Тарас Шевченко - Поет, який єднає минуле, теперішнє і майбутнє
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
А ти, моя Україно, Безталанна вдово, Я до тебе літатиму З хмари на розмову. На розмову тихосумну, На раду з тобою: Опівночі падатиму Рясною росою. /"Сон"/ Тарас Шевченко - Поет, який єднає минуле, теперішнє і майбутнє
Мета уроку: Ознайомитись з талановитим українським поетом Тарасом Шевченком, з перекладами його творів. Розвивати навички виразного читання, акторську майстерність. Виховувати любов і шану до талантів України, знаних у світі, сприймати поезію Кобзаря серцем і душею.
Завдання Пригадайте, чи вивчали ви творчість Тараса Григоровича Шевченка в початкових класах? Які вірші цього поета ви знаєте? Запишіть у колонку таблиці «Що знаємо?» У колонку «Про що хочемо дізнатися?» запишіть свої запитання до нашої теми уроку. Озвучте їх. Останню колонку залиште порожньою, ми заповнимо її у кінці уроку.
Тарас Григорович Шевченко Великий син українського народу, геніальний поет займає почесне місце у світовій літературі. Справедливо вважається найкращим українським поетом.
Тур «Місця Тарасового дитинства» Ми вирушаємо на його батьківщину, щоб побачити той «садок вишневий» і ті поля, в яких пройшло дитинство Тараса
В Моринцях знаходиться музей сім’і Шевченка Як ви вважаєте, який вірш Тараса Григоровича можна віднести до цього фото?
З Моринців ми вирушаємо в Кирилівку (зараз Шевченково). На місці, де стояв будинок батьків, сьогодні музей. За музеєм -стежка до могили матері Шевченка. «І досі сниться» І досі сниться: під горою, Меж вербами та над водою, Біленька хаточка. Сидить Неначе й досі сивий дід Коло хатиночки і бавить Хорошеє та кучеряве Своє маленькеє внуча. І досі сниться: вийшла з хати Веселая, сміючись, мати, Цілує діда і дитя, Аж тричі весело цілує, Прийма на руки, і годує, І спать несе. А дід сидить, І усміхається, і стиха Промовить нишком: «Де ж те лихо? Печалі тії, вороги?» І нищечком старий читає, Перехрестившись, Отче наш. Крізь верби сонечко сіяє І тихо гасне. День погас, І все почило. Сивий в хату Й собі пішов опочивати.
Тарас Шевченко у наш час Великому поетові Тарасові Шевченку в Україні і світі встановлено приблизно 1100 пам’ятників. Загалом це найбільша кількість монументів, встановлених одній особі. Найвищий у світі пам’ятник Шевченкові, заввишки 7 метрів, стоїть у Ковелі, що на Волині. А ось найвище місце на Землі, де встановлений монумент поетові, на піку Шевченка у Кабардино - Балкарії – 4200 метрів над рівнем моря.
Творчість Шевченка Творчість Шеченка далеко вийшла за національні рамки та набула світового значення. Шевченків “Кобзар” могутньо лунає усіма мовами світу.
“Мені тринадцятий минало…” Мені тринадцятий минало. Я пас ягнята за селом. Чи то так сонечко сіяло, Чи так мені чого було? Мені так любо, любо стало, Неначе в Бога...... Уже прокликали до паю, А я собі у бур’яні Молюся Богу... І не знаю, Чого маленькому мені Тоді так приязно молилось, Чого так весело було. Господнє небо, і село, Ягня, здається, веселилось! І сонце гріло, не пекло! Та недовго сонце гріло, Недовго молилось... Запекло, почервоніло І рай запалило. Мов прокинувся, дивлюся: Село почорніло, Боже небо голубеє І те помарніло. Поглянув я на ягнята — Не мої ягнята! Обернувся я на хати — Нема в мене хати! Не дав мені Бог нічого!.. І хлинули сльози, Тяжкі сльози!.. А дівчина При самій дорозі Недалеко коло мене Плоскінь вибирала, Та й почула, що я плачу. Прийшла, привітала, Утирала мої сльози І поцілувала... Неначе сонце засіяло, Неначе все на світі стало Моє... лани, гаї, сади!.. І ми, жартуючи, погнали Чужі ягнята до води. Бридня!.. А й досі, як згадаю, То серце плаче та болить, Чому Господь не дав дожить Малого віку у тім раю. Умер би, орючи на ниві, Нічого б на світі не знав. Не був би в світі юродивим. Людей і [Бога] не прокляв!
