Навчальна гра як засіб розвитку дитячих інтересів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Проблема дитячої гри є найбільш актуальною проблемою дитячої психології та педагогіки Ще давні римляні вважали, що вчитися гірко, а знати солодко . Але навіщо навчатися з гіркими та марними слізьми тому, чому можна навчатися з посмішкою? Якщо цікаво побудувати урок, то корінь науки може змінити свій смак і навіть викликати у дітей здоровий апетит. Самовпевнено ? Але ж це тільки спроба…
Види ігор Суспільні ігри Мовні ігри Математичні ігри Екологічні ігри Задушевні ігри Образотворчі ігри
Суспільні ігри Саме ігрова система найбільше сприяє закріпленню та розширенню знань дітей про навколишній світ: свою сім ю , своє місто, країну, професії, тощо. Ігри з опорою на наочність , словесні, з правилами та ігровими ситуаціями в доступній та цікавій формі розвивають пізнавальність, допитливість бажання осягати різноманітний світ, який перебуває зовсім поруч або геть далеко
Мовні ігри Лінгвістичні ігри дуже різноманітні: настільні, рухливі зі словесними примовками, наслідування, пантоміми, інсценівки, драматизації тощо. Саме завдяки їм діти опановують культуру мовлення та спілкування, у них формується виразність і чіткість вимови слів, правильний наголос, грамотність, ясність, уміння висловлювати свої думки так, аби вони були зрозумілими іншим
Математичні ігри Гарний урок з арифметики – це урок домашнього господарства або домашньої економії . Ці слова належать К.Д. Ушинському. Математика , звісно ж, має бути цікавою та доступною. Саме тоді вона приваблює дітей. І такою її роблять ігри. Якраз вони допомагають ненав язливо, без примусу засвоювати математичні взаємозалежності в найрізноманітніших життєвих ситуаціях.
Екологічні ігри Як виховувати правильне поводження з природою, дбайливе ставлення до тварин і птахів, інтерес до таємничого й загадкового світу рослин? Звісно ж, що в першу чергу тут неабияке значення має безпосереднє ознайомлення з природою, посильна праця й, безперечно ж, гра як специфічна діяльність, котра сприяє формуванню екологічної культури дітей. Як природа нас годує, напуває, як вона часом “пустує”, захищає, радує, вчить і допомагає – про це діти дізнаються з екологічних ігор.
Задушевні ігри Назву “задушевні “ ігри введено навмисно . Адже ігри, які включають психоаналітичні, емоціональні вправи, етюди, інсценівки, міміку, пантоміму, емоційні рухи, допоможуть кожній дитині зрозуміти себе, свої почуття й емоції. Вони сприятимуть установленню довірчих , щирих стосунків із навколишнім світом, а також умінню жити в гармонії із самім собою.
Образотворчі ігри Спільна творчість дітей і дорослих - одна з можливостей здійснення гуманістичної педагогіки в дитячому садку та школі. Як цікаво не просто малювати, ліпити, а зображувати, граючись: зробити ігрові фігурки й поставити спектакль, намалювати чудо – драбинку й скласти про неї казкову історію, стати Майстром ляпок, підготувати іграшки й затіяти з ними гру. Таке емоційно насичене спілкування на основі співпраці безперечно, розвиває творчу особистість.
Результати Отже в день до навчального процесу гри або ігрової ситуації, приводить до того, що учні захоплені грою, непомітно для себе набувають певних знань, вмінь, навиків з різних предметів. Таким чином, я бачу, що в основі будь – якої ігрової методики, що я проводжу на уроках та позакласних заходах видно наявність таких принципів: Допомагає учням сприйняти завдання, як гру, відчувають діти зацікавленість в отриманні правильного результату, прагнуть до найкращого із можливих вирішень; Колективність ( видно, що застосування ігор чи ігрових методів дитячий колектив став згуртованим в єдину групу, в єдиний колектив, що здатний вирішувати завдання вищого рівня , ніж доступні одній дитині, а здебільшого – більш складні. Гра – засіб діагностики, краще пізнала дітей, виявила їх позитивні і негативні риси.
Висновки Здається про гру сказано вже все. Можливо й так . Однак у нашій практиці гра залишається першою та найголовнішою запорукою успіхів дітей. Діти наче птахи. Вони вчаться літати й найкраще це роблять під час гри. Діти ніабиякі вигадники й фантазери, вони полюбляють додавати в грі свої правила ускладнюють або спрощують їхній зміст. У грі багато значить поведінка дорослого. Зовсім не секрет, що будь – яка , часом суха дидактична вправа в руках прекрасного педагога перетворюється на емоційну гру може обернутися на суху вправу . Вільна поза дітей, зміна посадки, доброзичливий тон ведучого та його вміння зацікавити, яскраве закінчення – усе це складники успіху.
Увага Основні гасла Хочеш мати розумних дітей ? Грайся ! Хочеш мати ерудованих дітей ? Грайся ! Хочеш мати талановитих дітей ? Грайся ! Хочеш мати Щасливих дітей ? Грайся ! Без гри немає і не може бути повноцінного розумового розвитку. Гра – це світле віконце, через яке у світ дитини потрапляє життєнадійний потік знань. Гра – це іскорка, що запалює вогник любові до знань.
Схожі презентації
Категорії