X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Тема уроку: займенник

Завантажити презентацію

Тема уроку: займенник

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Добрий день! Бажаю успіху! Бердянська гімназія № 3, учитель української мови Швачко І. А.

Слайд 2

Слайд 3

Займенник – самостійна частина мови, що вказує на особу, предмет, ознаку або кількість, але не називає їх. Займенники поділяються на розряди МИ ЗНАЄМО, ЩО…

Слайд 4

Я, ТИ, МИ, ВИ, ВІН, ВОНА, ВОНО, ВОНИ

Слайд 5

Зворотний

Слайд 6

Присвійні МІЙ, НАШ, ТВІЙ, ВАШ, СВІЙ, ЙОГО, ЇЇ, ЇХНІЙ

Слайд 7

Вказівні: ЦЕЙ (ОЦЕЙ), ТОЙ (ОТОЙ), ТАКИЙ, СТІЛЬКИ

Слайд 8

САМ, САМИЙ, ВЕСЬ, ВСЯКИЙ, КОЖНИЙ, ІНШИЙ

Слайд 9

ХТО? ЩО? ЯКИЙ? ЧИЙ? СКІЛЬКИ? КОТРИЙ?

Слайд 10

ХТО, ЩО,ЯКИЙ, ЧИЙ,СКІЛЬКИ, КОТРИЙ

Слайд 11

НІХТО, НІЩО, НІЯКИЙ, НІЧИЙ, НІСКІЛЬКИ, НІ З КИМ, НІ В ЧОМУ, НІ З ЧИМ…

Слайд 12

ДЕХТО, ДЕЩО, ДЕЯКІ, ХТОСЬ, ЩОСЬ, ЯКИЙСЬ, АБИХТО, АБИЩО, АБИСКІЛЬКИ, ХТО -НЕБУДЬ, ЩО-НЕБУДЬ, ЯКИЙ- НЕБУДЬ, ЧИЙ-НЕБУДЬ, КАЗНА-ЩО, КАЗНА-ХТО, ХТОЗНА-ЯКИЙ, ХТОЗНА-ЧИЙ,БУДЬ-ХТО, БОЗНА-ЯКИЙ…ДЕ З КИМ, АБИ ЗА КОГО, ДЕ В ЧОМУ, КАЗНА ДО КОГО, БУДЬ У КОГО, БОЗНА З КИМ, ХТОЗНА НА ЧОМУ.

Слайд 13

ТЕМА УРОКУ “НЕОЗНАЧЕНІ Й ЗАПЕРЕЧНІ ЗАЙМЕННИКИ. ЇХ УТВОРЕННЯ І ПРАВОПИС”

Слайд 14

ПЛАН УРОКУ З’ясувати, на що вказують неозначені та заперечні займенники. Засвоїти правила правопису неозначених та заперечних займенників Навчитися розпізнавати , утворювати неозначені та заперечні займенники. Влучно використовувати неозначені та заперечні займенники в усному й писемному мовленні

Слайд 15

НІХТО, НІЩО, НІЯКИЙ, НІЧИЙ, НІСКІЛЬКИ, НІ З КИМ, НІ В ЧОМУ, НІ З ЧИМ… ДЕХТО, ДЕЩО, ДЕЯКІ, ХТОСЬ, ЩОСЬ, ЯКИЙСЬ, АБИХТО, АБИЩО, АБИСКІЛЬКИ, ХТО -НЕБУДЬ, ЩО-НЕБУДЬ, ЯКИЙ- НЕБУДЬ, ЧИЙ-НЕБУДЬ, КАЗНА-ЩО, КАЗНА-ХТО, ХТОЗНА-ЯКИЙ, ХТОЗНА-ЧИЙ,БУДЬ-ХТО, БОЗНА-ЯКИЙ…ДЕ З КИМ, АБИ ЗА КОГО, ДЕ В ЧОМУ, КАЗНА ДО КОГО, БУДЬ У КОГО, БОЗНА З КИМ, ХТОЗНА НА ЧОМУ.

Слайд 16

!!! ЗАЙМЕННИКИ ВКАЗУЮТЬ НА ПОВНУ ВІДСУТНІСТЬ ПРЕДМЕТА АБО ЙОГО ОЗНАКИ, КІЛЬКОСТІ

Слайд 17

!!! ЗАЙМЕННИКИ ВКАЗУЮТЬ НА ІСНУЮЧІ, АЛЕ НЕВІДОМІ, НЕОЗНАЧЕНІ ОСОБИ ЧИ ПРЕДМЕТИ, ЇХ ЯКОСТІ ТА ВЛАСТИВОСТІ.

Слайд 18

ПРАВОПИС ЗАЙМЕННИКІВ ДОСЛІДІТЬ. ПОЯСНІТЬ ПРАВОПИС. ДЕХТО, ДЕЩО, ДЕЯКІ, ХТОСЬ, ЩОСЬ, ЯКИЙСЬ, АБИХТО, АБИЩО, АБИСКІЛЬКИ, ХТО -НЕБУДЬ, ЩО-НЕБУДЬ, ЯКИЙ- НЕБУДЬ, ЧИЙ-НЕБУДЬ, КАЗНА-ЩО, КАЗНА-ХТО, ХТОЗНА-ЯКИЙ, ХТОЗНА-ЧИЙ, БУДЬ-ХТО, БОЗНА-ЯКИЙ… НІХТО, НІЩО, НІЯКИЙ, НІЧИЙ, НІСКІЛЬКИ ДЕ З КИМ, АБИ ЗА КОГО, ДЕ В ЧОМУ, КАЗНА ДО КОГО, БУДЬ У КОГО, НІ З КИМ, НІ В ЧОМУ, НІ З ЧИМ, БОЗНА З КИМ, ХТОЗНА НА ЧОМУ.

