Інформація щодо впровадження Програми «Зупинимо туберкульоз в Україні», за фінансової підтримки Глобального Фонду
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Інформація щодо впровадження Програми «Зупинимо туберкульоз в Україні», за фінансової підтримки Глобального Фонду 24 червня 2011 року
Впровадження Програми гранту 9 раунду Дата Подія 10 грудня 2011 р. Підписання грантової угоди між ОР та ГФ Січень – липень 2011р. Виконання спеціальних умов грантової угоди з Глобальним фондом (детальніше – слайд №2) Січень – 15 квітня 2011 р. Закінчено оцінку потенціалу організацій Суб-реципієнтів: PATH, Альянс, Центр контролю за ТБ, ТЧХУ, Державна Пенітенціарна служба Підготовлено договори з СР-ами Узгоджено робочі та тренінгові плани Лютий – березень 2011 р. Проведено зустріч з планування заходів Програми ГФ та програми з протидії захворюванню на ТБ в Україні інших донорів 29 березня 2011 р. Затвердження стратегії впровадження компоненту АКСМ Квітень - Червень 2011 р. Підписання Меморандумів з 6 регіонами, в яких впроваджуватиметься проект впродовж 1 року: м. Київ, Донецька, Львівська, Харківська, Дніпропетровська та Миколаївська обл. 18 квітня 2011 р. Оголошення відкритого конкурсу по компоненту АКСМ, згідно стратегії 24 червня 2011 р. Зустріч із зацікавленими сторонами щодо інформування про впровадження Програми
Виконання спеціальних умов в договорі між Основним реципієнтом та Глобальним Фондом № п/п Спеціальні умови до Договору Статус виконання 1 Узгодити робочий план та бюджет Проекту ГФ та проектів USAID в Україні Узгоджено робочий план та бюджет Програми ГФ з проектами USAID (проведено картування проектів) – до 31 березня 2011р. 2 Провести дослідження ринку заробітних плат Дослідження буде завершено до 31 липня 2011 року 3 Гарантування політичної підтримки у впровадженні системи ведення випадку в сфері туберкульозу Отримано лист підтвердження про виконання зобов'язання. Завершено до 31 березня 2011 року. 4 Підготовка та узгодження тренінгового плану, що стосувався всіх сфер навчання згідно Програми ГФ Підготовлено, узгоджено та подано в ГФ до 31 березня 2011 року. 5 Підготувати План оптимізації лабораторної мережі (І, ІІ та ІІІ рівні) Подано в ГФ, очікуємо остаточного погодження 6 Підготувати Технічне завдання для ВООЗ по наданню технічної допомоги по Програмі ГФ В процесі узгодження, буде подано в ГФ до 10 липня 2011 року.
Діагностика та лікування: завдання та суми згідно Програми Завдання Сума (дол. США) Виконавець (% розраховано від суми бюджету на програму) 1: Покращити діагностику туберкульозу шляхом оптимізації мережі лабораторій у цивільних та пенітенціарних закладах 7 059 135 Альянс – 92%, PATH – 6%, ТБ Центр – 1% Пенітенціарна служба - 1% 2: Покращити доступ до високоякісних послуг для людей, які, з різних причин, мають обмежений доступ до протитуберкульозних медичних послуг 6 962 253 ТЧХУ – 55%, Альянс – 24%, PATH – 18%, ТБ Центр - 2%, ФРУ – 1% 3: Підвищити потенціал системи охорони здоров’я України щодо відповіді на ТБ шляхом покращення врядування (лідерство, моніторинг та оцінка, розвиток кадрових ресурсів), необхідного для успішної реалізації програми з ТБ. 2 757 503 ФРУ – 58%, PATH – 27%, ТБ Центр – 14%, Пенітенціарна служба – 0,4% 4: Підвищити загальний доступ до діагностики, лікування та догляду у зв’язку з ТБ через підвищення обізнаності, мобілізації політичної підтримки та зниження стигми 2 422 700 ФРУ – 12%, СР-и по АКСМ – 88% Адміністративні витрати та витрати на управління програми* 10 457 723 ОР та всі СР-и Разом: 29 659 314 * зустрічі, моніторингові візити, затрати програмного персоналу, суб-гранти по компоненту АКСМ
Завдання суб-реципієнтів: ТБ центр: Приведення нормативно-правових актів до міжнародних стандартів Підготовка: національного плану підготовки кадрів; національного плану оптимізації лабораторної мережі; національного плану МіО; Ведення реєстру хворих на туберкульоз. ДПС : Ведення реєстру хворих на туберкульоз Оптимізація лабораторної мережі та покращення діагностики Впровадження міжнародних стандартів ведення хворих на туберкульоз Альянс : Закупівля обладнання та протитуберкульозних препаратів II ряду Розробка порядку ведення хворих на ВІЛ/ТБ
