Звіт по Програмі «Зупинимо туберкульоз в Україні»,
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Звіт по Програмі «Зупинимо туберкульоз в Україні», за фінансової підтримки Глобального Фонду по 9 Раунду за період 1 січня – 30 червня, 2011 року Тетяна Білик 30 серпня 2011 р.
Основні досягнення (1): Запорука політичної та партнерської підтримки Підписані меморандуми про співробітництво: МОЗ - 30.06.2011 року ВБО «Всеукраїнська Мережа ЛЖВ» - 01.03.2011 року Інститут фтизіатрії та пульмонології ім. Г.Ф. Яновського – травень 2011 р. Державна санепідемстанція - в процесі узгодження Український центр профілактики та боротьби із СНІДом - в процесі узгодження Підписані меморандуми про співробітництво з регіонами: Дніпропетровська область Миколаївська область Сумська область Тернопільська область До кінця року – решта 23 області України. Адвокаційні зусилля ФРУ щодо участі Тетяни Бахтєєвої, керівника Комітету з охорони здоров'я Верховної Ради, в реалізації програми в якості ключового політичного прихильника, який сприятиме запровадженню важливих змін у країні. Спільно з Мережею ЛЖВ, була організована зустріч між Т. Бахтеєвою і виконавчим директором ГФ проф. Казачкіним. Одним з наступних заходів є готовність Бахтєєвої допомогти в організації зустрічі президента Януковича і директора ГФ проф. Казачкіна в жовтні 2011 року. Проведено картування всіх заходів по боротьбі із ТБ до кінця 2012 року. Налагоджено співпрацю з новою командою МОЗ: підписано меморандум, підписані відповідні Накази, отримано попереднє рішення щодо виділення приміщення ТБ центру
Основні досягнення (2): життєздатність програми Створення вертикальної системи координації з областями через регіональних координаторів Програми: вибрано та підписано договори з 27 координаторами; Проводяться регулярні зустрічі та навчання. За сприянням ФРУ видано накази МОЗ, що сприятимуть реалізації Програми: Наказ про створення ТБ центру; Наказ про утворення та функціонування національної референс-лабораторії; Наказ про групу впровадження проекту при Державній пенітенціарній службі. Розроблено стратегію втілення АКСМ компоненту для розподілу ролей та сфер відповідальності між СР та ОР Проведена оцінка потенціалу та підписані договори з 5 СР-ами по компоненту «Лікування та діагностика»: PATH, ТБ Центр, Альянс, Пенітенціарна служба, ТЧХУ. Вибрані СР-и по компоненту АКСМ згідно Стратегії втілення компоненту АКСМ: Адвокація - БФ «Інтелектуальна Перспектива»; Комунікація – ГО "Соціальні ініціативи з охорони праці та здоров'я» (LHSI); Соціальна мобілізація – ВБО «Коаліція ВІЛ-сервісних організацій». Завершується процес оцінки СР-ів по компоненту АКСМ.
Основні досягнення (3): Лікування та діагностика Надано підтримку та проведено фасилітацію написання Національної програми по ТБ на 2012-2016 рр. Вжиті кроки щодо оптимізації та посилення спроможності лабораторної мережі: Створено план оптимізації лабораторної мережі; Підготовлено специфікації на лабораторне обладнання та відповідне погодження з супранаціональною лабораторією; Затверджено в МОЗ перелік обладнання для мікробіологічної діагностики туберкульозу; Проведено картування послуг та заходів щодо лабораторної мережі. ФРУ сприяв перегляду нормативно-правових актів МОЗ: Наказ по ВІЛ\ТБ; Наказ про надання медичної допомоги хворим на ТБ; Наказ про надання меддопомоги особам узятим під варту. Надано рекомендацій МОЗ щодо уніфікації системи обліку та звітності в туберкульозі, а також рекомендацій щодо перегляду рейтингових показників Забезпечено координацію та створено план впровадження Електронного реєстру хворих на ТБ, включаючи співпрацю з MSH, PATH, ТБ Центр, USAID, WHO та регіонами. На запит МОЗ щодо аналізу ситуації із забезпеченості препаратами проведено аналіз: вивчено стан забезпеченості в Донецькій, Дніпропетровській обл. та м. Києві та направлено аналіз Міністру охорони здоров’я.