Слайд 19

Неозначені займенники з префіксами будь, казна, хтозна, бозна, і суфіксами небудь пишуться через дефіс. . Неозначені займенники з префіксами аби, де і суфік- сом сь пишуться разом. Оцініть свої знання! - 12 б. - 9 б. - 6 б. - 3 б. Заперечні займенники з префіксом ні пишуться разом. Якщо між складовими частинами неозначених і заперечних займенників стоїть прийменник, то вони пишуться окремо

Слайд 20

Словниковий диктант ЯКОГОСЬ ранку весняний ліс несподівано сповнився дзвінким гамором. ХТОСЬ із дорослих привіз БОЗНА-СКІЛЬКИ саджанців, обсипаних КАЗНА-СКІЛЬКОМА тугими бруньками. Макар Макарович із Миколою Суховієм підійшли до деревець. Луна обзивалась у БУДЬ-ЯКИХ лісових закутках. Макар Макарович, НІСКІЛЬКИ не сумніваючись, узявся показувати, як треба садити. Дитячі руки спритно пригортали до корінців пухку землю. ДЕ В КОГО весело блискали на сонці леза заступів. Малі дубові саджанці, немов ДЕЩО казкове, виростали із землі. Уляна з НЕАБИЯКИМ запалом садила молоді деревцята, і було в НЕЇ на серці, як і БУДЬ У КОГО, радісно. А навколо дихала весною, неначе ХТО-НЕБУДЬ живий, могутня родюча земля. Співали пташки, і так солодко й НІСКІЛЬКИ не тривожно пахло ЯКОЮСЬ молодою травою і торішнім вогким листям.

Слайд 21

Оцініть словниковий диктант товариша Оцініть свої знання! - 0 пом. ,12б 1 - 3 пом.,9б 4 - 6 пом.,6б 7 - … пом.,3б

Слайд 22

Неозначені займенники з префіксами будь, казна, хтозна, бозна, і суфіксами небудь пишуться через дефіс. . Неозначені займенники з префіксами аби, де і суфік- сом сь пишуться разом. Заперечні займенники з префіксом ні пишуться разом. Якщо між складовими частинами неозначених і заперечних займенників стоїть прийменник, то вони пишуться окремо

Слайд 23

Знайдіть і випишіть займенники, визначте розряд, поясніть правопис неозначених і заперечних займенників Ясний та погожий ранок після будь-якої(неозн.) короткої весняної ночі. Зірочки зникли, наче пірнули в неабияку(неозн.) синю безодню блакитного неба. Його(присв.) край горить-палає таким(вказ.) рожевим вогнем. Ці(вказ.) червонуваті хвилі ясного світила миготять серед темряви, останнє зітхання якої(відн.) віє понад степом. Положисті балки ще дрімають, а всі(озн.) високі могили виблискують росою - якоюсь(неозн.) срібною, казковою. Тихо, ніщо(зап.) не шерхне, ніхто(зап.) не писне…

Слайд 24

Відновіть поданий текст, визначте розряди займенників, поясніть правопис неозначених і заперечних Весна, (хто?) ніхто не порушить (чиєї?) її краси… Зелена трава горить-палає (яким?) якимсь яскравим зеленим огнем, (де?) на її довгих листочках грає й сяє, мов (яке?) те самоцвітне каміння, чиста роса; то стрільне (кому?) вам у вічі тоненькою голочкою жовтого світу, то засиніє синьоцвітом, то посипле (чим?) чимсь зеленим… Куди (хто?) ви не повернетесь, (що?) усе горить-палає, (яка?) вся долина пишається, мов зверху райдугами вкрита!

Слайд 25

Складіть і запишіть твір-мініатюру “Ранок у весняному лісі” (використовуйте неозначені й заперечні займенники), поясніть правопис і мету використання займенників

Слайд 26

Неозначені займенники з префіксами будь, казна, хтозна, бозна, і суфіксами небудь пишуться через дефіс. . Неозначені займенники з префіксами аби, де і суфік- сом сь пишуться разом. Заперечні займенники з префіксом ні пишуться разом. Якщо між складовими частинами неозначених і заперечних займенників стоїть прийменник, то вони пишуться окремо

Слайд 27

Оцініть творчу роботу в парах Оцініть свої знання! - 0 пом. ,12б 1 - 3 пом.,9б 4 - 6 пом.,6б 7 - … пом.,3б

Слайд 28

Ми з’ясували… Засвоїли… Навчилися… Розвивали… Виховували… Важким було… Отримані знання мені потрібні для… 1. З’ясувати, на що вказують неозначені та заперечні займенники. 2. Засвоїти правила правопису неозначених та заперечних займенників 3. Навчитися розпізнавати , утворювати неозначені та заперечні займенники. 4. Влучно використовувати неозначені та заперечні займенники в усному й писемному мовленні

Слайд 29

Закріпити знання з вивченої теми за §55 Вправа 501 або 504 (на вибір) Вправа 510 (творча робота)***

Слайд 30

ТЕСТ - РОЗМАЛЬОВКА

Слайд 31

ТЕСТ - РОЗМАЛЬОВКА

Слайд 32

ТЕСТ - РОЗМАЛЬОВКА

Слайд 33

ТЕСТ - РОЗМАЛЬОВКА

Слайд 34

Оцініть творчу роботу над тестом-розмальовкою Оцініть свої знання! -12б -9б -6б -3б

Слайд 35

Ось уже луна дзвінок. Закінчився наш урок. За роботу по заслузі. Щиро дякую вам, ДРУЗІ!

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова