X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Соціальна відповідальність в контексті подолання системної кризи

Завантажити презентацію

Соціальна відповідальність в контексті подолання системної кризи

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Соціальна відповідальність в контексті подолання системної кризи О. Грішнова, доктор економічних наук, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Слайд 2

Соціальна відповідальність – це усвідомлення суб'єктами соціальної держави єдності соціального простору, свідоме виконання своїх обов'язків перед співгромадянами, суспільством, державою. У феномені соціальної відповідальності домінує моральний компонент, який має бути підкріплений юридичною відповідальністю. Соціальна відповідальність як концепція заохочує кожну людину враховувати інтереси суспільства, беручи на себе відповідальність за вплив своєї діяльності на інших людей, громади та навколишнє середовище в усіх аспектах.

Слайд 3

Важливо підкреслити, що немає сенсу говорити про соціальну відповідальність лише бізнесу. Соціальну відповідальність несе передусім держава в особі її законодавчих і виконавчих органів. Соціальну відповідальність мають також усі люди – члени суспільства.

Слайд 4

Соціальна відповідальність – це полісуб’єктний процес Основними суб’єктами соціальної держави є: громадяни України; гарант Конституції - Президент України; вищий орган законодавчої влади - Верховна Рада України; вищий орган виконавчої влади - Кабінет Міністрів України; органи державної влади різного рівня та органи місцевого самоврядування; державні службовці як їх представники, суб’єкти господарювання різних форм власності, профспілкові та громадські організації

Слайд 5

Соціальна відповідальність органів державної влади та органів місцевого самоврядування полягає: у розробці та реалізації внутрішньої та зовнішньої соціально-економічної політики держави, її правової основи, яка повинна бути спрямована на стабільне забезпечення високого рівня життя та продуктивної зайнятості населення, соціальний захист, мінімізацію соціальних ризиків, створення умов для  ефективного  розвитку суспільства та самореалізації творчого потенціалу особистості; у розробці і виконанні затверджених загальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соціального, національно-культурного розвитку.

Слайд 6

Соціальна відповідальність громадянина виражається: в активній життєвій позиції, у максимальному розкритті свого творчого потенціалу, у раціональному споживанні, яке мінімізує згубний вплив людської життєдіяльності на довкілля, у турботливому ставленні до своєї родини, до свого і чужого здоров’я, в дотриманні норм соціальної етики, принципів гуманізму, у свідомій передачі частини своїх доходів (у вигляді податків та благодійних внесків) на суспільні витрати та ін.

Слайд 7

Соціальна відповідальність бізнесу — це відповідальність компанії за суспільну корисність своєї діяльності перед усіма людьми та організаціями, з якими вона взаємодіє в процесі функціонування, та перед суспільством загалом. Найточнішим і найважливішим розумінням соціальної відповідальності бізнесу є її трактування як відповідальності підприємця за інтегровану суспільну корисність його бізнесу.

Слайд 8

Значення соціальної відповідальності в контексті подолання системної кризи: Підвищує ефективність суспільства, сприяючи координації дій створює сприятливий клімат для економічного зростання, підприємницької діяльності, соціального розвитку зменшує соціальні, економічні, інвестиційні ризики, створює умови для сталого розвитку і передумови для успішного запобігання економічним кризам cприяє людському розвитку за усіма напрямами та ін.

Слайд 9

Рівні соціальної відповідальності Використання лише таких способів отримання прибутку, які не завдають шкоди людям, природі, суспільству Турбота підприємства про своїх працівників, споживачів, територіальну громаду й довкілля понад встановлені законами норми Дотримання встановлених правил, закріплених в межах національного законодавства Вищий орієнтир Розширений рівень Базовий рівень

Слайд 10

Форми прояву соціальної відповідальності бізнесу

Слайд 11

Форми прояву соціальної відповідальності бізнесу Компанія виробляє якісну, нешкідливу для споживачів продукцію, не завищує ціну на неї, надає про неї правдиву інформацію споживачам, діє згідно з нормами екологічного права, турбується про навколишнє середовище, запроваджує новітні технології для зниження негативного впливу або ліквідації шкідливих відходів, запобігання їх викидам.

Слайд 12

Форми прояву соціальної відповідальності бізнесу Компанія діє згідно з нормами трудового права (найчастіше перевищує їх, надаючи працівникам додаткові соціальні блага), дбає про умови праці, розвиток та соціальний добробут своїх працівників.

