Ціннісне ставлення до праці” в умовах впровадження “Школи сприяння здоров’я”
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
. Розробки виховної години, тренінгу, проекту з напрямку “Ціннісне ставлення до праці” в умовах впровадження “Школи сприяння здоров’я”
Виховна година «Трудова книжка моєї сім΄ї» Мета: формувати шанобливе ставлення до праці членів своєї родини, розвивати навички свідомого вибору професії , виховувати повагу та любов до рідних Хід виховної години Учитель: Шановні батьки, учні, гості! Сьогодні ми познайомимося з професіями наших батьків. Ця зустріч актуальна, тому що праця завжди була, є і буде основою життя. І від того, як людина працюватиме, буде залежати майбутнє не тільки сім'ї, а й держави. Я дуже сподіваюсь, що наша зустріч допоможе дітям впоратися з основним життєвим завданням – вибором майбутньої професії і принесе Вам безліч позитивних емоцій. Отже , ми починаємо. Запрошуємо вас на відверту розмову за участю учнів 7 класу. Вітайте нашу мобільну агітбригаду Виступ агітбригади (Звучить музика) .
1-й ведучий Не за глибокими морями, Не за дрімучими лісами, Не в якомусь чужоземному царстві, А в наших рідних куточках, Споконвіку живуть-поживають І горя не знають Дуже працьовиті українці 2-й ведучий. Професіоналів серед них багато. Вони - майстри своєї справи. На роботу ідуть, як на свято. Шанують люди їх талант і славу. 1-й ведучий. Батьки і діти - сім'я єдина. Шанувати будемо рідну Україну, Працювати будемо завзято, Щоб життя у нас було, як свято.
2-й ведучий. Тож сьогодні ми вас усіх вітаємо І від серця щирого успіхів бажаємо. Хай щастя й радість завітає в кожен дім. І від порога й до порога, мов рушником, Хай м'яко стелиться життєва дорога... 1-й учень. Професій безліч є цікавих. Але свою обрати як? Щоб добре діло й добра слава? І ми міркуємо ось так. Вихід учнів в костюмах: 6-й учень. Людей я буду лікувати, Промінчик сонця дарувати. 7-й учень. А я скажу вам, друзі, чесно: Всі в нас професії - почесні! 2-й учень. Я хочу бути космонавтом, У космос кораблі водити.
3-й учень. А я - учителем, щоб научати Маленьких діток в світі жити. 4-й учень. Почесно сіяти, орати, І трактори ремонтувати. 5-й учень. Артистом точно буду я, Про це мріє вся сім'я. ( Під музику рухаються і застигають у русі) Учитель: Ось бачите, в нас з΄явився «музей стиглих фігур -професій». Давайте зробимо його фото на пам'ять . ( Фотографуються )
Учитель: Отже, професій поганих не буває. І яку б ви не обрали, скажу вам, що глибоку вдячність і пошану викликає завжди той, хто чесно працює. Я впевнена, що кожній сім΄ї є чим пишатися. Давайте подивимось , які ж професії у свій час обрали Ваші батьки . Слово надається родині ……………….. ( виступ декількох родин ) Учитель: У виступах ми чули, що Ваші батьки обирали професії , які їм сподобались. А чому так важливо мати улюблену професію? Чи дійсно це так важливо? ( відповіді учнів) Учитель: Займатися улюбленою справою – це значить мати основу для міцного психічного здоров′я, не треба про це забувати. Кожна робота повинна доставляти радість , позитивні емоції і працюючому, і оточуючим. Радість від роботи можна отримати, якщо стати справжнім майстром у своїй професії. Чи знаєте Ви таких ? Чи є вони сьогодні серед нас? (Відповіді) Учитель: Здавна відомо, що батьки для дітей є взірцем у житті, еталоном чистоти, доброти, порядності. Діти намагаються бути схожими на них. Адже від батьків успадковується все найкраще: характер, здібності й нарешті, - талант. Талановиті батьки - талановиті діти! Переконайтеся у цьому самі. Презентація робіт мами та доньки: ( Руднева А. – вязання; Гейченко А.- вишиванки ; Саєнко Т. – кулінарні вироби) (Танець «Вальс» у виконанні батьків і дітей).