“Доля” Ти не лукавила зо мною, Ти другом, братом і сестрою Сіромі стала. Ти взяла Мене, маленького, за руку І в школу хлопця одвела До п'яного дяка в науку. — Учися, серденько, колись З нас будуть люди, — ти сказала. А я й послухав, і учивсь, І вивчився. А ти збрехала. Які з нас люди? Та дарма! Ми не лукавили з тобою, Ми просто йшли; у нас нема Зерна неправди за собою. Ходімо ж, доленько моя! Мій друже вбогий, нелукавий! Ходімо дальше, дальше слава, А слава — заповідь моя.
“Садок вишневий коло хати” Садок вишневий коло хати, Хрущі над вишнями гудуть, Плугатарі з плугами йдуть, Співають ідучи дівчата, А матері вечерять ждуть. Сем'я вечеря коло хати, Вечірня зіронька встає. Дочка вечерять подає, А мати хоче научати, Так соловейко не дає. Поклала мати коло хати Маленьких діточок своїх; Сама заснула коло їх. Затихло все, тілько дівчата Та соловейко не затих.
Завдання До яких віршів Тараса Шевченка можна віднести ці репродукції картин? Художники Касіян Василь та Їжакевич Іван
Теорія літератури Порівняння – це художній засіб, за допомогою якого один предмет зіставляється з іншим, чимось на нього схожим. Наприклад: білий, як цукор; пухнастий, немов сніг
Завдання: виписати з вірша «Мені тринадцятий минало» порівняння Мені тринадцятий минало. Я пас ягнята за селом. Чи то так сонечко сіяло, Чи так мені чого було? Мені так любо, любо стало, Неначе в Бога...... Уже прокликали до паю, А я собі у бур’яні Молюся Богу... І не знаю, Чого маленькому мені Тоді так приязно молилось, Чого так весело було. Господнє небо, і село, Ягня, здається, веселилось! І сонце гріло, не пекло! Та недовго сонце гріло, Недовго молилось... Запекло, почервоніло І рай запалило. Неначе сонце засіяло, Неначе все на світі стало Моє... лани, гаї, сади!.. І ми, жартуючи, погнали Чужі ягнята до води. Бридня!.. А й досі, як згадаю, То серце плаче та болить, Чому Господь не дав дожить Малого віку у тім раю. Умер би, орючи на ниві, Нічого б на світі не знав. Не був би в світі юродивим. Людей і [Бога] не прокляв! Мов прокинувся, дивлюся: Село почорніло, Боже небо голубеє І те помарніло. Поглянув я на ягнята — Не мої ягнята! Обернувся я на хати — Нема в мене хати! Не дав мені Бог нічого!.. І хлинули сльози, Тяжкі сльози!.. А дівчина При самій дорозі Недалеко коло мене Плоскінь вибирала, Та й почула, що я плачу. Прийшла, привітала, Утирала мої сльози І поцілувала...
Завдання Поринемо у майбутнє. Якими ви уявляєте собі майбутніх людей. Чи вивчатимуть вони поезію Шевченка? Заповніть третю колонку «Про що я дізнався на уроці?»
Вивчити що таке порівняння та виписати з любої поезії Тараса Шеченка порівняння Вивчити, що таке порівняння та виписати з будь-якої поезії Тараса Шеченка приклади порівняння. Бажаю успіхів!!!
Схожі презентації
Категорії