X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
НАЙВІДОМІШІ УКРАЇНСЬКІ ОРАТОРИ

Завантажити презентацію

НАЙВІДОМІШІ УКРАЇНСЬКІ ОРАТОРИ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Урок захисту проектів

Слайд 2

Мета уроку: навчити школярів створювати проект на запропоновану тему; підготувати їх до правильного відтворення власних думок засобами слова; розвивати в учнів почуття любові до рідного слова. Тип уроку: розвиток зв'язного мовлення Обладнання: проектор, комп'ютер, СD – диски із мультимедійними презентаціями, буклети, роздатковий матеріал Міжпредметні зв'язки: українська мова, історія, українська література, інформатика Попередня підготовка до уроку: учні повинні зібрати матеріал для обраного проекту, опрацювати його оформити результати роботи у вигляді мультимедійної презентації, бюлетеня /буклету/

Слайд 3

І. Організаційно –вступна частина Горацій, Сократ, Платон, Цицерон… Вам відомі ці імена? Справді, це найвідоміші оратори античної Греції, Риму… /перегляд мультимедійної презентації “Українські ритори”

Слайд 4

НАЙВІДОМІШІ УКРАЇНСЬКІ ОРАТОРИ

Слайд 5

Слайд 6

Слайд 7

Слайд 8

Слайд 9

Слайд 10

Слайд 11

Слайд 12

Слайд 13

Слайд 14

Слайд 15

Слайд 16

Слайд 17

Слайд 18

Слайд 19

Слайд 20

Українське ораторське мистецтво виникло на традиціях давньоруських. З періоду Київської Русі були успадковані збірники перекладних і оригінальних ораторських творів, які мали настановчі цілі.

Слайд 21

ІІ. Мотивація навчальної діяльності 1. Повідомлення теми та мети уроку. 2. Актуалізація знань Як зробити виступ свій цікавим і захоплюючим? /перегляд мультимедійної презентації «Виражальні засоби риторики»/  

Слайд 22

ВИРАЖАЛЬНІ ЗАСОБИ РИТОРИКИ

Слайд 23

Слайд 24

Цитування - точне наведення авторської мови (не варто плутати з цитацією) “СЛОВО – НАШ БОГ, І ЖИТИ ЙОМУ ВІЧНО. ЗАПАМ”ЯТАЙМО ЦЕ, ЯК МОЛИТВУ, І З ТАКОЮ Ж ПОБОЖНІСТЮ БЕРЕЖІМО СВОЄ СЛОВО, ЯКЕ ДАРУЄ НАМ МАТИ РАЗОМ З ЖИТТЯМ, КОЛИ МИ ПРИХОДИМО НА СВФТ”…(Я. ГОЯН)

Слайд 25

Порівняння – пояснення якоїсь особливості, риси чи ознаки одного предмета за допомогою чимось подібного до нього іншого предмета, у якому потрібна риса виступає особливо яскраво Метафора – вислів, у якому ознаки одного предмета чи явища переносяться на інший за подібністю “Коли поет говорить про Ахілла: “він кинувся як лев”,- це порівняння. Коли він говорить про Ахілла “кинувся левом”, - це метафора: обидва – Ахілл і лев – наділені хоробрістю, отже, опосередковано поет назвав Ахілла левом” (Аристотель)

Слайд 26

АНАЛОГІЯ – ЗАСІБ, ЯКИЙ НАГАДУЄ РОЗГОРНУТЕ ПОРІВНЯННЯ, КОЛИ ХАРАКТЕРИСТИКУ ОДНИХ ЯВИЩ ЗАМІНЮЮТЬ ОПИСОМ ІНШИХ, ЗРОЗУМІЛІШИХ ЧИТАЧЕВІ Усім серцем відчував (поет) свою єдність із трудящими, свій кровний зв'язок не з тими, хто їсть хліб, добутий хліборобами, і одягається в пишну одіж, виткану рабинями, а з тими, хто добуває той хліб і тче ту одежу (М. Рильський)

Слайд 27

Заклик завжди спонукає до певної дії. Будьмо гідними громадянами незалежної держави Україна! Ганьба манкуртам!

Слайд 28

Парадокс - перекладається як несподіваний, дивовижний, той, що суперечить здоровому глуздові. “Посол – це порядна людина, послана за кордон брехати в інтересах батьківщини” (Г.Оттон)

Слайд 29

АнТИТЕЗА (протиставлення) – підкреслення протилежного в житті для більшої виразності зображуваного Є друзі, є і вороги, з якими добре мати справу, бо чесно сплачують борги ( Ф. ВІЙОН)

Слайд 30

РИТОРИЧНІ ЗАПИТАННЯ - Риторичне питання — це питання, яке ставиться не з метою отримання відповіді, а з метою афористичного узагальнення загальновідомої або очевидної думки. Невже хтось не розуміє, яким страхітливим лихом стала б для України втрата незалежності?

Слайд 31

ГІПЕРБОЛА – підкреслено надмірне перебільшення розміру, сили, значення предмета чи явища… море сліз повільний як черепаха швидкий як блискавка, блискавичний численний як пісок на березі моря ми не бачилися вже сто років!

Слайд 32

“Хто обрав посильну тему, той набуде й гарного мовлення, й чіткого порядку...” Горацій

Слайд 33

ВСТУП ОСНОВНА ЧАСТИНА послідовно розвивається думка ведеться слухачів до розуміння основної ідеї промови застосовуються різноманітні докази правильності положень, які висуваються ілюстрація їх прикладами, цифрами, наочними посібниками. ІІІ. Висновки

Слайд 34

РЕЦЕНЗІЯ НА ВИСТУП актуальність та складність обраної теми; самостійність і повнота викладу матеріалу; ступінь обґрунтованості положень дослідження; достовірність і новизна наукових тверджень; відповідність результатів виконаного дослідження меті та завданням роботи; аргументованість висновків; можливості впровадження результатів роботи; стиль і грамотність оформлення дослідження.

Слайд 35

ІІІ. Практичне заняття. Захист створених проектів Виступи учнів Захист відбувається за такою орієнтовною схемою: Презентація цілого проекту його керівником Виступи з доповідями /захист мультимедійних презентацій/ Підсумок у вигляді текстового бюлетеня або буклету Рецензування проекту командами-супротивниками

Слайд 36

Слайд 37

Слайд 38

Слайд 39

Слайд 40

Слайд 41

Слайд 42

Слайд 43

Рецензія на виступ /орієнтовний план/ актуальність та складність обраної теми; самостійність і повнота викладу матеріалу; ступінь обґрунтованості положень дослідження; достовірність і новизна наукових тверджень; відповідність результатів виконаного дослідження меті та завданням роботи; аргументованість висновків; можливості впровадження результатів роботи; стиль і грамотність оформлення дослідження

Слайд 44

Слайд 45

ІV. Підсумки уроку. Оцінювання V. Домашнє завдання: підготуватися до виступу на класних зборах на одну з тем: "Яким я уявляю собі наш випускний вечір", "Чим запам'ятається мені мій останній школярський рік".

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська література