Робота з батьками
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Ви можете утвердити себе в суспільстві, засяяти красивою зіркою неповторної індивідуальності, виховавши хороших дітей, хороших громадян, трудівників, хорошого сина, дочку, хороших батьків для своїх дітей...
Нормативно – правова база : Конституція України Закони України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про позашкільну освіту”, “Про виховання” Державні національні програми “Освіта”, “Про виховання дітей та молоді в системі освіти” Національна доктрина розвитку освіти Державні концепції: “Сім я і родинне виховання”, превентивного та громадянського виховання, державної сімейної політики Конвенція та декларація прав дитини Програма “Українська родина”
Головні завдання школи у роботі з батьками: Пропаганда педагогічних знань з метою підвищення педагогічної грамотності батьків Організація заходів, спрямованих на оволодіння батьками системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома Гуманізація змісту та форм роботи з родиною і взаємовідносин “педагоги - батьки”
Права і обов’язки батьків: Обов’язки Забов’язані утримувати дітей до повноліття Відповідальність за виховання і навчання Відповідальність за здобуття повної загальної середньої освіти: надати умови для навчання, дбати про фізичний та психічний стан та розвиток творчих здібностей, поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, доброту, милосердя, шанобливе ставлення до родини, природи, мови, країни, національної історії, культури, цінностей, повагу до законів, прав і свобод людини. Права Обирати та бути обраними до батьківських комітетів і рад Звертатися до органів управління освітою, керівника школи, органів самоврядування з питаннями про навчання, виховання Приймати рішення про участь дитини в інноваційній діяльності загальноосвітнього закладу
Батьківський комітет Орган самоврядування, який обирається в класному колективі для утвердження і функціонування колективу батьків класу та сприяння і допомоги педагогічному колективі та класному керівникові у навчанні і вихованні дітей Складається із 3-5 осіб, обирається голова , відповідальні за навчальну , культмасову та господарську роботу повинні мати авторитет, організаторські здібності, відчувати відповідальність перед суспільством, уміти зберігати відомості про особливості стану справ в окремих родинах і не робити їх предметом пересудів Він є добрим помічником учителів – вихователів в організації і проведенні класних зборів
Обов'язки та зміст роботи батьківського комітету: Голова: організовує роботу, складає план, бере активну участь у зборах, є представником на раді школи Відповідальний за навчальну роботу: виявляє цікавість до навчання у дітей та організовує відвідування батьками уроків, відповідає за придбання підручників, посібників, силами батьків надає допомогу відстаючим у навчанні Відповідальний за господарську роботу: надає допомогу у дотриманні санітарно – гігієнічного стану класу, у ремонті та оформленні кімнати, придбанні необх ідних речей Відповідальний за культмасову роботу: допомагає у проведенні екскурсій, походів, заходів, культпоходів, залучення до гуртків, проведення класних годин. Зміст роботи комітету: Складання плану роботи Допомога у проведенні батьківських зборів Організація виставок, ярмарок, екскурсій, походів Залучення до профорієнтаційної роботи Залучення до ремонту класної кімнати, меблів, спільних суботників Допомога у проведенні класних годин, позакласних заходів, вечорів, культпоходів, екскурсій, турпоходів Залучення батьків до роботи у гуртках Організація спільних вечорів, змагань, конкурсів, спортивних естафет тощо.
Форми, методи і прийоми роботи з батьками Традиційні форми роботи Індивідуальні відвідування сім ї, запрошення до школи, індивідуальна педагогічна бесіда, листування, дні відкритих дверей Групові- зібрання батьківського активу, групові бесіди, консультації, батьківські консиліуми Колективні - лекції, бесіди, науково – практичні конференції, вечори питань і відповідей, загально шкільні збори, збори – концерти, конференції з обміну досвідом, педагогічні колегіуми, зустрічи “за круглим столом”, диспути, педагогічний всеобуч, усні журнали Традиційні методи і прийоми роботи- спостередження, бесіди, анкетування, учнівські твори-роздуми Інноваційні форми роботи – педагогічний десант (виступ педагогів в організаціях, де працюють батьки), дерево родоводу (зустрічі поколінь, роздуми над проблемами виховання), родинний зміст(збори дітей, батьків, членів родини), сімейна скринька(добірка матеріалів з позитивним досвідом родинного виховання), народні світлиці(спільне проведення традиційних спілкувань),дні довіри(у вибрані дні батьки – лікарі, батьки-юристи проводять консультації), аукціон педагогічних ідей(обмін досвідом родинного виховання), батьківські педагогічні ринги(спільне розв’ язання проблем), батьківські педагогічні тaбу(спільне обговорення шляхів виходу із кризових ситуацій), психологічні тренінги, збори-практикуми, збори-діалог.
