X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Лексична цікавинка

Завантажити презентацію

Лексична цікавинка

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

“Дубовий гай”

Слайд 2

Лексична цікавинка “Слово про слово” “Жито”

Слайд 3

Природа – це казка, яку треба читати серцем «Вид на околицях Дюссельдорфа»

Слайд 4

Повторення вивченого: Назвати, яке речення називається складним. Які речення називаються складносурядними? Навести приклад. 3. Які сполучники вживаються для об’єднання простих речень у складносурядне?

Слайд 5

Установити відповідність між складносурядними реченнями і вжитими в них сполучниками сурядності:

Слайд 6

Перевірка: “Пейзаж з озером”

Слайд 7

На ранок рушився вітер і небо заволокло сірими розпатланими хмарами. “Дощ у дубовому лісі”

Слайд 8

“Лісові обрії”

Слайд 9

Слайд 10

На ранок рушився вітер і небо заволокло сірими розпатланими хмарами. “Дощ у дубовому лісі”

Слайд 11

Закріплення вивченого Прочитати теоретичний матеріал, поданий на сторінці 55 – 56. “Полісся”

Слайд 12

Слайд 13

Закріплення вивченого Вправа 92 (усно). Пояснити, чому у І реченні кома поставлена, а у ІІ і ІІІ – ні. “Полісся”

Слайд 14

“Дубовий лісок у сірий день”

Слайд 15

Ши шкін Іва н Іва нович (25 січня 1831 – 20 березня 1898)  Російський художник-пейзажист, живописець. Академік, професор, керівник пейзажної майстерні Академії Мистецтв. Засновник товариства пересувних художніх виставок

Слайд 16

За узліссям розкішно підіймалися вікові дуби і шматочки неба врізалися в них... Часом на цій вересневій сині вилитими дзвіночками колихалися грона жолудів або виділявся обрис пташини. Зовсім недалеко мов перекупки почали сваритися сойки на якусь хвилину вони порушили чистоту лісових звуків але ясніше розкрили чутливу глибочінь лісу. Під склепінням черемхи й дикої яблуні глибоко дихало лісове джерело і його дихання народжувало чистий мов сльозинка струмок. Обабіч нього зеленим пушком кучерявилась дрібненька і напрочуд тонка травиця (За М. Стельмахом).

Слайд 17

Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять…»

Слайд 18

1. Визначити  стилістичну  належність  тексту. 2. Якими  засобами образності досягається його художність ? 3. Чи звучав би текст так, якби були тільки прості речення? “Вітряк”

Слайд 19

За узліссям розкішно підіймалися вікові дуби і шматочки неба врізалися в них... Часом на цій вересневій сині вилитими дзвіночками колихалися грона жолудів або виділявся обрис пташини. Зовсім недалеко мов перекупки почали сваритися сойки на якусь хвилину вони порушили чистоту лісових звуків але ясніше розкрили чутливу глибочінь лісу. Під склепінням черемхи й дикої яблуні глибоко дихало лісове джерело і його дихання народжувало чистий мов сльозинка струмок. Обабіч нього зеленим пушком кучерявилась дрібненька і напрочуд тонка травиця (За М. Стельмахом).

Слайд 20

“Джерело”

Слайд 21

джерело

Слайд 22

Творче моделювання “Туманний ранок”

Слайд 23

Придумати продовження висловів (Щоб утворилося складносурядне речення). З’ясувати, яким жанрам художньої літератури властиві ці синтаксичні конструкції. Чим зумовлюється їхня виразність? 1. Насміхався кулик з болота … 2. Розумний любить учиться… 3. Учи другого… 4. Краса до вінця…. 5. Кожух ліпше новий….

Слайд 24

“Ранок у сосновому лісі”(”Ведмеді”)

Слайд 25

Перевірка: 1. Насміхався кулик з болота - та й сам туди заліз. 2. Розумний любить учиться - а дурний любить іншого вчити. 3. Учи другого - і сам помудрішаєш. 4. Краса до вінця - а розум до кінця. 5. Кожух ліпше новий - а друг старий.

Слайд 26

Домашнє завдання (диференційовано) Правила сторінка 55 – 56 1. Вправа 94 (1-4 речення) 2. Виписати із художньої літератури складносурядні речення на вивчені правила. “Корабельний гай”

Слайд 27

«Створи пейзаж» Продовжити речення так, щоб утворилися складносурядні речення, які складатимуть невеликий пейзаж. 1.Грім помалу стихає, і … 2.Неподалік чулося дзюрчання води, а … 3.Від дороги тягнуться рівно поля … 4.За селом росте пшениця, і … “Пейзаж 1861 р”

Слайд 28

1. Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці ? 2. Які вправи, допомогли вам засвоїти тему? 3. Над чим потрібно попрацювати більше ? Над м׳яким золотом нив нерівно підіймалися-опадали крила косарок і до самого неба строкато цвіли постаті жниць (М.Стельмах). “Полудень.На околицях Москви”

Слайд 29

Природа – це казка, яку треба читати серцем «Вид на околицях Дюссельдорфа»

Слайд 30

Дякую всім! Даньківська Ольга Петрівна учитель української мови та літератури Деснянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Козелецького району Чернігівської області

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова