Аналіз проблем і перспектив розвитку ринку авіаперевезеньв Україні
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Аналіз проблем і перспектив розвитку ринку авіаперевезень в Україні Вступна презентація Ільдар ГАЗІЗУЛЛІН економіст Міжнародний центр перспективних досліджень
Про Міжнародний центр перспективних досліджень Незалежна дослідницька організація, яку заснував 1994 року Інститут відкритого суспільства Метою МЦПД є впровадження в Україні концепції та процедур публічної політики МЦПД надає такі послуги: дослідження державної політики підготовка учасників політичного процесу організація суспільного діалогу економічні та бізнес-дослідження Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua
“Відкриття неба”: перспективи та виклики 3 червня 2005 року Україна та ЄС парафували Угоду про певні аспекти повітряного сполучення, підписання якої дозволить європейським авіалініям мати доступ до українського ринку з будь-якої країни ЄС і створити кращі шляхи повітряного сполучення для пасажирів між Україною та ЄС Прес-реліз Представництва Європейської Комісії в Україні “До набрання чинності положень угоди з ЄС Україна має визначити умови співробітництва з кожною країною Євросоюзу на перехідний період. Отже, наша країна має унікальну можливість побудувати логічну схему розвитку відносин з ЄС та уникнути “вибухового” відкриття ринку, що призведе до різкого скорочення частки національних авіакомпаній” Віце-президент “Міжнародних авіаліній України” Сергій Фоменко інтерв'ю тижневику Киев Weekly Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua
Необхідність формулювання політики на ринку В Україні дотепер немає узгодженої з усіма зацікавленими сторонами стратегії розвитку ринку авіаперевезень: Державна програма розвитку авіаційного транспорту України на період до 2010 року вже не відповідає сучасним реаліям комунікація різних груп інтересів – зокрема влади та бізнесу – і координація їхніх дій майже відсутня Запланована урядом концепція розвитку ринку має: чітко визначити цілі державної політики (чи буде реалізуватися транзитний потенціал країни та передбачатися створення національних мережевих компаній) і варіанти їх реалізації усунути невизначеність щодо майбутнього авіакомпаній та інших учасників ринку за умови збільшення конкуренції та довгострокових горизонтів планування в галузі Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua
Державна політика повинна стимулювати: Конкурентні ціни на послуги Підвищення якості послуг Розширення маршрутів доставки пасажирів Зростання ВДВ / доходів у секторі Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua
Динаміка ринку авіаперевезень Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua
Ризики для національних компаній і транзитного потенціалу країни Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua Глобальні авіакомпанії активно використовують альтернативні Києву хаби (Відень, Москва, Мюнхен, Стамбул) і починають опановувати маршрутами в реґіони України (Lufthansa та Austrian) Місцеві гравці не зможуть конкурувати на рівних з міжнародними компаніями через: обмежені маршрутні мережі та невеликий парк літаків невідповідність деяких технічних стандартів міжнародним вимогам (наприклад, ускладнення доступу на ринок США, гальмування запровадження електронних квитків) відсутність членства у великих міжнародних альянсах
Що зроблено Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua Розвитку ринку впродовж останніх п’яти років сприяли: поступова гармонізація технічних стандартів проект хаба на базі аеропорту “Бориспіль” (реалізація транзитного потенціалу країни) стимулювання реґіональних перевезень (перехресне субсидування) скасування в'їзних віз (для громадян ЄС)
Групи інтересів Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua Споживачі послуг Українські авіакомпанії: міжнародні рейси реґіональні рейси вантажні перевезення Закордонні авіакомпанії Аеропорти, Украерорух Державіаслужба Міністерство транспорту та зв'язку
Основні напрями політики Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua У перехідному періоді: Стимулювати розвиток системи вузлового сполучення (hub-and-spoke) – за умови політики реалізації транзитного потенціалу України Вдосконалити технічне та економічне регулювання (ліцензування, стандартизація, тарифна політика) Стимулювати лізинг / придбання авіатехніки (вітчизняного та іноземного виробництва)
Варіанти реалізації транзитного потенціалу Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua Консолідація компаній-лідерів АероСвіт і МАУ через об’єднання їхніх географічно полярних повітряних напрямків в єдину маршрутну мережу: АероСвіт: Центральна, Південна і Північна Європа, Північна Америка, Близький Схід, Азія та МАУ: Західна Європа і Північна Африка Створення великого мережевого перевізника на базі однієї з компаній-лідерів Створення державної компанії-перевізника “з нуля” або на базі “Авіаліній України” чи ДАП “Україна” Збереження статус-кво
Варіанти консолідації та можливі проблеми Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua Злиття компаній: домінантна позиція на ринку може призвести до погіршення конкуренції на ринку реґіональних перевезень і підвищення тарифів на міжнародних рейсах дотепер не вдається владнати розбіжності у позиціях акціонерів авіакомпаній щодо стратегії розвитку, принципів побудови об'єднаного розкладу та ролі базового аеропорту Спільна комерційна експлуатація (сode-sharing) на міжнародних сполученнях: складно досягти домовленостей та їх дотримання щодо оптимального для обох компаній розкладу польотів для створення стикувань в аеропорту “Бориспіль”
Питання для обговорення Якими повинні бути цілі державної політики щодо розвитку авіаперевезень? Якими були наслідки попередніх спроб втілення політики довгострокового розвитку авіаперевезень? Який стратегічний напрям розвитку галузі пріоритетний для України? Які проблеми необхідно вирішити для успішного розвитку національної пасажирської авіації? Якими мають бути пріоритетні кроки для успішного розвитку авіатранспортної галузі? Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 484-4400 Web: www.icps.kiev.ua
Схожі презентації
Категорії