Тренінгове заняття "Зростаємо без насильства"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Епіграф: «Не питай, що може зробити для тебе держава, а запитай себе, що ти можеш зробити для неї.» (Джон Кеннеді). «Закони потрібні не для страху, а для допомоги громадянам.» (Вольтер).
Вікторина: Основний Закон України – це … Конституція. День Конституції ми святкуємо … 28 червня. Гербом України є … Тризуб. Величальна пісня, що лунає під час урочистих зібрань і великих свят називається … Гімном. Державним Гімном України є пісня … “Ще не вмерла України ні слава ні воля”. Авторами Державного Гімну є … Павло Чубинський, Михайло Вербицький.
Права людини зазначені: «Загальна декларація прав людини», Міжнародний пакт про громадянські та політичні права, Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права, «Конвенція про права дитини», Закон України "Про охорону дитинства", «Конституція України».
Конвенції ООН про права дитини: Конвенція про права дитини схвалена Генеральною асамблеєю ООН 20 листопада 1989 р. В Україні вона набула чинності 27 вересня 1991 р. В цьому році ми відзначаємо 20-річчя дії Конвенції ООН про права дитини в Україні. Згідно з міжнародно-правовими стандартами та законодавством України дитиною є людина віком до 18 років.
З Конвенції про права дитини: - дитина має право на особливий захист і турботу, якісну їжу, житло і медичну допомогу; - дитина з фізичними та розумовими вадами має право на спеціальну допомогу і турботу; - дитина має право на любов і розуміння в сім’ї; - дитина має право на освіту, яка має бути спрямована на розвиток особистості, талантів, розумових і фізичних здібностей дитини в найповнішому обсязі, на підготовку до свідомого життя у суспільстві; - дитина має право у складних обставинах на першочерговий захист і допомогу; - дитину не можна примушувати до важкої праці та піддавати жорсткому поводженню; - дитині не можна виносити смертний вирок або карати її довічним ув’язненням.
«Я маю право» Я маю право жити на землі, Творити, дихати, учитись, Примножувать багатства всі її, Своєю Україною гордитись.
Гра «Спіймай правило» Повторили всі права, Тепер у нас буде гра, Якщо право є в законі – Дружно плеснемо в долоні. А якщо його нема – буде в класі тишина.
Усі діти мають право на любов і турботу. Кожна дитина має право їсти тільки чіпси і хот-доги. Діти, які добре ставляться до своїх батьків, повинні одержувати від них особливу увагу. Кожна дитина може вживати погані слова, якщо вона того захоче. Особлива турбота дітям біженцям. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди.
Усі діти мають право на ім’я. Усі діти мають право їсти руками і діставати до стелі ногами. Жодна дитина не повинна бути скривджена і принижена. Кожна дитина має право читати чужі листи, розглядати зміст чужого портфеля. Усі діти мають право на вільне спілкування. Кожна дитина має право одержувати в ліжко їжу.
Класифікація обов 'язків: особисті (громадянські), політичні, економічні, соціальні, культурні, екологічні.
Особисті обов'язки можна поділити на фізичні (наприклад, утримуватинеповнолітніх дітей) і духовні (наприклад, шанувати честь, гідність,національні почуття людини). Економічні обов'язки — обов'язок віддавати частину свого прибутку увигляді податку на суспільні потреби та ін. Політичні обов'язки — додержуватися конституції і законів, захищатибатьківщину та ін.
Соціальні обов'язки — обов'язок працювати та ін. Культурні обов'язки — дбайливо ставитися до пам'ятників історії культурилюдства та ін. Екологічні обов'язки — берегти природу; компенсувати збитки, заподіянізабрудненням та іншим негативним впливом на навколишнє природнесередовище.
ПРАВА ДІТЕЙ - право на освіту; - на медичну допомогу; - висловлювати свої думки; - право на батьківську турботу; - всі діти рівні у своїх правах; - право на вільне спілкування; - право на відпочинок і дозвілля; ОБОВ`ЯЗКИ ДІТЕЙ - ходити до школи, сумлінно навчатись; - турбуватися про своє здоров’я; - поважати думки інших; - піклування про батьків у старості-поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини; - дотримуватись правил моральної етики; - поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету. організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим;
Ситуативна гра «Знавці прав і обов’язків» В нас жартун у класі є: Всім він прізвиська дає, Каже:»Я мастак до жартів!» Та чого ж ті жарти варті? Зве він «Савою» Савченка, «Головою»- Головенка, А Савченкова- «Сачок», Маслюченка- «Маслючок». Не каже друзям він по школі: Володя, Ліда, Валя, Толя, А тільки: Вовка, Валька, Лідка. І так щодня, тому ми свідки. - Яке правило порушував «жартун»?
Ситуація 2 Під час перерви учень висловив свою думку про твір В. Шекспіра «Гамлет» в присутності учителя: «Я не розумію, як можна захоплюватися божевільним Гамлетом, який приніс горе коханій Офелії та іншим героям.» Учитель поставив учневі 1 бал за тему із зарубіжної літератури. - Яке право було порушено?
Ситуація 3: Оксана допомагає мамі розносити пошту. Вона цікавиться життям своїх друзів, а тому перечитує листівки, які їм надходять. - Яке право вона порушує?
Якщо ваші права порушено: Звернення до батьків, до педагогів, директора. Звернення у міліцію – 102. Звернення у службу довіри. Звернення до прокуратури, як спеціального державного органу, до повноважень якого належить нагляд за додержанням прав і свобод людини й громадянина. Звернення до судових органів.Звернення до уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.(Ніна Карпачова). Якщо вичерпано всі національні засоби захисту прав людини, громадянин має право звернутися за захистом своїх прав до міжнародних органів, організацій, зокрема, до Європейського Суду з прав людини, який знаходиться у Страсбурзі(Франція).
«Закон і ми» Мораль і право, право і закон Рушійні сили для життя людини, А їх знання надасть нам вірний тон У розвитку держави України. Регулювати світ людських стосунків, Впроваджувать державницький процес Все в правознавстві міститься в рахунку, Розумно й чесно твориться прогрес. Щоб забезпечить молодим майбутнє, Свідомо накопичуєм знання. Все, що завчили, стане незабутнім, Конкретно мусим жить, не навмання.
Схожі презентації
Категорії