Довготривалий дослідницько-пошуковий проект “ Екологічна стежка ”
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Довготривалий дослідницько-пошуковий проект “ Екологічна стежка ” Проект виконали учні 4 класу : Теременко Кирил, Зозуля Саша, Козоріз Ліза, Близнюк Сергій, Гончар Ігор Вчитель початкових класів Пахалюк О.О. Корсунської ЗОШ Херсонської області
Від вчительки ми дізнались, що крім “ Червоної книги ” на Україні існують природні . обʼєкти, що охороняються законом. Які природні обʼєкти,охороняються законом? Де вони розташовані на карті України? Які заповідники знаходяться на території Херсонської області? Ми вирішили це з’ ясувати.
Дослідження біологічного різноманіття природи має велике значення. Адже ці знання допомагають шукати найкращі шляхи для вирішення екологічних проблем рідного краю. У Херсонській області є багато природних комплексів, які відрізняються своєю унікальністю.
Визначення джерел інформації Де ви можете знайти потрібну інформацію? У художній літературі, у книгах та журналах В енциклопедіях, довідниках В Інтернеті У батьків
Для того, щоб знайти відповідь на це питання ми з друзями вирішили: 1. Кирил знайде, прочитає і б розкаже про заповідники, які розташовані на території р Херсонської області 2.Сашко знайде, прочитає і розкаже про Чорноморський біосферний заповідник
3. Ліза та Сергійко підготують виставку літератури та ілюстрації. 4.Ігор знайде повідомлення про заповідники в Internet.
5. Екскурсія до м.Гола Пристань з відвідуванням Музею Чорноморського біосферного заповідника, ознайомлення з його експонатами та неповторними діарамами .
Виконання проекту Кожний учасник активно й старанно працював, відшукував інформацію у бібліотеках, Інтернеті щодо своїх завдань. Учні опрацьовували цей матеріал, створювали збірку журналів «Цікавий світ рослин». Під час проекту діти ознайомилися з цікавими легендами, загадками,повір’ями, віршами про охорону природи. Вчилися виділяти, аналізувати , синтезувати потрібний матеріал у великому потоці інформації. Учні дізнавалися багато нового для себе, зацікавлювали цим батьків. Провели екскурсію до м.Гола Пристань з відвідуванням Музею Чорноморського біосферного заповідника. Переглянули науковий фільм про роботу екологов.
У нашій країні прийнято ряд законів: 1980 р. – видано «Червону книгу» України. 1981 р. – закон «Про охорону і використання тваринного світу». 1982 р. – закон «Про охорону навколишнього середовища». 1992 р. – закон «Про природно-заповідний фонд України». Згідно з цим законом однією з важливих форм охорони природи є створення заповідних об’єктів. В Україні є 13 державних заповідників. Ще є Національні природні парки України: Карпатський, Шацький, Азово-Сивашський, Синевир.
Червона книга – це декілька товстих томів, виданих Міжнародним союзом охорони природи і природних ресурсів. В 1966 році списки оформлено у Червону книгу. Колір оправи – червоний, попереджуючий про небезпеку над тваринами і рослинами. Тварини і рослини, внесені у Червону книгу, розбиті на декілька категорій. Цьому відповідають певні сторінки.
Заповідники - великі ділянки лісів, полів, луків, степів, озер, на яких забороняється будь-яка діяльність людини, що шкодить природі. Тут не можна вирубувати дерев, орати землю, осушувати водойми, полювати на тварин. У заповідниках тварини живуть на волі у природних умовах, самі влаштовують свої житла, виводять дитинчат. Про що прочитав
Метою створення заповідників є збереження в природному стані типових або унікальних для даної місцевості природних комплексів, вивчення природного ходу процесів і явищ, що в них відбуваються. В заповідниках проводиться велика наукова робота. Все. що знаходиться на території заповідника: земля, її надра, водні простори, живі організми, вилучається з господарської діяльності і передається у безстрокове користування заповіднику.
Природно-заповідний фонд становлять ділянки суходолу і водного про стору, які мають особливу природоохоронну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність. Вони виділені з метою збереження природної різноманітності ландшафтів, генетичного фонду тваринного і рослинного світу, а також спо стереження і контролю за природним середовищем
Найдавніший в Україні державний заповідник — “ Асканія-Нова" засновано в Херсонській області в1921 р. з метою охорони і вивчення єдиної не тільки в Україні, а й у Європі ділянки цілинного степу. Нині в заповіднику налічується понад 800 видів тварин і у степу 451 вид квіткових рослин.