Завдання суб-реципієнтів: РАТН: Навчання (проведення тренінгів) Участь в розробці нормативно-правових актів Закупівля обладнання для ТБ-реєстру ТЧХУ: Супровід хворих із груп ризику, що мають схильність до переривання лікування Партнери: ВООЗ, Верховна Рада та Рада Міністрів АР Крим, Обласні Ради, Державні адміністрації, МОЗ, Інститут фтизіатрії та пульмонології, Мережа ЛЖВ, ДСЕСУ Механізми координації: Створення робочих груп, згідно тематики та завдань (група по діагностиці, група по лікуванню, по закупкам, по МіО, по догляду та підтримці); Вертикальна система координації через регіональних ТБ координаторів
Кроки по виконанню Програми в I півріччі 2011 р. (1) Назва активності Основні результати Основні проблеми Плани та подальші дії ( 6 міс.) Підписання угод з суб-реципієнтами Підписані: Альянс, ТЧХУ, ДПС, ТБ-центр Затримка впровадження Програми: РАТН, Невиконання індикаторів, Низький рейтинг Програми Підписання угоди з РАТН до 1 липня Підписання меморандумів з регіонами Розроблено проекти меморандумів Відпрацьовано меморандуми в м. Києві, Дніпропетровській та Донецькій обл. Презентація проектів меморандумів Підписання меморандумів до кінця липня. Розробка планів впровадження Програми
Кроки по виконанню Програми в I півріччі 2011 р. (2) Назва активності Основні результати Основні проблеми Плани та подальші дії ( 6 міс.) Підготовка плану оптимізації лабораторної мережі Затверджено МОЗ та ГФ 1.Розробка та затвердження інструкції з впровадження плану оптимізації 2.Розробка регіональних планів з бюджетами 3.Підготовка національного плану Визначення потреб регіонів в лабораторному обладнанні Затверджено МОЗ та ГФ перелік та кількість лабораторного обладнання, розподіл по регіонах Підготовка та експертиза специфікацій для формування заявки на закупівлю Розробка системи контролю якості досліджень з діагностики туберкульозу Обрано експерта для підготовки протоколу Організація роботи лабораторної місії Підготовка рекомендацій з організації контролю Розробка протоколу та затвердження в МОЗ
Кроки по виконанню Програми в I півріччі 2011 р. (3) Назва активності Основні результати Основні проблеми Плани та подальші дії ( 6 мес.) Проведення тренінгів з лабораторної діагностики туберкульозу Проведено аналіз наявних модулів Перенесено строки проведення тренінгів: відсутність договору з РАТН; затверджених в МОЗ тренінгових програм та модулів Доопрацювання та затвердження програм та модулів в МОЗ Закупівля протитуберкульозних препаратів II ряду Затверджено МОЗ схеми лікування МЛС ТБ Зустріч робочих групи з підготовки заявки до КЗС та з питань реєстрації препаратів Відсутність реєстрації в Україні для 3 препаратів (із 7 запланованих) Небажання виробників реєструвати препарати Відсутність прекваліфікації ВООЗ у вітчизняних виробників Технічна допомога вітчизняному виробнику канаміцину та капреоміцину в проходженні прекваліфікації ВООЗ та в отриманні сертифікату GMP
Кроки по виконанню Програми в I півріччі 2011 р. (4) Назва активності Основні результати Основні проблеми Плани та подальші дії ( 6 мес.) Закупівля протитуберкульозних препаратів II ряду Підписано меморандум щодо технічної допомоги із вітчизняним виробником Продовження строку реєстрації ПАСК (неякісна підготовка досьє) Зміна процедури написання заявки до КЗС Затримка в закупівлі препаратів Технічна допомога іноземному виробнику в проходженні реєстрації капреоміцину Проведення навчання (тренінгів) Аналіз модулів (Альянс, ТЧХУ) Моніторинг тренінгів Низька якість вихідних модулів Проблеми відбору тренерів Доопрацювання модулів, погодження з ТБ та СНІД центром Моніторинг роботи суб-реципієнтів Проведено оцінку роботи НУО з профілактики ВІЛ в протитуберкульозних закладах. Підготовлено рекомендації Низький рівень консультування. Проблеми взаємодії НУО та протитуберкульозних закладів Навчання персоналу НУО (Інфекційний контроль, профілактика ТБ, зниження шкоди)
Реалізовані кроки та плани щодо впровадження компоненту АКСМ (1) 13 грудня 2011 р. – зустріч зацікавлених сторін щодо впровадження компоненту АКСМ Програми “Зупинимо туберкульоз в Україні” за фінансової підтримки ГФ (35 учасників). Напрацьовано ряд рекомендацій та, більшістю учасників, підтримано рішення проведення відкритого конкурсу по компоненту АКСМ за трьома напрямками: 4.2. Соціальна мобілізація 4.3 Адвокація 4.4. Комунікація Розробка стратегії впровадження АКСМ компоненту на основі рекомендацій партнерів та учасників зустрічі з інтерактивним обговоренням Винесення Стратегії впровадження АКСМ компоненту на Засідання національної ради – 29 березня 2011 р. 18 Квітня 2011 р. – оголошення відкритого конкурсу на вибір СР-ів по компоненту АКСМ, згідно стратегії.