Основні досягнення (4): Лікування та діагностика Проведено ряд тренінгів за напрямками: Тренінг з ведення випадків туберкульозу та/або підтримки пацієнтів – 203 особи; тренінг з ведення випадків ко-інфекції ТБ/ВІЛ та /або з підвищення обізнаності та профілактики ТБ/ВІЛ – 30 осіб Кількість хворих на туберкульоз з ризиком відриву від лікування, узятих на соціальний супровід ТЧХУ – 369 осіб (станом на серпень, 2011 р.) Кількість та відсоток хворих ТБ, які отримали доступ до послуг з профілактики ВІЛ/СНІДу – 1617 осіб (116 % порівняно з ціллю) – послуги, які надавали 10 НПО пацієнтам, хворим на ТБ в 10 регіонах України. Нові випадки туберкульозу з позитивним мазком (перше півріччя 2010 року)– 5274 особи - включає лише нові випадки з позитивним мазком (та не включає випадки виявлення за допомогою посіву культур). На прохання ФРУ, в лютому 2011 року МОЗ затвердило схеми лікування для пацієнтів з МЛ ТБ, які будуть проходити курс лікування за проектом ГФ; Цей проміжний результат дозволить розрахувати необхідну кількість препаратів, а потім почати реальний процес закупівлі ПДР (також працює для реалізації CУ 2);
Виконання спеціальних умов грантової угоди В грантову угоду між ГФ та ФРУ було включено 11 спеціальних умов та 2 основні умови. Більшість умов було виконано, або вони перебувають в процесі виконання. Виконано такі умови: Спеціальна умова 1 – Уникнення дублювання з Програмами USAID; Спеціальна умова 3 – Забезпечення підтримки державою підходу по веденню ТБ пацієнтів; Спеціальна умова 4 – Використання адміністративної та HR економії на реалізацію програми; Спеціальна умова 5 – Тренінговий план; Спеціальна умова 6 – Національний план та бюджет щодо оптимізації лабораторної мережі Спеціальна умова 11 – Старт програми. Частково виконано: Спеціальна умова 2 – Проведення оцінки ринку заробітних плат; Спеціальна умова 8 – Надання плану управління СР-ами та перегляд адміністративних бюджетів СР-ів; Спеціальна умова 9 – Залучення команди ВООЗ. Не застосовується: Спеціальна умова 7 – Використання коштів на КЗЛ; Спеціальна умова 10 – Здійснення доплат держслужбовцям, залученим до виконання програми. Основні умови: 1 – Відкриття окремого рахунку; 2 – Закупівлі – не застосовується на 1 семестр.
Виконання програмних показників за результатами першого звіту Показники рівня процесу та безпосереднього результату Ціль на 30.06.11 Факт (звіт) на 30.06.11 Нові випадки легеневого ТБ з позитивним мазком діагностовані методом мікроскопії (абс. к-сть) 5 200 5 274 Кількість та відсоток лабораторій 1 рівня, котрі проходять регулярний зовнішній контроль якості мікроскопії мазка мокротиння 34% (300 / 870) 37% (291 / 785) Рівень перерваного лікування серед нових випадків з позитивним мазком 9% 9% Кількість медичних та соціальних працівників, котрі пройшли навчання з питань ведення випадку ТБ та/або підтримки пацієнтів 290 203 Відсоток хворих ТБ, котрі отримували підтримку на аутріч основі та завершили курс лікування із загальної кількості хворих ТБ, котрі отримували таку підтримку 60% -
Показники рівня процесу та безпосереднього результату Ціль на 30.06.11 Факт (звіт) на 30.06.11 Кількість медичних та соціальних працівників, котрі пройшли підготовку щодо ведення випадку ТБ/ВІЛ та/або підвищення обізнаності та профілактики ТБ серед ЛЖВ 60 30 Кількість і відсоток ТБ хворих, охоплених послугами з профілактики ВІЛ/СНІД 1 400 1 617 Кількість осіб, які приймають рішення, які пройшли підготовку з питань координації та/або розробки стратегічних планів 27 47 Кількість медичних та соціальних працівників, котрі пройшли навчання з питань МіО: системи обліку та звітності та/або управління даними та стратегічною інформацією 60 - Кількість і відсоток областей, які надають звітність щодо нових випадків та результатів лікування вчасно та без помилок (37%) 10/27 (37%) 10/27
Цілі на кінець 2011 року Показники рівня впливу та наслідків Ціль на кінець 2011 року Смертність від ТБ (на 100 000 населення) 18 Успішність лікування (нові випадки ТБ з позитивним мазком) 60% (за рез-тами когорти 2010 року) Нові випадки всіх форм ТБ (на 100 000 населення) 72 Нові випадки легеневого ТБ з позитивним мазком (% від всіх нових форм легеневого ТБ) 22 (35%)
Цілі до кінця 2011 року Показники рівня процесу та безпосереднього результату Ціль на кінець 2011 року Нові випадки легеневого ТБ з позитивним мазком (абс. к-сть) 10 400 Кількість та відсоток лабораторій 1 рівня, котрі проходять регулярний зовнішній контроль якості мікроскопії мазка мокротиння 40% (340 / 850) Кількість лабораторних спеціалістів, котрі пройшли навчання з питань лабораторної діагностики та зовнішнього контролю якості 36 Рівень перерваного лікування серед нових випадків з позитивним мазком (за рез-тами когорти 2010 року) 8% Кількість медичних та соціальних працівників, котрі пройшли навчання з питань ведення випадку ТБ та/або підтримки пацієнтів 910 Відсоток хворих ТБ, котрі отримували підтримку на аутріч основі та завершили курс лікування із загальної кількості хворих ТБ, котрі отримували таку підтримку 70% Кількість медичних працівників, котрі пройшли навчання з питань ведення випадку МР ТБ та/або заходів інфекційного контролю 15