Слайд 13

Форми прояву соціальної відповідальності бізнесу Компанія бере участь у підтриманні благополуччя суспільства, що найчастіше проявляється у благодійності щодо сиріт, людей з інвалідністю та інших соціально вразливих груп населення, у підтримці духовності, освіти, науки, культури, сприянні розвитку свого регіону.

Слайд 14

Форми прояву соціальної відповідальності бізнесу Підприємство сумлінно сплачує податки та внески на соціальне страхування, веде діяльність згідно з нормами чинного законодавства, уникає корупції, ефективно веде бізнес без пільг і дотацій від держави, забезпечує прозорість корпоративних фінансів і вимагає прозорості щодо державних фінансів, підтримує законність, незалежне правосуддя й політичну конкуренцію.

Слайд 15

Форми прояву соціальної відповідальності бізнесу Компанія формує свої відносини з партнерами на принципах дотримання договорів, угод і професійних стандартів діяльності, фінансової відповідальності. Власники компанії відомі й пишаються нею, фінансова звітність прозора, благодійність не показова, а щира, репутація стабільна.

Слайд 16

Форми прояву соціальної відповідальності держави

Слайд 17

Форми прояву соціальної відповідальності особи:

Слайд 18

У 2010 році офіс Глобального договору в Нью-Йорку встановив спеціальну нагороду для найактивніших мереж, що показали найкращий результат діяльності у 2009 році. Разом з Японією та Сербією Україна була визнана однією з трьох найрезультативніших мереж Глобального договору у світі та отримала нагороду за надзвичайний внесок у справу розбудови та поширення ініціативи соціальної відповідальності.

Слайд 19

Рейтинг соціально відповідальних компаній України Компанія Вид діяльності Загальний бал СКМ Різні види діяльності 83,25 КИЇВСТАР ДЖ.ЕС.ЕМ. Мобільний зв’язок 76,50 МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРРІ УКРАЇНА Торгівля 72,25 ОБОЛОНЬ Пиво, безалкогольні напої 72,00 МТС Мобільний зв’язок 70,13 Славутич, Carlsberg group Виробництво пива 70,00 Кока-кола Беверіджиз Україна Лімітед, ІП Виробництво безалкогольних напоїв 68,00 Сименс Україна, ДПІІ Системна інтеграція 67,00 «Прикарпаттяобленерго», ВАТ Енергетика 65,88 Астеліт, ТОВ (ТМ life) Мобільний зв’язок 65,00

Слайд 20

Результати соціологічного опитування на тему «Соціальна відповідальність бізнесу», що було проведене фондом «Інтелектуальна перспектива»

Слайд 21

масові порушення з боку роботодавців міжнародних прав людини та трудових стандартів Забруднення довкілля, виснаження природних ресурсів недотримання законодавчо встановлених соціально-трудових прав і гарантій працівників, економія витрат на охорону праці низький рівень заробітної плати, приховування заробітної плати, тривала заборгованість із виплати заробітної плати Факти, які свідчать, що практика соціальної відповідальності поки що не набула значного поширення в Україні Невисока якість продукції, приховування небажаної інформації, недобросовісна реклама

Слайд 22

Напрями розвитку соціальної відповідальності в контексті подолання системної кризи: Ощадливе споживання (державне, організаційне, особисте) - перегляд потреб в бік їх раціоналізації Розвиток людського капіталу на всіх рівнях - підтримувати кваліфікації, збереження добрих стосунків, довіри Розвиток соціальних цінностей – честь, гідність, совість, репутація, обов’язок, дружба Культивування національних та родинних цінностей, здорового способу життя

Слайд 23

Забезпечення державою суворого дотримання існуючих законів, приведення усіх без винятку підприємств до рівня базової соціальної відповідальності 2. Формування ідеології і культури соціальної відповідальності в широкому розумінні 3. Створення сприятливого економічного клімату 4. Оздоровлення морального клімату в суспільстві, подолання корумпованості, забезпечення законності й правопорядку 6. Активізація соціальної свідомості й ролі найманих працівників як учасників соціального діалогу, як найманих працівників, як споживачів, як громадян Стратегічні напрями розвитку ефективної системи соціальної відповідальності в Україні 5. Оформлення ролі роботодавців та їх представницьких організацій у суспільстві загалом і в організації соціально відповідального бізнесу зокрема 7. Відповідна моральна підготовка політичних лідерів та бізнесменів

Слайд 24

grishnova@ukr.net

Завантажити презентацію