Лексична цікавинка
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Повторення вивченого: Назвати, яке речення називається складним. Які речення називаються складносурядними? Навести приклад. 3. Які сполучники вживаються для об’єднання простих речень у складносурядне?
Установити відповідність між складносурядними реченнями і вжитими в них сполучниками сурядності:
Закріплення вивченого Прочитати теоретичний матеріал, поданий на сторінці 55 – 56. “Полісся”
Закріплення вивченого Вправа 92 (усно). Пояснити, чому у І реченні кома поставлена, а у ІІ і ІІІ – ні. “Полісся”
Ши шкін Іва н Іва нович (25 січня 1831 – 20 березня 1898) Російський художник-пейзажист, живописець. Академік, професор, керівник пейзажної майстерні Академії Мистецтв. Засновник товариства пересувних художніх виставок
За узліссям розкішно підіймалися вікові дуби і шматочки неба врізалися в них... Часом на цій вересневій сині вилитими дзвіночками колихалися грона жолудів або виділявся обрис пташини. Зовсім недалеко мов перекупки почали сваритися сойки на якусь хвилину вони порушили чистоту лісових звуків але ясніше розкрили чутливу глибочінь лісу. Під склепінням черемхи й дикої яблуні глибоко дихало лісове джерело і його дихання народжувало чистий мов сльозинка струмок. Обабіч нього зеленим пушком кучерявилась дрібненька і напрочуд тонка травиця (За М. Стельмахом).
1. Визначити стилістичну належність тексту. 2. Якими засобами образності досягається його художність ? 3. Чи звучав би текст так, якби були тільки прості речення? “Вітряк”
За узліссям розкішно підіймалися вікові дуби і шматочки неба врізалися в них... Часом на цій вересневій сині вилитими дзвіночками колихалися грона жолудів або виділявся обрис пташини. Зовсім недалеко мов перекупки почали сваритися сойки на якусь хвилину вони порушили чистоту лісових звуків але ясніше розкрили чутливу глибочінь лісу. Під склепінням черемхи й дикої яблуні глибоко дихало лісове джерело і його дихання народжувало чистий мов сльозинка струмок. Обабіч нього зеленим пушком кучерявилась дрібненька і напрочуд тонка травиця (За М. Стельмахом).
Придумати продовження висловів (Щоб утворилося складносурядне речення). З’ясувати, яким жанрам художньої літератури властиві ці синтаксичні конструкції. Чим зумовлюється їхня виразність? 1. Насміхався кулик з болота … 2. Розумний любить учиться… 3. Учи другого… 4. Краса до вінця…. 5. Кожух ліпше новий….
Перевірка: 1. Насміхався кулик з болота - та й сам туди заліз. 2. Розумний любить учиться - а дурний любить іншого вчити. 3. Учи другого - і сам помудрішаєш. 4. Краса до вінця - а розум до кінця. 5. Кожух ліпше новий - а друг старий.
Домашнє завдання (диференційовано) Правила сторінка 55 – 56 1. Вправа 94 (1-4 речення) 2. Виписати із художньої літератури складносурядні речення на вивчені правила. “Корабельний гай”
«Створи пейзаж» Продовжити речення так, щоб утворилися складносурядні речення, які складатимуть невеликий пейзаж. 1.Грім помалу стихає, і … 2.Неподалік чулося дзюрчання води, а … 3.Від дороги тягнуться рівно поля … 4.За селом росте пшениця, і … “Пейзаж 1861 р”
1. Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці ? 2. Які вправи, допомогли вам засвоїти тему? 3. Над чим потрібно попрацювати більше ? Над м׳яким золотом нив нерівно підіймалися-опадали крила косарок і до самого неба строкато цвіли постаті жниць (М.Стельмах). “Полудень.На околицях Москви”
Дякую всім! Даньківська Ольга Петрівна учитель української мови та літератури Деснянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Козелецького району Чернігівської області
Схожі презентації
Категорії