Школа. Однолітки. Поняття субкультури
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Школа Чималу частку свого життя ми проводимо в школі. Тому школа, після сім’ї, є другим важливим чинником соціалізації.
Школа (від грец. σχολή, scholē) — навчальний заклад для здобуття освіти. Школи служать для здобуття: початкової освіти; основної освіти; середньої загальної освіти; професійної освіти спеціальної (релігійної тощо) освіти.
Функції школи Виховна. Навчальна: Формувати в учнів бажання й уміння вчитися; Задовольняти безпосередні інтереси пізнання учнем навколишнього світу й самого себе. Розвивальна: Розвивати в учнів уміння спілкування; Самостійно приймати рішення; Критично сприймати соціально-політичну інформацію; Готовність відповідати за власні рішення та їхні наслідки; Сприяти формуванню світоглядних орієнтацій особистості; Самореалізацію в різних сферах суспільного життя.
Провідна функція школи виявляється в тому, що вона своєю дією задає головний напрямок і зміст соціальних впливів, їхню орієнтацію. У процесі шкільної соціалізації забезпечуються базові особистісні підвалини життєвої готовності, соціальної компетентності та адекватності молодої людини. На її особливості впливають рівень розвитку й потреби суспільства, сформульовані державою соціальна мета та принципи освіти.
Школа — це своєрідна сім’я. Як і в сім’ях, у школі також формується власний стиль взаємин. Подібно до сімей школи можуть бути демократичними або авторитарними. Одним із важливих прав, що стосуються учнів, є участь у роботі учнівського самоврядування.
Однолітки Важливим чинником соціалізації особистості є її громадське життя. Свою громадянську активність діти та молодь можуть виявити через участь у роботі дитячих і молодіжних організацій.
Дитячі громадські організації — це об’єднання громадян віком від 6 до 18 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, а також соціальне становлення їх як повноправних членів суспільства.
Молодіжні громадські організації (в Україні) — об’єднання громадян віком від 14 до 35 років, метою яких є здійснення й захист своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших спільних інтересів.
Молодіжні та дитячі громадські організації створюються та діють на засадах добровільності, рівноправності їх членів, самоврядування, законності та гласності. Засновниками молодіжних і дитячих громадських органі- зацій можуть бути громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах і досягли 15-річного віку.
Молодіжний рух в Україні координує Український національний комітет молодіжних організацій, який є незалежною неурядовою організацією та має статус Всеукраїнської спілки молодіжних і дитячих громадських організацій. У своїй діяльності цей комітет керується законодавством України та власним статутом.
Поняття субкультури Субкультура (від латин. sub — під і культура) — сукупність специфічних соціально-психологічних ознак (норм, цінностей, стереотипів, уподобань тощо), які впливають на стиль життя й мислення певних номінальних і реальних груп людей та дозволяють їм усвідомити й утвердити себе як «ми», на відміну від «вони» (решти представників соціуму).
Субкультура — це певний стиль, спосіб життя і мислення окремих соціальних груп всередині суспільства. Термін “молодіжна субкультура” з'явився у 60-ті роки ХХ ст. Поява її є свідченням того, що молодь набуває свого політичного, ідеологічного, економічного статусу в сучасному житті, а отже й відповідальності. Основними причинами виникнення “молодіжної субкультури” є: самостійні пошуки молоддю свого місця в житті, намагання самоствердитися; прагнення молоді бути комусь потрібними, корисними; самим знайти вірних друзів, які в будь-якій ситуації допоможуть.
У сучасному світі розрізняють субкультури: підлітково-молодіжні (рокери, байкери, хіпі тощо), яка ламає традиційні механізми соціалізації і намагається створити специфічний спосіб життя; професійні (театрального світу, армійського, наукових робітників, медиків); кримінальні субкультури (хулігани, шахраї повії, наркомани та ін.), які створюють стандарти поведінки, типові тільки для даного кола людей; релігійні, авторитарні секти ("Свідки Ієгові", "Аум Сінріке" та ін.), які сповідують однодумство і сувору дисципліну.
Основні ознаки молодіжної субкультури Виклик цінностям дорослих та експерименти з власним способом життя Входження до різних груп однолітків Своєрідні смаки, особливо в одязі, музиці
Основні види молодіжної субкультури Байкери Репери Готи Скінхеди Панки Растамани Фріки Граффітери Рольовики
Репери та хіп-хопери Характеристика Людина-репер не лише займається спортом (що вже є плюс), вона виявляє себе творчо. А прояв таланту завжди сприяє зростанню особистості. Це величезний плюс. Проблеми Серед представників угруповання «Ганста» культивується агресивний стиль поведінки. Вони прагнуть володіти вогнепальною зброєю, оскільки вважають, що світ жорстокий і лише вони самі здатні себе захистити. Вони не визнають нікого і ніщо, вищих за себе.
Готи Характеристика Зазвичай ці молоді люди шукають натхнення, а значить, вони творчі особи. Захоплення даною субкультурою — це спосіб накопичити енергію. А їх вигляд заперечує порожнечу нічного гламуру Проблеми Занепокоєння викликають сатаністи. їхня ідеологія — це епатаж і бунт проти церковно-традиціоналістської системи. Представники цього спрямування здатні осквернити церковні предмети, вдатися до кривавих жертвопринесень та інших дій, які супроводжують культ поклоніння сатані.
Скінхеди Характеристика Головне гасло скінхедів — «Тільки сильні можуть жити». Отже, потрібно бути сильним, і не тільки тілом, але й духом. Проблеми Мінусів набагато більше. Свою ідею вони сприймають надто буквально. Скінхеди здатні до безглуздої агресії щодо інших людей. Вони здатні убити «чужого».
Панки Характеристика Плюси виділити неможливо. Проблеми Там, де з'являються панки, — бійки, пограбування, насильство з метою наруги над особистістю .
Растамани Характеристика Досить спокійна культура і нешкідлива для суспільства. Як кажуть: «Чим би дитина не тішилася...» . Проблеми По суті, їх заняття — це неробство, така людина навряд чи здатна чогось досягти у соціальному житті.
Фріки Характеристика Не виявляють негативного ставлення ні до чого. Проблеми Власне їх свобода є їхнім головним мінусом: вона дає їм все, але безпосередньо на них неможливо вплинути ззовні. Тобто поки що це нешкідливо і весело, але хто знає, у що це трансформується згодом...
Графітери Характеристика Походить від італ. «графіті», що спочатку означало «надряпаний». Проблеми Проблеми з місцевою владо, певними людьми , які вважають їх формою прояву «вандалізму».
Рольовики Характеристика Лише інтелектуально розвинені люди стають рольовиками. Вони освічені, начитані, інтелігентні і миролюбні. Проблеми Є небезпека «загратися» за тим або іншим сценарієм і вже не вийти з ролі. За таких обставин людина просто «випадає» із суспільства.
Сьогодні глобалізаційні процеси активно проникають у повсякденне суспільного життя. Сучасна молодь соціалізується в рамках глобального знання, глобальних іміджів. Цей процес породжує новий тип соціальної диференціації та суспільної культури. Частиною загальної суспільної культури є молодіжна культура, яка формується з двох складових: власне створеної молоддю, що позиціонує своє бачення, очікування, наміри, та культури попереднього покоління з принципами та традиціями, які вже склалися. Молодь завжди перебуває у пошуку нової ідентичності, створенні нового стилю.
Сучасна молодь — це перше покоління, яке від початку сприйняло культуру як культуру мас-медіа. «Перша кібергенерація» — так назвав розвиток сучасних молодіжних рухів Дуглас Кельнер. Поняття «молодіжна культура» є багатозначним і неоднозначним. Так, залежно від ідеологічної спрямованості, говорять про «молодіжну культуру», «молодіжну субкультуру» і навіть про «контркультуру». Сьогодні молодіжна культура розвивається під впливом ЗМІ та комп'ютерних технологій.
Схожі презентації
Категорії