Мета і завдання програми
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета і завдання програми Мета програми - забезпечення сприятливих умов для подальшого розвитку цілісної обласної системи виявлення, розвитку, адресної підтримки обдарованих дітей з математики. Основні завдання програми: подальша розбудова обласної системи пошуку, розвитку й психолого-педагогічного супроводу обдарованих учнів з математики; надання адресної допомоги обдарованим у різних областях інтелектуальної, творчої та соціальної діяльності відповідно до їх здібностей з математики, у тому числі на основі інноваційних технологій виявлення і підтримки обдарованих дітей, які мешкають у сільській місцевості, населених пунктах, віддалених від великих центрів культури, освіти, науки; розробка науково-методичних засад, методичних рекомендацій та програм для навчання й розвитку творчого потенціалу обдарованої учнів; забезпечення умов для неперервної освіти обдарованих учнів з математики; створення керованої системи пошуку та впровадження освітніх інновацій у роботу з обдарованими дітьми; залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької, експериментальної, творчої діяльності, зокрема в олімпіадах, Інтернет-олімпіадах, турнірах, математичних боях, Міжнародному математичному конкурсі Кенгуру, Малої академії наук; удосконалення системи підготовки та стимулювання педагогів до інноваційного пошуку в роботі з обдарованими; надання консультативної допомоги педагогічним кадрам щодо роботи з обдарованими; пошук шляхів координації діяльності навчальних закладів з питань розвитку та підтримки обдарованості; поглиблення міжрегіонального та міжнародного співробітництва у сфері пошуку й апробації нових психолого-педагогічних технологій виявлення, навчання та підтримки обдарованих.
Пріоритетні напрямки та шляхи реалізації мети й основних завдань Програми Удосконалення навчально-методичного забезпечення щодо поліпшення роботи з обдарованими учнями через впровадження інноваційних технологій; Видання збірників завдань для підготовки до математичних змагань; Створення банку методик і програм, спрямованих на розвиток обдарованих дітей сільської місцевості; Активізація роботи щодо організації та проведення обласних етапів турнірів та Інтернет-олімпіад; Проведення моніторингу розвитку обдарованості учнів з математики; Модернізація системи підвищення кваліфікації вчителів математики з проблеми «Розвиток творчої математичної обдарованості школярів» та навчальних модулів з даної проблеми на всіх курсах вчителів математики; Вивчення системи роботи обласних базових шкіл з питань роботи з обдарованими дітьми; Участь педагогічних працівників у міжнародних науково-практичних конференціях Інституту обдарованої дитини АПН України; Популяризація здобутків та досягнень обдарованих учнів в галузі математики.
Навчально-методичне забезпечення Збірники завдань для роботи з обдарованими учнями: Сборник олимпиадных задач по математике 6 – 8 класс. /Довбыш Р.И., Потемкина Л.Л., Потемкин В.Л. – Донецьк: Каштан, 2005. – 256с. Сборник материалов математических олимпиад: 906 самых интересных задач и примеров с решениями. / Довбыш Р.И., Потемкина Л.Л., Трегуб Н.Л., Лиманский В.В., Оридорога Л.Л., Кулеско Н.А. – Донецк: ООО ПКФ «БАО», 2005. – 336с. Сборник задач повышенной трудности в курсе алгебры 7-9 классов: Книга для учителей и учащихся общеобразовательных школ / Тесленко В.В., Федченко Л.Я., Донецк, 2002. Сборник творческих заданий по математике /Довбыш Р.И., Лиманский В.В., Оридорога Л.Л., Потемкина Л.Л. – Донецк: Каштан, 2005. – 162с. Федченко Л.Я. Збірник завдань для тематичних і підсумкових атестацій з алгебри у 7-9 класах. - Донецьк, 2009. Федченко Л.Я. Збірник завдань для тематичних і підсумкових атестацій з геометрії у 7-9 класах. - Донецьк, 2009. Федченко Л.Я, Литвиненко Г.М. Різнорівневі завдання для тематичних і підсумкових контрольних робіт з алгебри для 10-11 класів. - Донецьк, 2008. Федченко Л.Я, Литвиненко Г.М. Різнорівневі завдання для тематичних і підсумкових контрольних робіт з геометрії для 10-11 класів. - Донецьк, 2008. Педагогічні програмні засоби для роботи з обдарованими учнями: 1С-Репетитор: Математика; «Новый класс» Алгебра и начала анализа 10-11; Открытая математика: функции и их графики; Открытая стереометрия; Курс математики 21 века, Л.Я. Боревский; програмний комплекс «Динамічна геометрія DG»;
