Стан, проблеми та шляхи підвищення ефективності превентивного виховання дітей у закладах освіти
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Стан, проблеми та шляхи підвищення ефективності превентивного виховання дітей у закладах освіти
Типи превентивних заходів 1. Первинна соціальна превенція 2. Вторинна 3. Третинна або цілеспрямована превенція
Мета превентивного виховання Розвиток почуття соціальної відповідальності підлітків за свою поведінку, усвідомлення не лише своїх прав, а й обов’язків
Запорукою доброго результату корекційної роботи з важковиховуваними дітьми є педагогічна діагностика.
Рівні діагностики – діагностика на рівні мікрорайону, де проживає учень – діагностика на рівні школи – діагностика на рівні класу
Перший тип важковиховуваних дітей 1) створення ситуації психологічного комфорту, установлення відносин з дитиною на основі довіри; 2) формування у дитини позитивної самооцінки; 3) формування мотивації досягнення; 4)створення ситуації успіху в діяльності, котра викликає зацікавленість дитини; 5) розробка правильних навичок поведінки і спілкування; 6) формування моральних уяв, пізнавальних інтересів, розширення кругозору; 7) формування позитивної життєвої перспективи – разом з вихователем продумати шляхи самореалізації, сфери самоповаги.
Другий тип дітей Робота будується відносно функціонування рівнів ураження емоційної сфери особистості
Третій тип важковиховуваних дітей а) виділення афективної зони; б) розв’язок конфліктної ситуації.
До завдань класного керівника входить вивчення інтересів, здібностей, нахилів важковиховуваних учнів залучення їх до роботи гуртків, спортсекцій як у школі, так і в позашкільних закладах
Робота із батьківським комітетом класу, сім’ями важковиховуваних учнів, неблагополучними родинами повинна бути спрямована на озброєння їх педагогічними знаннями, надання конкретної індивідуальної методичної допомоги.
Професіограма в роботі з педагогічно занедбаними дітьми № Прізвищеім’я, побатькові Дата народження Клас Дата постановки наоблік Причина постановки наоблік Наякийоблікпостав-лено Зайня-тістьвгуртках Упіш-ність ПІПбатьків
Процес перевиховання, спрямований на подолання негативних якостей особистості, що формувалися під впливом несприятливих умов виховання, необхідно починати з сім’ї, з пошуку можливостей щодо корекції сімейного виховання, захисту дитини від несприятливого впливу неблагополучної сім’ї.
Неблагополучні сім’ї – це сім’ї, які через об’єктивні або суб’єктивні причини втратили свої виховні можливості, внаслідок чого в них виникають несприятливі умови для виховання дитини
Дослідження доводять, що термін «важковиховувані або педагогічно занедбані діти» та «неблагополучні сім’ї» - поняття нероздільні і взаємопов’язані між собою
Класний керівник є першим, хто встановлює контакт з сім’єю учня і його компетентність повинна стати обличчям навчального закладу. Він має віднайти такі підходи і такі слова до кожної окремо взятої сім’ї, щоб відновити і посилити її позитивний потенціал
Схожі презентації
Категорії