Учитель: Шановні! Розкажіть, будь-ласка, як Ви цьому навчилися? (Виступи батьків) Учитель: Дуже дякую! А зараз настав час і нашим дітям зробити спробу та обрати собі професію. Надаємо слово творчій групі « Мандрівників» Учень: Ми помандруємо у світ професій і познайомимо вас із класифікацією спеціальностей за п'ятьма типами, а саме: 1. Людина - людина. 2. Людина - техніка. 3. Людина - природа. 4. Людина - знакова система. Людина - художній образ 1-й учень. До першого типу належать такі професії: педагог, лікар, продавець, мерчендайзер…Той, хто хоче обрати професію такого типу, повинен розвивати свої організаторські здібності, уміння спілкуватися з людьми, мати терпіння, врівноваженість. 2-й учень. До другого типу можна віднести такі професії: інженер, водій, електрик, слюсар... Щоб оволодіти цими професіями, треба серйозну увагу приділяти геометрії, фізиці, урокам трудового навчання, технічній праці.
3-й учень. Третій тип об'єднує професії ветеринара, агронома, геолога... 4-й учень. Четвертий тип включає такі, наприклад, професії, як програміст, економіст, коректор, менеджер, бухгалтер. 5-й учень. І нарешті, до п'ятого типу вчені відносять професії музиканта, актора, письменника, художника, архітектора, дизайнера, модельєра, косметолога... Учитель : Яка ж з поміж названих Ваша професія, власна? Давайте зараз перевіримо, чи співпадає уявлення батьків та дітей щодо майбутніх професій. Шановні діти, Вам потрібно обєднатися в міні-групи і намалювати свою професію. А щоб батькам було легше впізнати, яку ж професію обрала саме їх дитини, на групи Ви розподіляєтесь за назвами п’ятьох типів професій. Отже, об’єднайтесь, хто обирає професію типу: людина – людина, людина – техніка, людина – природа, людина - знакова система, людина - художній образ. Розбивка на групи, робота в групах Учитель: А поки діти працюють, я пропоную батькам відповісти на тести
« Які Ви батьки?» Відповіді на питання: завжди так роблю – 5 балів; Не завжди так роблю – 4 бали; Не можу – 3 бали Питання 1.У будь- який момент залишити свої справи і приділити увагу дитині? 2.Порадитися з дитиною , не дивлючись на її вік? 3 Визнати свою помилку стосовно дитини? 4.Поставити себе на місце дитини? 5.Повірити хоч би на хвилинку, що Ви добра фея , чи прекрасний принц? 6.Попросити пробачення у дитини, якщо Ви вчинили не правильно стосовно дитини? 7.Розповісти дитині повчальний випадок із власного дитинства, який подає Вас не в зовсім привабливому вигляді? 8.Завжди утримуватися від слів, які можуть поранити дитину? 9.Пообіцяти дитині виконати її бажання за хорошу поведінку? 10.Виділити дитині один день, коли вона зможе робити все, що забажає? 11.Промовчати, якщо Ви знаєте про випадки образи Вашою дитиною інших дітей? 12.Зберегти самовладання, якщо навіть вчинок дитини вивів із себе? 13.Встояти проти дитячих сліз і прохань, якщо впевнені, що це примха чи забаганка?
Підсумки тесту: 30-39 балів: дитина найбільший скарб у Вашому житті, відноситеся до неї з повагою, дотримуєтеся найбільш прогресивних принципів виховання, можете сподіватися на хороші результати. 16-30 балів: у Вас здібності вихователя, але на практиці не завжди застосовуєте їх послідовно та регулярно, Ви або надто сурові, або лагідні, Ви схильні до компромісів, які послаблюють виховний процес, хоча питання виховання дитини у Вас на першому місці. 16 балів і менше: У Вас серьозні проблеми з вихованням дитини, у Вас бракує або знань, або бажання зробити дитину особистістю, радимо звернутися до фахівців за порадою, доки не пізно. Вчитель : Ось і закінчили свою роботу наші групи, давайте тепер спробуємо вгадати, яку професію обрав Ваш син чи дочка . Поясніть, будь ласка, свій вибір. ( Зібрані малюнки презентує прес -група. За малюнками батьки вгадують обрані професії дітей)
Учитель: Існує така легенда: Колись давно спитали батька такої благословенної сім'ї, як він так гарно зумів виховати аж 12 своїх дітей: «А я ніяк їх не виховував, я працював, а вони коло мене, я жив, а вони коло мене». Я дуже хочу , щоб у кожній сім΄ї її трудова книжка поповнилась ще одною важливою для людей, корисною професією – професією , що обрала Ваша дитина, Вам, шановні батьки, та людям на радість. Виступ агітбригади Учень: Хай летить, як птах крилатий, Мрія з краю в край. Час спливе, і життя скаже: «Шлях свій вибирай». Тож, шановні, не лінуйтесь: До вибору життєвого вже зараз готуйтесь.
