X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Ділові папери.Лист рідним, друзям. Адреса

Завантажити презентацію

Ділові папери.Лист рідним, друзям. Адреса

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Ділові папери. Лист рідним, друзям, адреса

Слайд 2

Заголовок підзаголовок «Я — найкращий, ти — найкращий, ви — найкращі, ми — найкращі!»

Слайд 3

Дешифрувальник ► Розшифруйте запис і визначте тему уроку, сформулюйте його мету.   2 5 4 1 3 6 д с е а р а 2 4 1 3 и т л с

Слайд 4

·  Що таке лист? Які види листів ви знаєте? ·  Хто і кому може писати приватний (особистий) лист? · Коли виникає потреба писати листи? Коли, на вашу думку, міг бути написаний найперший лист? · Чи доводилося вам писати листи? ·Як ви гадаєте, чи спроможне сьогодні електронне листування замінити традиційне поштове листування? ·  3 яких частин складається текст традиційного листа? ·Чи уявляєте ви лист без уживання звертання та формул етикету (слів ввічливості)? Чому?

Слайд 5

Робота з пам'яткою

Слайд 6

Більшість людей пише листи майже автоматично: розповідає про своє здоров’я, роботу або навчання й питає про відповідні факти з життя того, до кого звертається. Але від побудови листа, від слів, які добере автор, немало залежить реакція адресата, його настрій. Спочатку автор звертається до людини, якій адресує листа. Залежно від змісту, а також від ступеня близькості між тими, хто листується. У звертанні вживаються різні епітети: шановний, вельмишановний, високоповажний, дорогий та ін. Іменник, що означає людину, до якої звертається, має стояти в кличному відмінку: брате, сестро, мамо, Іване, Галино. Якщо звертання виражене сполученням імені й по батькові, то обидва слова вживаються в кличному відмінку: Іване Петровичу, Галино Дмитрівно.Коли ті, хто листуються, говорять одне одному Ви, то це слово має писатися з великої літери. Звернення до адресата може бути ускладнене привітанням-побажанням, яке передує звертанню й епітету: добрий день, здрастуйте і под. Наприклад: «Добрий день, дорогий друже!» або «Здрастуй, Олексію!» Далі автор розповідає про своє життя, здоров’я, родинні новини, про речі, що становлять спільний інтерес. Він просить написати, що нового в того, до кого звертається, і закінчує лист побажання здоров’я, щастя; передає вітання родичам і знайомим. Звичайно, можуть бути відхилення в плані викладу, зумовлені певними обставинами, але для людей з нормальними взаєминами характерна доброзичливість, повага, що виражається мовними кліше — привітаннями, побажаннями благополуччя (За Є. Чак).

Слайд 7

► На основі порад Євгенії Чак складіть пам’ятку «Як оформляти лист». Доповніть пам’ятку власними рекомендаціями щодо почерку, охайності, грамотності оформлення листа, його композиції.

Слайд 8

► Прочитайте лист із твору Всеволода Нестайка «Пашка-чоботар». Зверніть увагу на побудову листа (початок, основну частину, кінцівку), його мовне оформлення. Як ви вважаєте, які емоції викликав лист в одержувача? Чи заспокоїв Павла автор листа? Чи зробив його щасливим? ЛЮБИЙ ПАШО! Вибач, що так трапилось. Не зможу я приїхати до Нового року. Дуже серйозно справою зайнятий. Ти ж знаєш. Тому затримаюсь. Але ти не сумуй. Новий рік обов’язково принесе тобі щастя. Я в це вірю. Він повинен бути щасливим, цей Новий рік. І він буде по-справжньому новим. Мої товариші передають тобі великий привіт. Вони просто дивуються, як ти ловко працюєш. Я, мабуть, скоро приїду. І знаєш, якщо ти не проти, я заберу тебе з майстерні і будемо жити разом. Хочеш? А поки що передаю тобі невеликий новорічний гостинець. Цілую тебе міцно. Тарас Іванович

Слайд 9

► Прослухайте лист. З’ясуйте, кому він адресований. Свою думку обґрунтуйте. Доповніть лист звертанням. Як у вас справи? Як бабуся з дідусем? Дорогі мої, я доїхала до табору успішно! У перший день пройшов теплий літній дощик. Але вже ввечері була чудова погода. Уранці другого дня сонечко пригріло як ніколи. Після сніданку ми пішли до моря купатися. Водичка була теплою і ніжною. Під вечір повіяв легенький вітерець. Я думаю, що ви приїдете до мене у вихідні. Любі мої, у мене все гаразд. Не хвилюйтеся! Я чекаю від вас листа. Ваша Дарина

Слайд 10

Словникова робота Адрес — письмове звернення до особи. Адреса — напис на конверті, місце проживання особи. Адресат — той, хто отримує лист, телеграму. Адресант — той, хто адресує, надсилає лист.

Слайд 11

Клоуз-тест ► Доповніть речення потрібними словами чи словосполученнями. 1. Лист, як правило, треба починати із ... 2. Листи здебільшого надсилаються ... 3. На конвертах обов’язково вказують ... 4. Адресу треба писати ....

Слайд 12

Сторінка допитливих Пошта зародилася в глибоку давнину. Тривалий час люди писали адресу на тому самому аркуші паперу, що й лист. Аркуш складали на зразок солдатського трикутника. У 1820 році в англійському місті Брайтон власник паперової крамниці придумав для листів паперові «мішечки» і почав видавати їх як безкоштовний додаток до купленого в нього паперу. Новинка сподобалася. «Мішечки» для листів стали називати «конвертами» від англійського слова cover— «закривати». Конверти почали випускати спеціальні підприємства, і з Англії вони розійшлися по всьому світу.

Слайд 13

«Як оформляти конверт» 1. Адресу відправника пишуть угорі ліворуч, а одержувача — унизу праворуч. 2. Послідовність відомостей така: прізвище, ім’я, по батькові (відправника — у називному відмінку, одержувача— у давальному); 2) вулиця, номер будинку, квартири; 3) населений пункт; 4) район, область; 5) індекс; 6) країна (за потреби).

Слайд 14

► Визначте правильно порядок оформлення конверта. 1. м. Харків. 2. Василенку Дмитру Івановичу. 3. вул. Дмитрова, 31. 4. 73011

Слайд 15

Редагування листа ► Прочитайте й виправте помилки. Напесать листа до вас Змусили проблеми. Вчора в класі говарив Я на зборах знову — Щоб нмхто з нас не робив Помилок у мові. Я завжди про це кажу, Веступаювсюду, Обіцяю і пишу — Всім за пріклад буду! Але учні виступ мій  Слухать не хотіли. Тож я прошу вас одне: Поможіть, будь ласка! А то я, Мекола, Не вчив правел з мови І не можу прочитать Власної промови, Тому що я ні бе ні ме В правел ах із мови. До побачення. Пешіть. І мене песать навчіть.

Слайд 16

► Уявіть ситуацію: ви відпочиваєте в таборі й вирішили поділитися своїми враженнями з кимось. Складіть лист, визначивши адресанта. Оформіть конверт.

Слайд 17

► Поділіться враженнями про урок. Використайте такі початки речень: ·       На уроці я дізнався про... ·       Ми навчилися... ·       Мені найбільше сподобалося... ·       Запам’яталося... ► Дайте відповіді на запитання: · Що ви відчуваєте, коли одержуєте лист від рідних, друзів? · Що потрібно для того, щоб написати й відправити листа?

Слайд 18

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ► Виконайте вправу за підручником. ► З’ясуйте, на що вказують цифри поштового індексу. ► У вас є мрія? Напишіть про це Дідові Морозу чи Святому Миколаєві. Оформіть конверт. Дайте прочитати рідним або друзям, щоб і вони потім змогли з вами поділитись своїми мріями.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова