Україна
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
План 1.Природа і барєри комунікаційного процесу 2.Поєднання вербальних і невербальних засобів 3.Мистецтво ставити запитання. Ділові розмови по телефоні 4.Підготовка та проведення презентації.
1.Природа і барєри комунікаційного процесу Спілкування є одним з основних інструментів професіональної діяльності менеджера.Завдяки спілкуванню з’ясовуються управлінські проблеми, накопичується й усвідомлюється інформація, необхідна для вирішення проблемного питання. Одночасно у ході спілкування здійснюється вплив керівника на підлеглого для досягнення необхідних змін. Окрім того, від володіння методами професійного спілкування часто залежить результат ділових переговорів з партнерами, інвесторами, представниками владних структур, ділових кіл, різних закладів та організацій. Отже, без перебільшення можна сказати, що професійне спілкування є чи не найважливішою, а почасти й найскладнішою сферою діяльності в менеджменті.
Найпростіша модель процесу комунікації має принаймні чотири елементи: 1) відправник, тобто той, хто є джерелом інформації; 2) повідомлення, тобто та інформація, що передається; 3) отримувач, тобто той, кому ця інформація спрямовується; 4) зворотній зв’язок.
Фази процесу спілкування кодувальник відправник канал декодувальник одержувач Зворотній звязок шум
2.Поєднання вербальних і невербальних засобів Невербальні засоби спілкування - це система немовних знаків, що слугують засобами для обміну інформацією між людьми.
Вербальні засоби спілкування Вербальна комунікація використовує як знакову систему мову найбільш універсальний засіб людського спілкування, який забезпечує змістовний аспект взаємодії і взаєморозуміння в процесі спільної діяльності. Точність розуміння слухачем змісту висловлювання може стати очевидною для комунікатора лише тоді, коли відбудеться зміна "комунікативних ролей", тобто коли реципієнт стане комунікатором і своїм висловлюванням дасть знати про те, як він розкрив зміст інформації.
3.Мистецтво ставити запитання. Ділові розмови по телефоні Ділова бесіда по телефону – найшвидший діловий контакт й особливе уміння. Це найпростіший спосіб встановлення відносин. Уміння ділових людей вести телефонну комунікацію впливає і на їхній особистий авторитет, і на репутацію організації, яку вони представляють.
Види запитань В комунікативній практиці розрізняються декілька різновидів запи-тань. Закриті питання — це такі, що передбачають однозначну відповідь «Так» або «Ні», а також вибір одного із варіантів запропонованих відпові-дей. Наприклад, «Чи звертались Ви раніше за допомогою до нашої фір-ми?». Відкриті запитання вимагають розгорнутої відповіді, на них не мож-на відповісти «Так» чи «Ні». Запитання такого типу більш інформативні, не обмежують можливості вибору мовленнєвих засобів. Ще з античних часів відомі сім класичних питань риторики, які сприяють з’ясуванню проблеми й розвитку діалогу. Усі ці питання відкритого типу і почина-ються зі слів: «Що?», «Хто?», «Де?», «Як, у який спосіб?», «Ким?», «Коли?» Риторичні питання — це питання з відповіддю в собі. Такі питання не потребують відповіді від співбесідника, адже вона очевидна. Вони скоріше спрямовані на те, щоб викликати нові питання і вказати на невирішені про-блеми або забезпечити підтримку позиції промовця з боку учасників бесіди шляхом мовчазного схвалення.
Поради для формування активного діалогу Якщо співбесідник затруднюється з відповіддю, не треба наполягати й підштовхувати до негайної відповіді — це може викликати недовіру і на-віть спричинити небажаний конфлікт. Перед тим як ставити питання, потрібно поставити себе на місце партнера і замислитися над тим, що може його зацікавити, із чим би він погодився, а з чим ні. На початку бесіди доречніше ставити «закриті питання», щоб перехо-пити ініціативу й створити сприятливу атмосферу. При цьому варто стави-ти тільки такі питання, на які співрозмовник обов’язково дасть позитивні відповіді. Варто ставити переважно «відк-риті питання», які сприятимуть поглибленню розуміння тієї чи іншої про-блем, пожвавленню обміну думками.
4.Підготовка та проведення презентації. Презентацію можна визначити як представлення перед аудиторією чого-небудь нового, раніше не відомого. Це можуть бути як знову органі-зована установа або фірма, так і результати їхньої діяльності: товари й послуги. Основна мета презентації — створити бажане відношення до устано-ви, товару або послуги з боку потенційних споживачів, клієнтів, відвідува-чів і т. ін. Тому дотримання ділового етикету в цьому випадку відіграє важ-ливу роль для майбутнього процвітання фірми.
Корисні поради при проведені призентацій • заздалегідь налаштуйтеся подумки на сприятливий хід і результат презентації; • посміхайтеся; • говоріть з ентузіазмом; • для виділення важливих моментів використовуйте прийом: «Ми роз-глянемо…», «Ми розглядаємо…», «Ми розглянули…»; • орієнтуйте свою презентацію на аудиторію, використовуючи прикла-ди з практики й особистого досвіду учасників, робіть порівняння, вживайте метафори, давайте волю уяві; • активізуйте мислення за допомогою питань; • використовуйте жарти, анекдоти;
Схожі презентації
Категорії