Чорноморський біосферний заповідник простягається вздовж північного узбережжя Чорного моря від південного берега Дніпро-Бузького лиману до Тендрівської коси. Регіон розташування заповідника обмежений параметрами між 46°07′ та 46°33 північної широти й 31°36′ та 32°18′ східної довготи. Майже уся територія заповідника знаходиться у межах Голопристанського району Херсонської області, а також, частково в Очаківському районі Миколаївської області.
Біосфе рний запові дник — природоохорона, науково-дослідницька установа міжнародного значення, що створюються з метою: збереження в природному стані найбільш типових природних комплексів біосфери, вивчення навколишнього природного середовища, його змін під дією антропогенних факторів.
Чорноморський заповідник створений 1927 для вивчення й охорони природного середовища, зокрема масового гніздування та міґрацій птахів. Площа Чорноморського заповідника — Ю 64 806 га 1976 (27 000 га у 1927).
На заповідних ділянках можна зустрінути типових мешканців піщаних степів та пустель, лісових, прибережно-водних та солончакових співтовариств, прісноводних та солоно-водних водойм, шельфової морської зони.
Величезним розмаїттям на території заповідника представлена флора (понад 700 видів вищих рослин) та фауна (понад 3000 видів безхребетних та 452 види хребетних). Серед хребетних 306 видів птахів та 53 види ссавців. У водах заповідника знаходять притулок представники іхтіофауни, у т. ч. 86 видів риб, що складає біля 50% видового складу риб Чорного моря. На території заповідника зафіксовано 25 видів рослин та понад 100 видів тварин занесених до Червоної книги України.
Лісостепові ділянки заповідника розташовані на аренах Нижньодніпровських пісків вздовж південного берега Дніпровського та Дніпро-Бузького лиманів. Тут представлені унікальні природні комплекси піщаного лісостепу з високим рівнем локального ендемізму, властивого Нижньодніпровським кучугурам. У природному стані збереглися тільки на заповідних територіях.
Солоно-озерна ділянка заповідника розташована на північному березі Ягорлицької затоки. Загальна її площа 2293 га. На цій ділянці представлено унікальний природний комплекс, створений взаємопроникненням аренних та солонцюватих прибережних біоценозів північного узбережжя Ягорлицької затоки.
Чорноморський біосферний заповідник – це ще й найбільший морський заповідник України. Акваторії заповідника, з точки зору збереження та відновлення морських біоресурсів, мають найважливіше значення як цілісний резерват генетичного фонду природно-аквальних комплексів Північного Причорномор’я.
Тут зростає більше 700 видів рослин, а 41 вид унікальної флори особливо охороняється (24 види занесено до Червоної книги України, 17 видів _ до Європейського Червоного Списку). В заповіднику мешкає 305 видів птахів (з них 57 видів занесені до Червоної книги України), 44 види ссавців, більше 70 видів риб.
Значення Чорноморського заповідника для стану природного середовища Херсонщини полягає в збереженні рідкісних видів, генофонду природних і напівприродних угрупувань приморської смуги нашого краю ландшафтів, що зникли внаслідок господарського освоєння земель, відтворенні промислових видів риб та мисливської фауни.
Чорноморський заповідник має статус наукового академічного закладу і виконує великий обсяг науково-дослідної роботи з моніторингу стану природних комплексів заповідника, розробки наукових засад збереження екосистем та інших тем. У м. Голій Пристані діє музей природи заповідника.
Адміністрація заповідника знаходиться в місті Гола Пристань Херсонської області. Географічно заповідник розташований на північному узбережжі Чорного моря, захоплює акваторію та дрібні острови у Тендрівській і Ягорлицькій затоках (острови Вовчий, Кривий та інші).
Висновки Всі учні класу брали активну участь у пошуках матеріалу. Опрацьовували багато книг, енциклопедій,журналів, в яких вибирали основне. Діти творчо підійшли до оформлення проекту. Здійснили екскурсію до Чорноморського біосферного заповідника, познайомилися з екологами. Учні вчились оцінювати роботу інших, співвідносити свою оцінку та оцінку інших груп. Учись любити все навколо себе. Траву і квіти, кущик, деревце. Жучка і пташку, і блакитне небо, І синьооке чисте джерельце. Навчайтеся, поки ще малі. Не нищить квіти, не зривайте, Нехай на них блищить роса. Усе живе оберігайте, Бо для людей це вся краса.
Інтернет - ресурси ukrainaincognita.com/khersonska-obl. uk.wikipedia.org/wiki/ artkavun.kherson.ua/ pernatidruzi.org.ua/ ecology.ks.ua/ eco.ks.ua/flora_and_fauna.htm
Схожі презентації
Категорії