Організація дослідницької роботи учнів 5-6 класів з природознавства
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Критерії організації дослідницької роботи учнів Вимоги до учня: усвідомлення значущості навчально-дослідної діяльності; прагнення самовдосконалення, творчої самореалізації; виявлення таких рис характеру, як цілеспрямованість, наполегливість, працелюбність.
Вимоги до конструювання навчального матеріалу: розуміння основних етапів історичного розвитку природознавства (фізики); взаємозв`язок з іншими дисциплінами; урахування індивідуальних особливостей, рівнів інтелектуального й перспективного розвитку особистості учня.
Вимоги до змісту навчально-дослідницької діяльності: * диференціація й індивідуалізація з урахуванням власного досвіду учнів; * забезпечення багаторівневого характеру навчально-дослідних завдань, що передбачає поступове розширення й ускладнення навчального матеріалу; * встановлення внутрішньо предметних і між предметних зв`язків.
“ Дослідження грунтів ” – робота учнів 6 класу ЗОШ № 29 Головченка Дмитра і Коваленко Анни на обласний етап Всеукраїнського конкурсу “ Юний дослідник ” – 2012 рік
Можна виділити такі переваги та проблеми дослідницької роботи учня на уроках природознавства і в позакласній роботі.
Переваги: 1. Розвиток творчих здібностей школяра; 2. Формування в учнів аналітичного та критичного мислення в процесі творчого пошуку і виконання досліджень; 3. Самоперевірка учнями своїх нахилів, професійної орієнтації та готовності до майбутньої професійної діяльності; 4. Формування в учнів цілеспрямованості та системності у навчанні;
5. Самоствердження учнів завдяки досягненню поставленої мети та оголошенню отриманих результатів; 6. Отримання додаткової науково-технічної інформації, що використовується в навчальному процесі; 7.Використання простого обладнання для виконання фізичних досліджень; 8.Залучення батьків до співучасті у навчальному процесі (багато дослідів у 5-6 класах рекомендую проводити разом із батьками)
Проблеми: 1.Необхідність чіткого планування своєї діяльності з боку учня. Як засвідчує практика, тільки деякі учні здатні працювати повністю самостійно, іншим потрібен контроль з боку вчителя.
2. Витративши багато часу на організацію дослідницької роботи, ми у майбутньому зможемо його заощадити за рахунок формування навичок усвідомленого сприймання та засвоєння матеріалу, коли учень із пасивного спостерігача перетвориться на помічника та однодумця вчителя.
Схожі презентації
Категорії