НоваСтратегія партнерства Світового банку з Україною (2012-2015) В чому Світовий банк може допомогти Україні
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Нова Стратегія партнерства Світового банку з Україною (2012-2015) В чому Світовий банк може допомогти Україні Презентація для обговорення з Урядом України Київ вересень 2011 року *
Україна має великий потенціал, однак повинна вирішити ряд успадкованих проблем – Група Світового банку може допомогти: Перетворити географічне положення – Україна розташована на осі між Євразією (Росія, Середня Азія) та ЄС – з перешкоди на стратегічний актив Перейти від моделі зростання на основі вузької бази традиційних товарів, успадкованих технологій та фіскальних стягнень до нової моделі, яка базується на конкуренції, прямих іноземних інвестиціях (ПІІ), економічній ефективності та диверсифікованому виробництві та експорті Замінити “втому від реформ” широким залученням населення до процесу реформ, запроваджуючи новий суспільний договір. *
Україна виходить з кризи з невирішеними фундаментальними структурними проблемами… Вузька виробнича та експортна база Енергетична залежність зумовлена дуже високою енергоємністю * Реальний ВВП України, рік /року (зліва); Ціни на сталь в ЄС, рік/року (справа); 1 і 3 квартали 2002 – 2010 рр. (внизу)
…а також з серйозними проблемами, пов’язаними з економічним і політичним урядуванням Зростання корупції та регуляторних перешкод для бізнесу (Індекс економічної свободи) Несприятливий інвестиційний клімат стримує ПІІ на низькому рівні
З іншого боку, існуючі переваги можуть стати основою для подальших зрушень Україна посідає високе місце за показником прозорості бюджету Сильне громадянське суспільство може стати базою для поліпшення державного урядування шляхом посилення підзвітності “знизу-вгору” (Індекс активності громадянського сусп-ва, 1990-2010 рр.) *
В основу пропонованої СПУ покладено створення нового суспільного договору Компонент 1: новий договір з громадянами – покращання надання державних послуг і ефективності державних фінансів Ефективність, якість та управління державними соціальними послугами (у центрі уваги – охорона здоров’я та соціальна допомога) Ефективність, якість та управління комунальними послугами Прозорість дискреційних видатків (закупівлі та капітальні видатки) Стабільність державних фінансів (надходження та видатки) і створення фіскального простору для видатків, що сприяють економічному зростанню Поліпшення управління великими державними підприємствами (енергетика, державні послуги, інфраструктура) Компонент 2: новий договір з бізнесом - підвищення ефективності політики та конкурентоспроможності Зменшення регуляторних бар’єрів /витрат для бізнесу Вища прозорість в адмініструванні податків і зниження витрат, пов’язаних з дотриманням податкового законодавства Усунення бар’єрів для чесної конкуренції, торгівлі та ПІІ (у центрі уваги – сільське господарство, земельні відносини, забезпечення виконання політики в сфері конкурентоспроможності) Усунення перешкод для диверсифікації та збільшення експорту (у центрі уваги – регуляторні питання, пов’язані з переробкою с/г продукції, транспортна інфраструктура та логістика, енергетика) Вдосконалення регулювання та нагляду у фінансовому секторі, поліпшення доступу до фінансування *
“Калібрована” допомога: обсяг нашої допомоги залежить від уряду у кожному секторі та міжсекторальній підтримці Традиційні інвестиційні позики для задоволення базових інфраструктурних потреб у разі наявності досвіду впровадження проектів – автошляхи, енергетика... * Фінансування на основі результатів (RBL) використовуватиметься заради отримання чітких зобов'язань щодо стратегічних питань та одержання швидких результатів без складних закупівель – соціальний захист, охорона здоров’я, житлово-комунальні послуги ... Позики на підтримку політики розвитку (ППР) та діалог зі стратегічних питань використовуватиметься для вирішення проблем державного урядування – газовий сектор, управління державними фінансами, сільське господарство, тощо Інструменти застосовуватимуться на основі проведеної ретельної діагностики та аналітично-дорадчої допомоги