Учень. А врешті, якщо ми і не станемо професійними артистами, лікарями, спортсменами, кулінарами, то обов'язково будемо справжніми громадянами, адже ми - майбутнє України! Вчитель. Життя прожить - не поле перейти. Від труднощів не можна заховатись. Свою стежину слід в житті знайти, Щоб в щасті й радості купатись. (На сцену виходить учениця з мамою і татом) Учениця. Професій на світі різних багато, У мене йде обертом голова. Та поряд зі мною мама і тато, Запали в душу їхнії слова. Мамо: Діти мої, завжди щасливі будьте, Учіться на славу, шануйте батьків, Україну й рідну мову не забудьте, Нехай лунає в серці солов'їний спів. Пісня-настанова (на мелодію пісні «Виростеш ти, сину», виконують батьки).
Інтерактивний тренінг для підлітків « Від щасливої праці - до щасливої родини» Мета: сприяти взаємопорозумінню в сім′ї, удосконалювати навички порівняння , узагальнення, аналізу, формувати бережливе ставлення до членів родини. Завдання: - проаналізувати зайнятість членів родини працею (за наданою ситуацією); - порівняти навантаження усіх членів родини; - розробити оптимальне трудове навантаження сім′ї. Хід тренінгу І. Знайомство. Назвіть своє ім′я та продовжить фразу : « Батьки мене звуть … « ІІ. Нагадування правил роботи у групах ( їх заздалегідь повісили у вигляді плакату. Правило піднятої руки: хочеш казати – руку підніми! Разом- значить кожний : висловлює свою думку кожний учасник групи! Точність – ввічливість королів : цінуй час свій та сусіда! Висловлюватися некатегорично! Слухай(!) та дослухайся! Правила правої та лівої руки: ліва – мовчи! Права –говори! Пам′ятай! Посмішка варта 1000 слів! Право на помилку: кожний може помилятись!
ІІІ. Об′ява теми, мети роботи. ІV. Очікування: учитель звертає увагу на те, що кожний учасник тренінгу щось очікує від заняття. Він пропонує на аркушах з клейкою основою написати свої бажання та приклеїти їх на плакат» Мурашник», озвучуючи. Першим вправу виконує тренер : - Раніш ми уявляли собі «бжілок» і ,як і вони, несли свій «нектар- знання» у «вулик» – до класної скарбнички. Сьогодні я пропоную вам роль « мурашок», отже це великі трудівники , завжди щось роблять і не повертаються додому без корисних речей. Тож зберемо знання , вміння, навички, що допоможуть працю у ваших родинах зробити не тільки корисною, а і щасливою. Чи можливе таке , сьогодні отримаємо відповідь. V. « Руханка» : « Ураганчик» : учням надані картки з назвами професій, такі ж самі картки приклеєні на стільцях . Тренер починає гру: «Зараз «ураганчик» для лікарів, водіїв, слюсарів і т.д.» Учні міняються місцями. VІ. Теоритична частина: Опрацювати наданий режим дня членів родини (ситуація: родина складається з батька, матері та доньки. Тато працює водієм, мама – бухгалтер, донька навчається в 7му класі. Проживають у власному будинку. Мають машину.) Скласти таблицю « Трудова зайнятість родини» за показниками : - заробіток; - навчання; Хатні справи: - приготування їжі; - вбирання; .
прання; - робота в городі; догляд за тваринами; догляд за малюками; за людьми похилого віку; догляд за технікою 3. Зробити висновок щодо фізичного перевантаження членів родини: Хто в сім′ї має найбільше фізичне навантаження? Як впливають перевтоми на стан здоров′я? Як правильно розподілити хатню роботу? VІІІ. « Руханка» . « Згадаймо , як це ( прати, поливати квіти, мити посуд і т.д.)» . На картках , що отримали учні , намальований трудовий процес , який треба передати жестами , звуками VІІ. Практична робота: Презентація роботи груп ( словесна, з використанням елементів рольової гри) ІX. Підсумок роботи. Реалізація очікування тренінгу відбувається з використанням плакату « Мурашник». Кожний учень тренінгу зачитує своє очікування , висловлюється , чи виправдалися його сподівання , чи отримав він необхідну нову інформацію, чи відчував психологічний комфорт під час тренінгу, дякує усім за співпрацю. « Пропозиції для майбутнього» проводяться за допомогою прийому « 3:2:1» 3 моменти, що сподобались; 2 моменти , шо треба доробити; 1 момент ,що пропонує сам учень. .