Цілі до кінця 2011 року Показники рівня процесу та безпосереднього результату Ціль на кінець 2011 року Кількість медичних та соціальних працівників, котрі пройшли підготовку щодо ведення випадку ТБ/ВІЛ та/або підвищення обізнаності та профілактики ТБ серед ЛЖВ 120 Відсоток ТБ пацієнтів, результати тесту на ВІЛ котрих вказані в реєстраційній карті (або реєстрі), із загальної кількості зареєстрованих ТБ хворих 70% Кількість і відсоток ТБ хворих, охоплених послугами з профілактики ВІЛ/СНІД 1 600 Кількість медичних та соціальних працівників, котрі пройшли навчання з питань МіО: системи обліку та звітності та/або управління даними та стратегічною інформацією 120 Кількість і відсоток регіонів, які надають звітність щодо нових випадків та результатів лікування вчасно та без помилок 44% (12/27) Кількість та відсоток регіонів, в яких було впроваджено АКСМ стратегію регіональними Радами з ТБ/ВІЛ 19% (5/27)
Фінансові витрати # Завдання Бюджет Прозвітовано Відхилення Освоєння 1 Семестр 1 Семестр 1 Семестр rate, % 1 Покращити діагностику туберкульозу 56 954 - 56 954 Немає витрат 2 Покращити доступ до високоякісних послуг з ДОТС 620 086 378 246 241 840 61,00% 3 Підвищити потенціал системи охорони здоров’я України щодо відповіді на ТБ 313 250 15 060 298 190 4,81% 4 АКСМ 355 689 - 355 689 Немає витрат 5 Адміністративні витрати та витрати на управління програми 2 493 534 889 318 1 604 216 35,66% Разом: 3 839 513 1 282 624 2 556 889 33,41%
Ризики та шляхи мінімізації (1) Ризики Шляхи мінімізації 1 Адміністративна реформа, яка торкнулася основних держструктур, задіяних в Програмі Своєчасне перепланування Програми 2 Новий антикорупційний закон України (набув чинності в квітні 2011 року) Перегляд процесу реалізації проектів в державних установах 3 Потенціал вибраних С-ів (крім Альянсу) виявився нижчим ніж очікувалося Надання технічної допомоги СР-ам 4 Ризик нестачі препаратів І ряду для хворих на МР ТБ, оскільки їх закупівля не передбачена коштами ГФ. Відповідно це унеможливлює лікування пацієнтів хворих на МР туберкульоз препаратами ІІ ряду, що закуплені за кошти ГФ Адвокаційні заходи щодо виділення коштів з держбюджету на 100% забезпечення препаратами 1 ряду 5 Низька якість тренінгових модулів по ТБ вплинула на перенесення строків проведення та виконання індикаторів Організовано процес перегляду модулів, організовано роботу експертних груп 6 Ризики виконання цілей щодо результатів лікування за когортним аналізом (невдачі, успішне лікування, смертність) через високі показники МР ТБ та ТБ/ВІЛ в Україні. Доступ до АРТ в Україні обмежений, що призводить до високої смертності серед ТБ/ВІЛ-інфікованих пацієнтів Вивчення ситуації в регіонах; Зосередження зусиль ТЧХУ на найбільш уразливі групи для зменшення % відривів від лікування; Обґрунтований перегляд цільових показників на 2 фазу.
Ризики та шляхи мінімізації (2) Ризики Шляхи мінімізації 7 Можливе зростання показника захворюваності в зв'язку з покращенням системи реєстрації нових випадків та збільшенням роботи по виявленню Обґрунтований перегляд цільових показників на 2 фазу. 8 Фінансування нової Загальнодержавної програми по ТБ в повному обсязі Здійснення адвокаційних заходів для отримання фінансування 9 Запуск електронного реєстру з 2012 року Координація роботи всіх партнерів. Пришвидшення закупівлі обладнання для ведення реєстру 10 Визначення відповідальних та координація проведення дослідження щодо стійкості до протитуберкульозних препаратів Співпраця з ВООЗ, ТБ Центром та референс-лабораторією для визначення лабораторій, на базі яких проводитиметься дослідження 11 Відсутність порядку супроводу хворих з БК+ та ризиком відриву від лікування Фасилітація створення Протоколу з супроводу хворих з БК+ 12 Відсутність пре-кваліфікації в Україні канаміцину і капреоміціну Надання технічної підтримки локальному виробнику для пер-кваліфікації 13 Застарілі та неузгоджені нормативно-правові акти щодо лікування хворих, проведенню зовнішнього контролю якості досліджень, лікування хворих з ко-інфекцією та інших Організація процесу перегляду НПА 14 Через адміністративну реформу Національна рада наразі не працює, очікуються зміни до складу Активне залучення МОЗ, держслужби та зацікавлених партнерів
Схожі презентації
Категорії