Пропонована програма кредитування Подальше покращення якості наявного інвестиційного портфеля, включаючи збільшення обсягу вибірки Нові сфери діяльності Світового банку і надалі визначитимуться на основі принципу вибірковості – кредитування в базовому сценарії - макс. 500 млн. дол. США для 1 - 2 нових операцій на рік (без ППР) Гнучкість – детальну кредитну програму визначено лише на 2013-2014 фінансові роки, зважаючи на потребу адаптації до змін в ситуації та пріоритетах країни: 2013 – Другий Проект покращення автодоріг та безпеки руху (ППАБР-2 450 млн. дол. США); додаткове фінансування проекту Реформування системи державної статистики (має бути узгоджено) (10 млн. дол. США) 2014 – пілотний проект з фінансування адресної соціальної допомоги на основі одержаних результатів (100/200 млн. дол. США); Другий проект розвитку міської інфраструктури (200 млн. дол. США); Модернізація газотранспортної мережі (200/300 млн. дол. США) Можливі пріоритетні напрямки кредитування інвестиційних проектів у 2015-2016: - сприяння транспорту і торгівлі, - енергоефективність і енергетична безпека, - комунальні послуги та управління (можливо через новий проект Фонду соціальних інвестицій), - послуги та фінансування у секторі охорони здоров’я, - розвиток приватного сектора та доступ до фінансування. Перехід до оптимістичного сценарію з ППР залежить лише від проведення структурних реформ і значного поліпшення в сфері урядування *
Зменшення ризиків, пов’язаних з корупцією та урядуванням (УБК- урядування та боротьба з корупцією) Детальна діагностика окремих секторів, щоби визначити які реальні сили рухають реформи , а також попит на зміни та реформи (жодних “пустих обіцянок”) Увага на етапах “додавання вартості”, щоб визначити корупційні ризики (хто втратить від реформ найбільше і як зменшити пов”язані з цим ризики) Зміцнення державних інституцій: усунення хибних стратегічних рішень (наприклад, квоти на експорт зерна), поліпшення управління державними фінансами, податкової системи і системи закупівель, навчання та посилення потенціалу Посилення підзвітності і розбудова довіри: проведення консультацій і досягнення консенсусу до початку реформ; кращий доступ до інформації; залучення користувачів послуг і організації громадянського суспільства до моніторингу результатів проектів, які підтримує Світовий банк До започаткування нових проектів запитання: “Чи ми маємо це робити і чи можна упоратися з ризиками?” і перегляд протягом впровадження (Фільтр УБК) *
Програма аналітично-дорадчої допомоги Основні пріоритети: інвестиційний клімат (сільське господарство, земельні відносини, регулювання бізнесу), фіскальна і податкова системи та система управління державними фінансами, енергоефективність та управління (включаючи модернізацію газотранспортної мережі), стабільність і розвиток фінансового сектора, муніципальне управління і надання послуг, соціальні реформи (адресна соціальна допомога та пенсійна реформа) та реформування сектора охорони здоров’я. Технічна допомога МФК в підвищенні енергоефективності та в сільському господарстві становитиме важливий елемент аналітично-дорадчої допомоги (АДД) Групи Світового банку. Партнерські відносини з ЄС, МВФ, АМР США, ЄБРР та іншими донорами в підтриманні стратегічного діалогу та в наданні АДД (пенсії, закупівлі, енергетичний сектор та земельні відносини) буде продовжено. Приділення більшої уваги інформаційно-роз’яснювальній роботі – залучення недержавних інституцій як партнерів у діяльності, підтримуваній Світовим банком *
Україна: 20 років незалежності, 17 років партнерства зі СБ – які уроки? Перехідний період в Україні не завершено – в складних умовах потрібно дотримуватися простоти, зосереджувати увагу на впровадженні (доводити речі до кінця) Реформи в Україні залишаються спірними – інвестувати більше в зміцнення консенсусу та пояснювати необхідність і вигоди реформ Забезпечення готовності проектів до затвердження Радою директорів і всебічна оцінка ризиків (включаючи ризики УБК) –допомагає при подальшому впровадженні Нестабільна політична ситуація в Україні– швидше визначати шляхи закриття або реструктуризації проектів в разі зміни пріоритетів, не розпочинати з кожним новим урядом “з нуля” – будувати відносини на основі позитивних попередніх результатів СБ вносить інновації – новий інструмент фінансування на основі результатів (RBF) надає потенційну можливість прискорити досягнення результатів *
Схожі презентації
Категорії