Реалізовані кроки та плани щодо впровадження компоненту АКСМ (2) Створення незалежної комісії для оцінки конкурсних пропозицій, яка надасть ОР рекомендації щодо вибору Суб-руципієнтів. Червень 2011 р. – оголошення тендеру на проведення досліджень стосовно: потреб регіонів знань, практик та поведінки щодо питань пов'язаних з протидією захворюванню на туберкульоз (КАРВ) Ці дослідження ляжуть в основу розробки національної АКСМ стратегії, яка дозволить повноцінно скоординувати зусилля держави, донорів та інших партнерів у консолідованій відповіді на епідемію туберкульозу.
Обрані Суб-реципієнти по компоненту АКСМ Напрямки діяльності: 4.2. Соціальна мобілізація – ВБО «Коаліція ВІЛ-сервісних організацій»; 4.3 Адвокація – БФ «Інтелектуальна Перспектива» 4.4. Комунікація – ГО "Соціальні ініціативи з охорони праці та здоров'я» (LHSI). Подальші кроки щодо Суб-реципієнтів: Оцінка потенціалу обраних Ср-ів; Узгодження робочого плану та бюджету; Розробка та узгодження плану розбудови спроможності обраних СР-ів; Підготовка та підписання договору.
Можливі ризики щодо впровадження заходів по АКСМ в країні Брак досвіду із організації заходів по АКСМ в країні; Часта ротація керівників різних державних установ та відомств, що спричиняє затримку реалізації заходів Програми в країні; Недостатній рівень підготовки з питань АКСМ в сфері протидії туберкульозу відібраних суб-реципієнтів; Як результат потреба в додатковому навчанні, супервізії та нарощенні потенціалу; Низький рівень свідомості громадянського суспільства щодо необхідності збереження здоров'я, в тому числі питання, що стосуються ТБ; Постійне недофінансування заходів з протидії ТБ державою та неефективний розподіл існуючих ресурсів.
Результати заходів по АКСМ в рамках Програми ГФ Спільно з партнерами та зацікавленими сторонами розроблено та розпочато реалізацію стратегії втілення АКСМ компоненту; Для початку реалізації комплексних та підтримуючих заходів по АКСМ, що направлені на підтримку національних зусиль по подоланню епідемії туберкульозу обрано СР-тів по трьом напрямкам компоненту; Ініційовано ряд дій щодо підтримки та прискорення процесу написання Загальнодержавної програми з питань подолання захворювання на туберкульоз на 2012-2016 роки: Організовано широку зустріч робочої групи; Надано технічну допомогу; залучено експертів до написання Програми. Оголошено тендер на організацію KAPB дослідження для отримання ключової інформації щодо знань, ставлення, практики та поведінки загального населення України щодо захворювання на ТБ та фокус-груп серед груп ризику.
