X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ПОНЯТТЯ ПРО РИНОК і його різновиди

Завантажити презентацію

ПОНЯТТЯ ПРО РИНОК і його різновиди

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Вчитель: Биков Дмитро Якимович

Слайд 2

Сутність ринку та його функції Характерні ознаки сучасного ринку Різновиди ринку

Слайд 3

це відносини між людьми, що виявляються через обмін, організований за законами товарного виробництва і обігу. Ринкові відносини мають місце повсюдно, де купують і продають товари або послуги. Це може відбуватися на ринковому майдані, на аукціоні, за телефоном або в службовому бюро.

Слайд 4

По-перше, через ринок здійснюється регулювання товарів і послуг, тобто визначається: що виробляти, як виробляти та для кого виробляти. По-друге, через ринок здійснюється зв'язок виробників і споживачів. Кожна людина є водночас і покупцем, і продавцем.

Слайд 5

По-третє, через ринок ведеться облік витрат на виробництво продукції. Ринко визначає не тільки те, що необхідно виробити, а й рівень витрат, на які споживач може погодитись, або отримати дану продукцію. На ринку користується попитом тільки та продукція, яка може бути придбана за прийнятними для нього цінами. Виробника ж влаштовує та ціна, яка відшкодовує виробничі витрати і гарантує прибуток. І, по-четверте, ринок диференціює виробників у процесі конкуренції. За умов ринкової конкуренції здатне вижити лише те підприємство, в якого витрати на виробництво одиниці продукції менші, а прибуток більший порівняно з конкурентами. Якщо витрати перевищують ціни, підприємство зазнає збитків і звільняє місце для більш ефективного виробництва.

Слайд 6

Слайд 7

По-перше, сучасний ринок є ринком по купців. Що це означає? Це такий стан ринку, при якому пропозиція товарів перевищує попит на них при фіксованій ціні. Такий стан ринку визначає пріоритет покупців по відношенню до продавців. Другою обов'язковою ознакою сучасного ринку є його конкуре нтний характер. Це означає, що в системі підприємства кожний суб'єкт виступає як конкуруюча сторона по відношенню до всіх інших суб'єктів. Третя ознака сучасного ринку - стабілізація відносин між суб'єктами ринку на основі інтеграції. Сучасний ринок - це арена суперництва підприємців та інших суверенних суб'єктів економіки (наприклад, покупців), кожному з яких повинен бути гарантова ний його суверенітет і збереження його конкурентної потенції. А це можливо лише при умові протидії монополізації економіки й широкої інтеграції конкуруючих суб'єктів ринкових відносин.

Слайд 8

Залежно від умов, у яких діють суб'єкти господарського життя, вирізняють вільний, монополізований і регульований ринки. Вільний ринок - це ринок з великою кількістю виробників однорідної продукції, які не в змозі впливати на рішення один одного. В ньому немає обмежень в інформації про попит, пропонування, ціни, якість продукції тощо. Тут вільне ціноутворення, відсутні штучні бар'єри при входженні на ринок того чи іншого товару та виходу з нього. Монополізований ринок - це ринок, для якого характерна незначна кількість виробників даного товару, застосовується його диференціація, існує дефіцит необхідної інформації, утруднений доступ до ресурсів, погоджуються дії учасників ринкових відносин. Регульований ринок - це ринок, який контролюється і регулюється державою за допомогою спеціальних заходів економічного та адміністративного характеру.

Слайд 9

За ознакою простору дії вирізняють місцевий (у межах міста чи села), регіональний (певна територія якоїсь країни), національний і світовий ринки, а з точки зору відповідності чинному законодавству -- легальний (офіційний) і тіньовий ринки. Залежно від об'єктів купівлі-продажу розрізняють такі види ринків: товарів широкого вжитку, товарів промислового призначення, праці, цінних паперів, науково-технічних знань та ін.

Слайд 10

Залежно від того, хто є покупцем товару, що продається і з якою метою він купується, розрізняють також споживчий ринок, ринки виробників, проміжних продавців, державних установ і міжнародний ринок. Споживчий ринок - окремі особи і господарства, які купують товари для особистого споживання. Ринок виробників - організації, що купують товари для використання їх у процесі виробництва. Ринок проміжних продавців - організації, що купують товари для наступного перепродажу їх з прибутком для себе. Ринок державних установ - державні організації, що купують товари або для наступного їх використання у сфері комунальних послуг, або для передачі цих товарів тим, кому вони потрібні. Міжнародний ринок - покупці за межами країни, включаючи закордонних споживачів, виробників, проміжних продавців, держави і установи.

Слайд 11

Підготувати тему за підручником с. 66-72.

Слайд 12

Моя економіка 8-9, 10 класи – Кириленко Л.М. Економіка 10 клас -- підручник – Мельничук В.Г. Довгань Г.Д., Основи економіки 10-11 класи

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Економіка