Навчально-методичне забезпечення Перелік Інтернет-ресурсів для роботи з обдарованими учнями: http://www.zaba.ru/ - Математические олимпиады и олимпиадные задачи; http://slovo.and.ru/z-181099.htm - Задачник; http://www.int-edu.ru/soft/geom.html - живая геометрия; http://vschool.km.ru/ - виртуальная школа Кирилла и Мефодия (алгебра 7-9, геометрия 7-11); http://www.mccme.ru/ - Цент непрерывного математического образования; http://www.exponenta.ru/ -образовательный математический сайт; http://bullbear.msm.ru/rus/fr_main512.html - построение, история, золотые пропорции в природе, связь с пентаграммой; http://math.ournet.md/indexr.html - Виртуальная школа юного математика; http://www.radiant.ru/~gras/main.htm - Мастер функций; http://mathworld.wolfram.com/ - Математический мир (энциклопедия); http://www.exponenta.ru/ - Образовательный математический сайт Exponenta.ru; http://www.repetitor.nm.ru/ - Репетитор: все о математике; http://www.golovolomka.narod.ru/ - Энциклопедия головоломок; http://www.nips.riss-telecom.ru/poly/ - Мир многогранников; http://mschool.kubsu.ru/ - Библиотека электронных учебных пособий; http://www.sch57.msk.ru:8101/collect/smogl.htm - История математики; http://mathem.h1.ru/ - Математика on-line; http://www.edu.nsu.ru/~mpi/ - Математика. Психология. Интеллект; http://dondublon.chat.ru/math.htm - Популярная математика; http://vschool.km.ru/ - Виртуальная школа; http://mat-game.narod.ru/ - Математическая гимнастика; http://www.univer.omsk.su/omsk/Edu/Rusanova/title.htm - Планиметрия. Задачник; http://matematika.agava.ru/ - Математика для поступающих в вузы; http://www.mathematics.ru/ - Открытый Колледж. Математика; http://mathc.chat.ru/ - Математический калейдоскоп; Тексти завдань олімпіад ІІ, ІІІ етапів та завдань МОНУ, Інтернет-олімпіад, турнірів, МАН, Кенгуру та ін за останні 4-5 років;
Навчально-методичне забезпечення Банк обдарованих учнів, який щорічно оновлюється: Перелік обласних базових шкіл: ЗОШ №6, м. Ясинувата - Безугла Ольга Анатоліївна, Губа Галина Анатоліївна, ліцей, м. Красний Лиман - Глуханюк Олена Вікторівна, ЗОШ №45, м. Донецьк - Голодухіна Світлана Олександрівна, українська гімназія, м. Димитров - Дементій Тетяна Іванівна, ДБПЛ №37, м. Донецьк - Ердик Ірина Андріївна, НВК №22, м. Горлівка - Єфремова Людмила Олексіївна, ЗОШ №5, м. Слов’янськ - Клочко Наталя Ігорівна, ЗОШ №7, м. Артемівськ - Лисиченко Тетяна Владиславівна, НВК №14, м. Горлівка - Маналатій Світлана Борисівна, НВК №53, м. Горлівка - Мірошникова Олександра Кирилівна, ЗОШ №12, м. Дружківка - Неміш Олена Віталіївна, Степанівська ЗОШ, Олександрівський район - Савчак Ольга Іванівна, ЗОШ №110, м. Донецьк - Сафіна Любов Омелянівна, ЗОШ №7, м. Новогродівка - Соколенко Галина Олександрівна, Ялтинська ЗОШ, Першотравневий район - Такаджи Тетяна Іванівна, ЗОШ №6, м. Костянтинівка - Тимошкова Ольга Аркадіївна, ЗОШ №8, м, Торез - Фомина Надія Валентинівна, НВК №47, м. Горлівка - Ханіна Надія Олексіївна, ЗОШ №46 м. Донецька - Кисельова Єлізавета Олександрівна, Старобешівський район, методист РМК - Пефтієва Наталія Олексіївна, Комсомольська ЗОШ, Старобешівський район - Тодерич Марина Миколаївна, Марїнський район, Курахівська гімназія “Престиж” – Тихонова Таїса Федорівна. Здібні 600 учнів Здібні на вищому рівні 125 учнів Талановиті 43 учні Обдаровані 10 учнів
Очікувані результати підтримки та розвитку обдарованості учнів з математики Виконання основних завдань і заходів програми забезпечить: удосконалення нормативно-правової бази з питань навчання, виховання, соціальної підтримки обдарованої молоді; розвиток обласної системи виявлення, відбору, психолого-педагогічного супроводу, адресної підтримки обдарованої молоді, починаючи з раннього віку; зростання кількості обдарованих дітей, які посідають призові місця на всеукраїнських і міжнародних олімпіадах, конкурсах, турнірах; оптимізацію мережі закладів освіти нового типу, профільних шкіл, класів із поглибленим вивченням окремих предметів, консультаційних пунктів, позашкільних закладів, секцій тощо для забезпечення необхідних умов розкриття здібностей і розвитку обдарованих дітей; створення базових шкіл та експериментальних майданчиків з метою відпрацювання методик і технологій роботи з обдарованими дітьми й комплексної підготовки обласних команд до змагань на Всеукраїнських і міжнародних олімпіадах; удосконалення системи підготовки (перепідготовки) педагогічних кадрів щодо формування у них готовності до роботи з обдарованою молоддю; впровадження в регіоні перспективного педагогічного досвіду щодо роботи з обдарованими дітьми; використання зарубіжних інноваційних технологій навчання та розширення зв’язків з міжнародними освітянськими організаціями; Фінансова підтримка управління освіти і науки Донецької облдержадміністрації.
Схожі презентації
Категорії