Формування екологічної свідомості старшокласників під час навчального процесу
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Людина є єдиною істотою, яка може управляти і маніпулювати навколишнім середовищем, руйнувати або зберігати його ... Формування екологічної свідомості старшокласників під час навчального процесу
"екологічна освіта" Поняття "екологічна освіта" на сучасному етапі характеризується як безперервний процес навчання, виховання, спрямований на формування загальної екологічної культури, екологічної відповідальності кожного жителя планети.
Екологічна освіта переслідує такі цілі: Оволодіння учнями знаннями про живу природу, загальними методами її вивчення; Формування на базі знань і умінь науково обґрунтованої екологічної картини світу як компонента загальнолюдської культури; Підготовка екологічно грамотних учнів, знають екологічні закономірності, зв'язки між живими організмами і навколишньою природою, шляхи встановлення гармонійних відносин з усім живим як головною цінністю на Землі.
задачи екологічної освіти : Пізнавальна (засвоєння основних наукових екологічних понять і фактів; розуміння цінності природи як джерела матеріальних та духовних сил суспільства і кожної людини); мотиваційна (розвиток потреби спілкування з природою; свідомого дотримання норм екологооріентірованної поведінки); діяльністна (активізація діяльності з охорони природного середовища, участь у пропаганді ідей охорони природи).
Однопредметна модель передбачає вивчення екології в межах самостійного предмета- екології. Багатопредметна модель передбачає екологізацію змісту традиційних предметів як природничого, так і суспільно-гуманітарного напрямків. Екологічні питання співвідносяться з навчальним матеріалом і логікою вивчення окремих предметів, входять до навчальних програм. Змішана модель вважається більш перспективною. У цій моделі зміст екологічних знань розглядається з урахуванням особливостей традиційних навчальних предметів, а також в окремих курсах, які розробляються для кожного етапу навчання.
Зміст предмета “ Екологія “ (5-11 кл.) 1) становлення екології, її основні поняття і методи; 2) біосфера - глобальна екосистема (глобальна екологія); 3) екосистеми біосфери, популяція та організм в екосистемі (біологічна екологія); 4) людина в екосистемі: (екологія людини); 5) людство в біосфері: (соціальна екологія).
Екологізація шкільних дисциплін здійснюється двома взаємопов'язаними шляхами: органічним включенням у навчальні дисципліни екологічних знань і формуванням практичних умінь охорони навколишнього середовища, виділенням в навчальних програмах самостійних тем природоохоронного характеру.
Найбільш поширений варіант екологізації загальноосвітніх предметів природничо-наукових дисциплін
Задачі шкільного курса екології Оволодіння учнями знаннями про живу природу, загальними методами її вивчення; Формування на базі знань і умінь науково обґрунтованої екологічної картини світу як компонента загальнолюдської культури; Підготовка екологічно грамотних учнів, знають екологічні закономірності, зв'язки між живими організмами і навколишньою природою, шляхи встановлення гармонійних відносин з усім живим як головною цінністю на Землі. Задачі шкільного курса природничо-наукових дисциплін формування діалектико-матеріалістичних поглядів на природу і на взаємодію суспільства і природи; формування у школярів розуміння цілісності природи Землі, єдність її процесів, природного зв'язку і з нею людини, а також того, що будь-яка господарська діяльність людини і її поведінка в природі повинні бути злагодженими з її законами. оволодіння знаннями і уміннями, школярами, для раціонального використовування природних ресурсів і охорони навколишнього середовища, оцінки природної і господарської обстановки в своїй місцевості, виховання норм і правил поведінки в природі.
Схожі презентації
Категорії