новаторський педагогічний досвід
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Педагогічний досвід — це сукупність знань, умінь і навичок, здобутих "учителем у процесі навчально-виховної роботи. Досвід — це вміння, які формуються в діяльності, це похідна від знань і практики.
Новаторський педагогічний досвід — явище рідкісніше. Це педагогічні відкриття і винаходи, досвід утілення в життя оригінальних ідей, методів, прийомів навчання і виховання. У новаторському досвіді проявляються закономірності, ще невідомі педагогічній науці.
У книзі “Педагогічний пошук” описано досвід новаторів: В.Ф.Шаталов- викладаючи математику, поєднував цілісний крупноблочний підхід до вивчення матеріалу з його поелементним опрацюванням,розвивав творче мислення учнів за допомогою сигнальних опорних конспектів. Він на уроці ставив оцінку кожному учневі за весь обсяг матеріалу при мінімальних затрат часу. Він говорить, що головне призначення його уроків- виховання.
Методика навчання дітей за Шаталовим заснована на виховному підході. Стимулом для навчання є не оцінка, а бажання розв’язання задачі, інтерес до навчання, усвідомлення обов’язку, відповідальності, самоповага, самооцінка.
Демократизація навчання у В.Ф.Шаталова проявляється таким чином: самостійну роботу пишуть усі, а оцінки в журнал виставляють лише за згодою учня( можна переробити завдання). Взаємовідносини “учитель-учень”, “учень-колектив-учень” стають потужним рушієм навчальної діяльності, розвитку колективізму в праці.
В.Ф.Шаталов створив цілісну новаторську систему навчання, яка базується на психолого-педагогічних ідеях Макаренка, Занкова, Давидова та інших.
Іван Павлович Волков, вважає, що потрібно надати можливість усім, починаючи з першого класу, спробувати свої сили в будь-яких видах діяльності.
Ш.О.Амонашвілі науково обгрунтував і перевірив зміст і принципи роботи з шестирічними дітьми. У 80-і роки московська вчителька Лисенкова розробила систему управління випереджувальним навчання молодших школярів, яка дає дитині радість успіху, озброює способами навчання і саморегуляції навчально- виховної діяльності.
Схожі презентації
Категорії