Методичні основи планування діяльності директора загальноосвітнього навчального закладу з вечірньою (змінною) та заочною формами навчання в умовах впровадження обласних освітніх моделей консультаційно-залікових занять за заочною формою навчання
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Татаринов М.В., завідувач Центру методичної роботи з керівними кадрами комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти» Методичні основи планування діяльності директора загальноосвітнього навчального закладу з вечірньою (змінною) та заочною формами навчання в умовах впровадження обласних освітніх моделей консультаційно-залікових занять за заочною формою навчання
З чого Ви починаєте планування власної діяльності в умовах впровадження обласних освітніх моделей консультативно-залікових занять за вечірньою та заочною формами навчання?
Аналітичний напрям діяльності Аналіз освітньої ситуації в навчальному закладі (аналітичний опис того, що маємо: мережа учнів; кадровий потенціал; досягнення в НВП; здійснення НМР та успіхи в ній; участь в проектах, експериментальній роботі та пов'язані з ними показники, покращення МТБ або її стабільність; проблеми, які потребують вирішення протягом найближчих років. Що це дає ЗНЗ для розвитку та що потрібно зробити).
Критерії проведення аналітичної роботи з питань організації навчально-виховного процесу за вечірньою (змінною) та заочною формами навчання Нормативно-правові; Кадрові; Організаційно-змістові; Науково-методичні; Технологічно-дидактичні; Дотримання ДСПіН та матеріально-технічна база ЗНЗ
Планування роботи навчального закладу на 2011/2012 навчальний рік Визначено єдину педагогічну тему, над якою працює педагогічний колектив загальноосвітнього навчального закладу (Створення умов для мережевої (мережної) організації надання інтегрованої допомоги педагогічним працівникам в удосконаленні професійного рівня з метою покращення якості навчання учнів)
Принципи обрання єдиної педагогічної теми Тема не повинна мати громіздку назву. Ураховує ключові завдання розвитку системи загальної середньої освіти в Харківській області у 2011/2012 навчальному році («ЯКІСТЬ ОСВІТИ»)!
Визначення методичної теми педагогічним працівниками Методична тема, над якою працює вчитель загальноосвітнього навчального закладу, повинна враховувати єдину педагогічну тему школи (ліцею, гімназії, навчально-виховного комплексу), стратегічні завдання, що передбачені на обласному, районному (міському) рівнях
Типові помилки вчителів-предметників при формуванні методичних тем «Використання інноваційних технологій» (не вказано назву предмета; абстрактність теми); «Забезпечення освітніх потреб і реалізація нахилів учнів шляхом впровадження допрофільного, профільного навчання та профорієнтаційної роботи в умовах сільської школи» (громіздка; невідповідність суті заочного навчання); «Шляхи підвищення дидактичної компетентності педагога» (відсутній учень); «Удосконалення навчально-виховного процесу шляхом впровадження нових технологій на засадах компетентнісного підходу в умовах навчання» (тавтологічність)
Типові помилки педагогів при формуванні методичних тем Неможливість вчителем назвати тему; «Іновації при викладанні хімії, біології» (абстрактність та помилковість); «Особистісно-орієнтований підхід до розвитку виховання і навчання дітей через впровадження нових освітніх технологій»; «Науково-методичний супровід в навчально-виховному процесі що покращує всебічний розвиток учнів»; «Особистісно-орієнтований урок інтерактивні форми і методи роботи як засіб розвитку індивідуальності дитини»; «Інтерактивні методи і форми роботи як засіб розвитку індивідуальності дитини»; «Розвиток мережної взаємодії між об'єктами навчання» (набір фраз);
Планування консультаційних занять Консультація – це основна та специфічна форма організації навчально-виховного процесу з учнями-заочниками. Консультація передбачає: надання учням оптимальної інформації згідно з чинною програмою; формування предметних компетентностей; роз'яснення окремих питань великої за обсягом навчальної теми; розв'язання кола питань теоретичного та практичного характеру, їх інтеграція;
