Механізми розвитку життєвих компетенцій
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Механізми розвитку життєвих компетенцій. Створення сприятливих умов для розвитку та саморозвитку учнів на уроках української мови та літератури Презентація досвіду роботи вчителя Юхименко О.В. ( обласний конкурс «Педагогічний Х- фактор», листопад 2013 р.)
4 групи компетенцій, необхідних сьогодні кожному НАВЧИТИСЯ: вирішувати повсякденні проблеми безперервно вчитися бути етично відповідальним жити разом За визначенням комісії з питань освіти ЮНЕСКО
Сучасна вітчизняна педагогіка – педагогіка життєтворчості Життєтворчість Розвиток Саморозвиток
“Місія нової школи спрямована на утвердження особистісно зорієнтованого навчання і виховання, яке передбачає розвиток і саморозвиток особистості учня як суб’єкта пізнання, предметної діяльності, суб’єкта життєтворчості”. І.Г.Єрмаков “Життєва компетентність особистості”
Провідна ідея досвіду Вчителя ЗОШ №7 Дзержинської міської ради Юхименко О.В. сприяння саморозвиткові й самовихованню школярів через залучення їх до читання на уроках української літератури, а також під час уроків української мови через аналіз мовних явищ, представлених в уривках художніх творів
«Есть только одно средство стать культурным человеком – чтение. Ничто не может его заменить. Лекции, картинки не могут соперничать с чтением». А. Моруа
«…Без високої культури читання немає ні школи, ні справжньої розумової праці» В. Сухомлинський
Завдання ідеї досвіду Залучення широкого кола учнів до читання позапрограмних творів Формування потреби читати і вчитися протягом усього життя Прищеплення смаку до художнього слова Підтримка волі до реалізації власного проекту життя, створеного під впливом кращих літературних героїв
Система реалізації ідеї Українська література 8 клас “Слово про похід Ігорів” Історична основа поеми Образи героїв твору Головна думка
Використання найважливішого механізму життєвої компетентності - самоактуалізації “Самоактуалізація бере участь у всіх етапах життєтворчості, включаючись у механізми усвідомлення, цілепокладання та формування узгодженої системи засобів реалізації життєвої програми”. І.Г.Єрмаков
Уривок із роману В. Малика «Черлені щити» (відповідь Ігоря) «--Що ви мовите? Одумайтеся! Як же я можу покинути простих воїнів, а з одними воєводами тікати! Або нам добре, або зле станеться—то всім гуртом! Бо якщо я втечу з воєводами та старшою дружиною, а простих воїнів залишу в руках іноплемінників, то який одвіт нам перед богом? Тоді довіку каратимуся більше, ніж коли б я смерть прийняв!»
Пропоновані завдання за змістом “Слова про похід Ігорів” Скласти список давньоруських міст Скласти “дерево рішень” Ігоря в умовах необхідності упередити напади половців на рідну землю Дібрати цитати до образів Ігоря, Всеволода, Ярославни Установити зміст слів і виразів “розтікатися мислю по древу”, “сіялося і виростало усобицями”, “гинуло добро Даждьбожого внука” Розповісти про історію створення опери О. Бородіна “Князь Ігор”, поділитися враженнями від прослуханих арій Приазовські степи у поемі (проаналізувати цитати) Алюзії на “Слово…” у сучасній літературі На карті сходу України позначити можливі місця битви Ігоря з половцями
Система реалізації ідеї Українська мова 8 клас Твір-опис пам’ятки історії і культури на основі особистих вражень Твір-опис місцевості
До уроку розвитку зв’язного мовлення «Усний твір-опис пам’ятки історії і культури на основі особистих спостережень і вражень. Скульптура Ярославни»
Схожі презентації
Категорії