Як залучити батьків до школи? Необхідно: Підвищувати авторитет родини Сприймати помилки у вихованні як створення нових можливостей для розвитку Враховувати інтереси батьків Спиратися на життєвий досвід батьків Не загострювати увагу на недоліках родинного виховання Вірити , що будь – яка родина має сильні сторони Фактори, що перешкоджають ефективній роботі з батьками: Очікування швидкого та легкого успіху, бажання швидко знайти легкі відповіді на складні запитання Відсутність досвіду групової взаємодії Замкненість батьків Завищені очікування від взаємодії з учителем
Батьківські збори як одна із головних форм взаємодії школи і сім’ї Пам'ятка класному керівникові до проведення батьківських зборів: Сповісти заздалегідь про батьківські збори (запрошення, запис у щоденниках), попіклуйтеся про час проведення зборів, підготуйте візитки із іменами батьків Особливу увагу зверніть на розташування батьків в класі, для того, щоб всі чули один одного Разом із батьками оберіть правила для учасників зборів, встановіть регламент Не забудьте про свій настрій та правило починати із позитивного, а завершувати з планування майбутнього Використайте групові форми організації взаємодії , ігри Дотримуйтеся того, щоб на зборах були прийняті конкретні рішення Якщо є новенькі в класі, розпочніть збори зі знайомства з батьками Порадьтеся про ті питання , які хотіли б порушити на зборах, що хотіли б вирішити додатково Розкажіть про ті завдання, які ви ставите перед собою й перед класним колективом на рік, про завдання школи Ознайомте з основними справами на рік, із традиціями, планом роботи на чверть, домовтесь про допомогу Розкажіть про те, які гуртки, факультативи, секції працюють в школі для цього віку дітей Обговоріть на зборах організаційні питання: сніданки, можливості надання матеріальної допомоги, про форму одягу Виразіть подяку всім, хто прийшов на збори і знайшов час для спілкування В особистих бесідах оцінювайте успіхи дітей відносно їх потенціальних можливостей
Види батьківських зборів: Організаційні, тематичні , поточні Збори – диспути, збори - конференції, збори-практикуми , зустрічі поколінь, батьківські клуби Збори-концерти, батьківські вечори Збори-семінари, тренінги, батьківські читання Педагогічні роздуми, батьківські ринги Підсумкові батьківські збори
Що таке батьківський всеобуч? Форма психолого – педагогічної освіти батьківської громадськості, що створена в рамках загальноосвітнього закладу освіти і спрямована на підвищення рівня педагогічної культури батьків та сприяє задоволенню власних інтересів батьків у педагогічних знаннях і вміннях щодо виховання своїх дітей
Пам’ятка для батьків Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти Якщо дитина живе у ворожнечі, вона вчиться агресивності Якщо дитину висміюють, вона стає замкненою Якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе Якщо дитина живе в розумінні й доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у цьому світі
Ніколи не займайтеся вихованням у поганому настрої Чітко визначайте, чого саме ви вимагаєте від дитини Надайте дитині самостійності, виховуйте, а не контролюйте кожен її крок Краще не підказуйте головного рішення, а вкажіть шляхи його й час від часу аналізуйте разом з дитиною Не пропустіть момент першого успіху Вчасно зробіть зауваження, відразу оцініть вчинок і зробіть паузу – дайте усвідомити почуте Виховання не може бути поетапним Вихователь повинен бути суворим, але добрим Заповіді для батьків:
Схожі презентації
Категорії