"Взаємодія попиту і пропозиції"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Величина попиту на товар тим більша, чим нижча його ціна (закон попиту) a – максимальна величина попиту на товар; b – на скільки зміниться величина попиту при зміні ціни товару на одиницю; Р – ціна за одиницю товару; Qd – величина попиту на товар Qd = a – b · P
Величина попиту, тис. тонн. Ціна за тонну, тис. гр.од. Величина пропозиції, тис.тонн Надлишок (+) або нестача ( - ) 8 2 4 -4 6 4 6 0 4 6 8 +4
ціна PЕ - ціна ринкової рівноваги QЕ , кількість одиниць реалізованого (придбаного) товару - рівноважний обсяг PЕ - ціна рівноваги - це та ціна за якою продавці готові запропонувати певну кількість товару, а покупці за цією ціною купити цю ж саму кількість товару на протязі якогось часу. Е
Особливості кривої попиту Ефект доходу – якщо ціна товару знижується, то за того самого доходу споживач може купляти більше, тобто величина попиту зростає. Ефект заміщення – якщо ціна товару зростає, то він заміщується замінником (при наявності останнього), тобто величина попиту на товар зменшується.
Взаємодія попиту і пропозиції визначає ринкову рівновагу. Ринкова рівновага – це стан ринку, за якого обсяги попиту та пропонування збігаються. Її умовою є: QD=QS.
Якщо ціна відхиляється вгору від рівноважної, з’являється надлишок товарів у продавців, загострення конкуренції змушує їх знижувати рівень ціни до рівноважного якщо ціна опустилась нижче за рівноважну, то виникає дефіцит товарів і, користуючись конкуренцією серед покупців, продавці піднімають ціну. Отже, зміна ціни повертає ринок до попередньої рівноваги.
якщо попит та пропозиція являють собою лінійні функції, то параметри рівноваги ринку можна знайти аналітичним способом, тобто, якщо Qs = а + b*P, а Qd = = с – d*P, то прирівнявши Qs і Qd знайдемо PЕ , а + b*P = с – d*P
Графік D1 відображає зростання попиту. Рівноважна ціна продукції зросте і рівноважна кількість продукції також, D ; PЕ ; QЕ . Графік D2 відображає зменшення попиту. Рівноважна ціна продукції зменшиться і рівноважна кількість продукції також, тобто: D ; PЕ ; QЕ .
Графік S1 відображає зростання пропозиції. Рівноважна ціна продукції зменшиться, а рівноважна кількість продукції зросте, тобто: S ; PЕ ; QЕ Графік S2 відображає зменшення пропозиції. Рівноважна ціна продукції зросте а рівноважна кількість продукції зменшиться, тобто: S ; PЕ ; QЕ .
Попиту (Еd) Показує на скільки відсотків зміниться величина попиту на товар (послугу) при зміні його ціни на 1% Еd = (∆Q : ∆P) · (P1: Q1) ∆Q – зміна величини попиту або пропозиції (Q2 – Q1); ∆P – зміна ціни на товар (Р2 – Р1); Пропозиції (Es) Показує на скільки відсотків зміниться кількість товару (послуги), що пропонується при зміні його ціни на 1% Еs = (∆Q : ∆P) · (P1: Q1) Q1 – початкова величина попиту або пропозиції; Р1 – початкова ціна товару. Цінова еластичність
Крива пропозиції зміщується паралельно до початкової на величину податку по вертикалі, точка рівноваги зміщується з до . У точці нової рівноваги ціна пропозиції PS, яка визначає виторг продавців, відрізняється від рівноважної – ціни попиту , за якою купують товар покупці, на величину податку: PD=PS+Т.
Виключення з закону попиту Товар Гріфена. Малоцінні товари, якщо вони займають значну частку у структурі споживання (ефект Гріфена). Ефект Веблена. “Снобістський ефект”. Престижні коштовні товари. Товари ажіотажного попиту. З збільшенням ціни на дані товари величина попиту на них зростає.
Площа прямокутника визначає суму податкових надходжень. Параметри нової рівноваги після введення податку також можуть бути визначені шляхом корекції рівняння пропонування:
Крива пропонування зміщується ліворуч, але не паралельно до попередньої. У цьому випадку змінюється і точка перетину кривої пропонування з відповідною віссю, і кут її нахилу, оскільки має місце непропорційне зростання рівнів цін для різних обсягів пропонування PD=(1+Т)·PS
Ринок компакт - дисків в Україні Подія: був прийнятий закон щодо боротьби з випуском неліцензійної продукції на ринку компакт – дисків. Пропозиція буде скорочуватись, як результат подорожчання виробництва, скорочення кількості виробників. S ; PЕ ; QЕ
Ринок соусу для рибних страв. Умова: імпорт риби набагато зменшився. Фактор: ціни на доповнюючі товари. D ; PE ; QE
Ринок шкіряних пальто. Умова: ціни на шкіру знизились. Фактор: ціни на ресурси. S ; PE ; QE
Ринок телятини. Умова: ціни на свинину зросли. Фактор: ціни на товари замінники. D ; PЕ ; QЕ
це різниця між максимальною ціною, яку споживач готовий заплатити за певну кількість товару, і тою реальною ціною, яку він заплатив фактично.
Надлишок всіх споживачів даного товару на ринку, що перебуває в стані рівноваги Е, відповідає площі трикутника PEАЕ. Він розташований між кривими ринкового попиту D, і лінією PEЕ, що відповідає рівню ринкової ціни Надлишок споживача А
це різниця між тим, що виробники фактично отримують за одиницю товару і тим мінімумом, який вони готові за нього отримати.
Надлишок всіх виробників даного товару на ринку, що перебуває в стані рівноваги Е, відповідає площі трикутника PEВЕ. Він розташований між кривими ринкової пропозиції S, і лінією PEЕ, що відповідає рівню ринкової ціни Надлишок виробника В
Висновки Попит – це бажання споживача купити товар за певною ціною. Величина попиту на товар тим більша, чим нижча його ціна (закон попиту). Виключення з закону попиту складають: товари Гріфена, товари Веблена, ажіотажний попит. Якщо ціна товару знижується, величина попиту зростає (крива попиту не змінює свого положення). Збільшення (зменшення) попиту приводить до зміщення кривої попиту відповідно праворуч (ліворуч) і обумовлено неціновими чинниками. Пропозиція – це бажання виробника запропонувати товар за певною ціною. Чим вища ринкова ціна тим більшою буде величина пропозиції (закон пропозиції). Якщо ціна товару знижується, величина пропозиції зменшується (крива пропозиції не змінює свого положення). Збільшення (зменшення) пропозиції приводить до зміщення кривої пропозиції відповідно праворуч (ліворуч) і обумовлено неціновими чинниками. Цінова еластичність показує на скільки відсотків зміниться величина попиту (пропозиції) на товар (послугу) при зміні його ціни на 1%.
Схожі презентації
Категорії