Проект « Як зберегти здоров′я своє та батьків» І Актуальність Спосіб життя закладається в ранньому віці. Саме в сім′ї повинні бути створені усі умови для формування у дитини свідомого ставлення до свого здоров′я . Аналізуючи « щодення», можна побачити , як поступово відбувається все навпаки . Протягом дня , заклопотані роботою та домашніми справами , батьки не звертають увагу , що подають взірець своїм дітям «як не треба». Неправильний розподіл праці серед членів родини призводить до перевтоми , нервових розладів, непорозуміння між членами сім′ї , а в результаті діти отримують небезпечний приклад недбалого ставлення до здоров′я . Передбачається , що даний проект допоможе досягти взаємопорозуміння в родинах з питання впливу праці на стан здоров′я членів сім′ї. ІІ .Мета проекту: сприяти взаємопорозумінню між членами родини в питаннях з формування здорового способу життя як важливої умови збереження здоров′я. .
ІІІ. Проблема : неправильний розподіл праці в родинах як один із чинників впливу на здоров′я членів родини. ІV. Задачі: - дослідити взаємозв′язок фізичних , психологічних захворювань через фізичну та розумову перевтому; - дослідити стан формування навичок правильного розподілу праці у кожній родині; - результати досліджень оформити у вигляді власного проекту « Трудовий кодекс сім′ї «; - розробити мультимедійну презентацію власного проекту. V. Прогнозований результат : якщо дослідження доведуть тісний зв′язок захворювань з неправильним розподілом праці серед членів сім′ї , то одним із засобів вирішення проблеми є створення проектів « Трудовий кодекс родини» VІ. Виконавці проекту: учні 7 класу , керівник проекту : Якименко О. О ., класний керівник, учитель біології Данільченко Г.В., консультанти учитель ОБЖ Масловська Н.В., шкільна медсестра. .
Етапи реалізації проекту . Етапи проекту Заходи Результат Виконавці Строки І. Підготовчий ІІ. Етап планування ІІІ.Етап реалізації проекту Класний збір з батьками « Здоровий спосіб життя та родина» « мозковий штурм» Робота з інформаційними Джерелами. Проведення дослідження Визначення мети , завдань проекту , кінцевих результатів, розподіл на групи Розробка власної програми дій Накопичення необхідних знань ,заповнення анкет, таблиць Класний керівник Малі групи Кожний учасник До 01.02.2014. До 05.02.2014. До 01.03.2014
Програма досліджень « Вплив праці на здоров′я моєї родини» Мета: дослідити взаємозв′язок захворювань своєї сім′ї з різними видами трудової діяльностї. Методи дослідження: анкетування ( анкета №1 , анкета№2,), спостереження , порівняння трудового розпорядку дня кожного члена родини, визначення рівня працездатності членів родини. Мікродослідження №1 Анкета для учнів Мета: виявити відношення учнів до впливу трудових навантажень на здоров′я . Етапи проекту Заходи Результат Виконавці Строки V. Заключний етап Підбиття підсумків Виконання проекту Класний збір « Презентація проекту» Захист проектів . Презентація. Оцінювання діяльності учасників проекту Класний керівник До 20.03.2014.
. № П/П параметри Члени родини Одиниці виміру норма 1. 2. Заробіток Хатні справи: - приготування іжї; - прання ; - прибирання; - робота на городі; - догляд за тваринами; - догляд за малюками, - людьми похилого віку; догляд за технікою Години години 8
. ї № П\П параметри Члени родини норма 1. 2. 3. 4. Сон Відпочинок вдень Відпочинок за тиждень Сезоний відпочинок годин 8-9
. Результати проекту: Оцінювання за критеріями: виконання строків завдань; актуальність результатів роботи; оригінальність оформлення результатів; якість презентації. Оцінювання відбувається на рівні експертної групи (медсестра, учитель ОБЖ, учитель біології), малими групами (учасники проекту), голосуванням на класному зборі. Результативність проекту: створення “Трудового кодексу родини”
Схожі презентації
Категорії