ЗОБОВ’ЯЗАННЯ КРАЇНИ Показники результатів впровадження Програми, зафіксовані в угоді між Глобальним Фондом та Основним Реципієнтом (Performance Framework) Базуючись на виконанні цілей за показниками Глобальний Фонд приймає управлінські рішення щодо фінансування Програми (Performance based funding)
Показники Рівня впливу та наслідків Базове значення Ціль на кінець 2012 року (Фаза 1) Ціль на кінець 2015 року Смертність від ТБ (на 100 000 населення) 18 17 14 Успішність лікування (нові випадки ТБ з позитивним мазком) 59% 65% 80% Нові випадки всіх форм ТБ (на 100 000 населення) 73 71 68 Нові випадки легеневого ТБ з позитивним мазком діагностовані методом мікроскопії (% від всіх нових форм легеневого ТБ) 22 (36%) 24 (38%) 30 (50%) Відсоток населення з вірними знаннями щодо ТБ Буде визначено за результатами дослідження Знань, Ставлення, Поведінки - Буде визначено виходячи з базових даних
Показники рівня процесу та безпосереднього результату Базове значення Ціль на кінець 2012 року (Фаза 1) Нові випадки легеневого ТБ з позитивним мазком діагностовані методом мікроскопії (абс. к-сть) 10 379 11 300 Кількість та відсоток лабораторій 1 рівня, котрі проходять регулярний зовнішній контроль якості мікроскопії мазка мокротиння 29% (291 / 1011) 50% (410 / 820) Кількість лабораторних спеціалістів, котрі пройшли навчання з питань лабораторної діагностики та зовнішнього контролю якості Н/Д 229 Рівень перерваного лікування серед нових випадків з позитивним мазком 9% 7% Кількість медичних та соціальних працівників, котрі пройшли навчання з питань ведення випадку ТБ та/або підтримки пацієнтів Н/Д 2 060
Показники рівня процесу та безпосереднього результату Базове значення Ціль на кінець 2012 року (Фаза 1) Відсоток хворих ТБ, котрі отримували підтримку на аутріч основі та завершили курс лікування із загальної кількості хворих ТБ, котрі отримували таку підтримку Н/Д 80% Кількість медичних працівників, котрі пройшли навчання з питань ведення випадку МР ТБ та/або заходів інфекційного контролю Н/Д 400 Кількість лабораторно підтверджених МР ТБ випадків, включених до другої лінії протитуберкульозного лікування КЗС (Комітету Зеленого Світла) 0 120 Кількість медичних та соціальних працівників, котрі пройшли підготовку щодо ведення випадку ТБ/ВІЛ та/або підвищення обізнаності та профілактики ТБ серед ЛЖВ Н/Д 240
Показники рівня процесу та безпосереднього результату Базове значення Ціль на кінець 2012 року (Фаза 1) Відсоток ТБ пацієнтів, результати тесту на ВІЛ котрих вказані в реєстраційній карті (або реєстрі), із загальної кількості зареєстрованих ТБ хворих Н/Д 80% Кількість і відсоток ТБ хворих, охоплених послугами з профілактики ВІЛ/СНІД 1 272 2 250 Кількість осіб, які приймають рішення, які пройшли підготовку з питань координації та/або розробки стратегічних планів Н/Д 405 Кількість медичних та соціальних працівників, котрі пройшли навчання з питань МіО: системи обліку та звітності та/або управління даними та стратегічною інформацією Н/Д 250 Кількість і відсоток областей, які надають звітність щодо нових випадків та результатів лікування вчасно та без помилок 37% (10 / 27) 59% (16 / 27) Кількість та відсоток регіонів, в яких було впроваджено АКСМ стратегію регіональними Радами з ТБ/ВІЛ 0 70% (19 / 27)
Національна система моніторингу і оцінки в ТБ Ключові завдання на 2011 рік: Розробка та затвердження Національного Плану Моніторингу та Оцінки (включно з моніторингом ко-інфекції ТБ/ВІЛ) Повноцінне функціонування електронного реєстру хворих на ТБ Основні ризики: Оскільки обидва завдання передбачають залучення широкого кола партнерів, які повинні спрацювати оперативно та вчасно є ризик того, що результатів не буде досягнуто до кінця 2011
Дослідження (2011 – 2012 роки) Дослідження щодо МР ТБ та стійкості до препаратів (Drug resistance survey); Дослідження рівня знань, ставлення, практики та поведінки щодо ТБ (KAPB Survey); Операційне дослідження з картування діагностичних послуг щодо ТБ для ЛЖВ; Операційне дослідження щодо національних показників та визначення додаткових пріоритетів дослідницького компоненту; Операційне дослідження з оцінки ефективності впровадження підходу ведення випадку ТБ; Операційне дослідження з оцінки доступності ДКТ та інших послуг, пов'язаних з ВІЛ/СНІД, пацієнтам з ТБ; Операційне дослідження щодо впровадження інфекційного контролю в СНІД центрах.
Основні результати Створено робочу групу з моніторингу і оцінки; в рамках цієї групи здійснюється координація впровадження реєстру хворих на ТБ та інших активностей з розбудови системи МіО ТБ; Розроблено основні процедури, форми та інструкції з програмного моніторингу та звітності; надано відповідну технічну та експертну допомогу суб-реципієнтам; Переглянуто робочий план та бюджет на Фазу 1 для оптимального використання ресурсів Гранту; Проведено узгодження планів щодо впровадження національного дослідження МР ТБ (з ВООЗ, Альянсом, НРЛ, ТБ Центром, Комітетом);
Схожі презентації
Категорії