Попит, пропозиція, ринкова ціна. Розвязування задач.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Попит - це представлена на ринку потреба в товарах або послугах, що забезпечена грошовим еквівалентом (платоспроможна потреба).
Розрізняють попит: дійсний (вся платоспроможна потреба в товарах на ринку); реалізований (фактична сума куплених споживачами товарів); незадоволений (частина платоспроможної потреби, що не знайшла реалізації на ринку); у стадії формування.
Закон попиту між ціною і обсягом попиту існує обернений зв’язок: обсяг попиту скорочується зі зростанням ціни і зростає зі зниженням ціни. Математичним виразом закону попиту є функція попиту: QD=f(P), де QD – обсяг попиту на товар, D – попит, P– ціна товару.
Нецінові фактори, які впливають на попит: рівень доходів у суспільстві; розміри ринку; мода, сезонність; наявність товарів-субститутів (замінників); інфляційні очікування.
Пропозиція — загальна сума товарів, що є на ринку або можуть бути на нього доставлені. Конкретна кількість товару, яку продавці бажають та можуть продати на ринку за деякий період часу за певного значення ціни називається обсягом пропозиції.
Закон пропозиції — при інших незмінних чинниках величина (об'єм) пропозиції збільшується у міру збільшення ціни на товар. Зростання величини пропозиції товару при збільшенні його ціни обумовлене в загальному випадку тією обставиною, що при незмінних витратах на одиницю товару із збільшенням ціни росте прибуток і виробникові (продавцеві) стає вигідним продати більше товару.
Математичним виразом закону пропозиція є функція пропозиці: QS=f(P), де QS – обсяг пропозиції товару, S - пропозиція. Графічним виразом
Фактори, що змінюють пропозицію: Зміни в собівартості виробництва ; Зміни цін на інші товари-субститути; Політика держави ; Перспективні очікування виробників ; Кількість товаровиробників . Вплив даних факторів на пропозицію
Ринкова ціна – це ринкова ціна (P*), за якої обсяг попиту дорівнює пропозиції. Порушення рівноваги не вигідно як продавцям, так і покупцям, при відхиленнях ціни від рівноважного значення в самій ринковій системі виникнуть сили, що повертатимуть її до первинного стану.
Способи втручання держави у ринкову рівновагу Цінова «стеля» Максимальний рівень ціни, за якого дозволяється продавати певний товар . Спричиняє дефіцит. Цінова «підлога» Мінімальний рівень ціни, за якої дозволяється продавати той чи інший товар. Спричиняє надлишок.
Схожі презентації
Категорії