Нормативно-правові засади консультаційного заняття Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 №24; Програми для вечірніх (змінних) загальноосвітніх навчальних закладів;
Нормативно-правові засади консультаційного заняття Інструктивно-методичних рекомендацій (лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.06.2011 №1/9-454 щодо вивчення у загальноосвітніх навчальних закладах предметів інваріантної складової робочого навчального плану в 2011/2012 навчальному році)
Нормативно-правові засади консультаційного заняття Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011 №329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011р. за №566/19304. (Мета консультаційного заняття: усунення прогалин у знаннях, уміннях і навичках учнів = предметних компетентностях)
Нормативно-правові засади консультаційного заняття Програм підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з базових дисциплін (Знання та практичні навички, отримані учнем на консультації, повинні сприяти вмінню застосувати їх під час виконання завдань ЗНО)
Календарне планування Календарне планування консультаційного заняття здійснюється вчителем окремо згідно з чинними навчальними програмами. На основі календарного планування вчитель розробляє плани консультаційного заняття, структура і форма яких визначається ними самостійно. Консультаційне заняття може бути складено у вигляді плану-конспекту, тез, таблиці тощо.
Особливості навчально-виховного процесу Графік проведення консультаційних занять є складений обов'язково та доступний учням
Наказ Головного управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації від 05.10.2011 №526 «Про затвердження Науково-методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів у загальноосвітніх навчальних закладів Харківської області» Система заповнення предметних сторінок класних журналів у загальноосвітніх навчальних закладах Харківської області є уніфікованою!!!
Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 20.07.2004 №601 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 09.09.2004 №1121/9720 Навчально-методичне забезпечення навчальних кабінетів (класних приміщень). (навчальні програми, підручники, навчальні та методичні посібники)
Проблеми, які потребують розв'язання У 3-х учителів (Балаклійського, Валківського, Сахновщинського районів) біології відсутні методичні та дидактичні посібники; У 1-го вчителя (Балаклійського району) фізики відсутні методичні та дидактичні посібники;
Проблеми, які потребують розв'язання У 26-и вчителів (Балаклійського, Богодухівського, Великобурлуцького, Дворічанського, Дергачівського, Зачепилівського, Зміївського, Лозівського, Нововодолазького, Сахновщинського, Харківського, Чугуївського районів, м. Ізюма, м. Куп'янська, м. Лозова, м. Люботина, м. Первомайського, 1-го району м. Харкова) математики відсутні методичні та дидактичні посібники; У 1 вчителя (Ленінського району м. Харкова) хімії відсутні методичні та дидактичні посібники.
Проблеми, які потребують розв'язання У 8-и вчителів (Балаклійського, Дергачівського, Лозівського, Сахновщинського районів, м. Куп'янська, м. Лозова, Дзержинського, Орджонікідзевського районів м. Харкова) української мови відсутні методичні та дидактичні посібники;
Проблеми, які потребують розв'язання У 4-х учителів (м. Валки, Золочівського, Чугуївського районів, м. Первомайський) англійської мови відсутні методичні та дидактичні посібники; У 1-го вчителя (Харківського району) світової літератури відсутні методичні та дидактичні посібники.
Консультаційне заняття Хронометраж заняття; Вступне слово вчителя (мотиваційні речення; позитивний настрій); Повідомлення теми, мети та завдань заняття, очікуваного результату; Діагностика знань, умінь, навичок (сформованих або несформованих предметних компетентностей); Викладання нового (або додаткового) матеріалу (-ів);
Консультаційне заняття Перевірка, аналіз та оцінка набутих нових знань та рівня сформованих предметних компетентностей (або їх елементів); Діагностика прогалин та їх корекція; Підбиття підсумків заняття; Завдання для самостійного опрацювання вдома
Схожі презентації
Категорії