атестаційний бали з цих предметів — 12 балів.
Учасники тренувальних зборів з підготовки до олімпіад, турнірів, змагань, конкурсів, які мають статус міжнародних, звільняються від атестації. У додаток до атестата про повну загальну середню освіту виставляється річна та атестаційна оцінки 12 балів з того предмета, з якого учень(учениця) брав(ла) участь в олімпіаді; з інших предметів виставляються атестаційні оцінки за результатами річного оцінювання.
Нагородження При визначенні претендентів на нагородження золотою та срібною медалями та їх нагородженні необхідно дотримуватися вимог Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні». Контроль за правильністю присудження золотої та срібної медалей покладається на Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Документи про освіту Документи про повну загальну середню освіту вручаються випускникам 28–30 травня 2010 р. на урочистих зборах. До участі в зборах, як правило, запрошуються батьки, представники громадських організацій, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, засобів масової інформації.
Випускні вечори У процесі підготовки до організації випускних вечорів доцільно залучати органи самоврядування навчального закладу (раду загальноосвітнього навчального закладу, піклувальну раду тощо). Конкретна дата проведення випускних вечорів у регіонах визначається Міністерством освіти і науки Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Схожі презентації
Категорії