Урок позакласного читання. Повість О. С. Пушкіна “Дубровський”
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Історія створення повісті “Дубровський” Коментар учителя Сьогодні ми починаємо читати незвичайний твір Пушкіна: в його основу лягли події і факти, що мали місце в Росії ХІХ ст., але описані під іншими іменами і назвами. За життя письменника цей твір так і не був надрукований (і ми зрозуміємо чому). Але спочатку проведемо екскурсію в історію Росії. Запитання і завдання для учнів Яке страшне і ганебне явище існувало в Росії до 1861 року? Чи можна стверджувати, що кріпосне право згубно впливало не тільки на кріпосних селян, але і на поміщиків? Яким чином?
Робота з уривком вірша Пушкіна “Деревня” …Но мысль ужасная здесь душу омрачает: Среди цветущих нив и гор Друг человечества печально замечает Везде невежества убийственный позор. Не видя слёз, не внемля стона, На пагубу людей избранное судьбой, Здесь барство дикое, без чувства, без закона, Присвоили себе насильственной лозой И труд, и собственность, и время земледельца, Склоясь на чуждый плуг, покорствуя бичам, Здесь рабство тощее влачится по браздам Неумолимого владельца. Здесь тягостный ярем до гроба все влекут, Надежд с склонностей в душе питать не смея, Здесь девы юные цветут Для прихоти бесчувственной злодея. Опора милая стареющих отцов, Младые сыновья, товарищи трудов, Из хижины родной идут себя умножить Дворовые толпы измученных рабов. О, если б голос мой умел сердца тревожить! Почто в груди моей горит бесплодный жар И не дан мне судьбой витийства грозный дар? Увижу ль, о друзья, народ неугнетённый И рабство, павшее по манию царя, И над отечеством свободы просвещённой Взойдёт ли наконец прекрасная заря?
Бесіда з елементами текстологічного аналізу Що ми знаємо про поміщиків Андрія Гавриловича Дубровського і Кирила Петровича Троєкурова? Яка, на ваш погляд, головна риса характеру кожного з друзів? (Дубровський – почуття власної гідності, гордість; Троєкуров – владність, пихатість.) Чим особливо захоплювалися сусіди?
Робота з текстом Виразне читання епізоду “На псюрні” з наступною бесідою Чому Дубровський пішов із гостей? Чому писар Парамошка посмів образити сусіда-поміщика? Чи вибачився Троєкуров за нанесену образу? Чому Троєкуров обурився непокорою Дубровського? Як він повівся? Чому Троєкуров викликав Дубровського в суд? Яким було рішення суду і чим воно продиктоване? Чим займався у Петербурзі молодий Дубровський? Чому він негайно повернувся додому?
Робота з текстом Виразне читання епізоду “Приїзд Троєкурова. Смерть Дубровського” Яка трагедія чекала дома Володимира Дубровського? Як він повівся з Троєкуровим після смерті батька? Чи став Троєкуров володарем Кистенівки? Чому? Що штовхнуло Володимира на такий вчинок? Чи схвалюєте ви його рішення і поведінку під час пожежі?
Підсумки уроку Запитання для учнів Куди відправився Володимир Дубровський і його люди після пожежі? Чому більшість його селян були заодно із своїм хазяїном? Коментар учителя Кріпосне право не тільки гнітило селян, але й отруювало душі поміщиків, які мали необмежену владу над кріпосними, розбещувало душі холопів, взагалі, суспільство, яке було засноване на кріпосному праві, владі грошей, не визнавало справедливих законів. Рішучі люди не могли змиритися з таким становищем.
Схожі презентації
Категорії