X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Григорій Косинка - Творча біографія прозаїка. Новела «В житах» як пошуки порушеної гармонії

Завантажити презентацію

Григорій Косинка - Творча біографія прозаїка. Новела «В житах» як пошуки порушеної гармонії

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Григорій косинка. Творча біографія прозаїка. Новела «В житах» — пошуки порушеної гармонії

Слайд 2

Мета уроку: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Григорія Косинки, зокрема трагічною його долею; сприяти розумінню позаідеологічності творів митця, психологізму художньої деталі; розвивати вміння переказувати сюжет твору, визначати основні мотиви; формувати власне ставлення до таких особистостей, як Г. Косинка; виховувати розуміння великої сили синівських почуттів.

Слайд 3

Цілий ряд його творів — це гімн життю, що проростає на обпаленому війною полі наперекір нищівній силі тваринного в людині, це утвердження думки, що навіть, здавалося б, вкрай понівечена людська душа може і повинна повернутися у свій нормальний стан. А цей стан характеризується наповненістю серця людини радістю, людяністю, любов’ю й закоханістю в життя.

Слайд 4

Косинки умів декількома фразами, нюансом світлотіней, образом або символом передати найширшу гаму почуттів, думок, ідей. Недарма ж класик української новелістики Василь Стефаник називав Григорія своїм онуком.

Слайд 5

Слайд 6

Фото і зворотній бік документа, що засвідчує особу Григорія Косинки (Стрільця). 1919 р

Слайд 7

Літературне об’єднання ”Ланка” (згодом — МАРС — Майстерня революційного слова). Зліва направо: Борис Антоненко-Давидович, Григорій Косинка, Марія Галич, Євген Плужник, Валер’ян Підмогильний, Тодось Осьмачка. Київ, 1925 рік.

Слайд 8

Зі спогадів Тамари Михайлівни Мороз-Стрілець про чоловіка: «дуже любив квіти..., а серед них... червоні косинці». Квітка ця по-науковому названа «плакун верболистий», має чимало народних назв: «залізняк червоний», «болотний бурячок» та інші. Від неї й походить літературний псевдонім Григорія Михайловича Стрільця – «Косинка». Тамара Михайлівна розповіла це, щоб знали: письменник узяв його від квітки. Щоб не думали, що то хустинка. Дружина письменника Тамара Михайлівна Мороз-Стрілець (1905 — 1994)

Слайд 9

Григорій Михайлович Стрілець (таким було справжнє прізвище письменника) народився у бідній селянській родині 29 листопада 1899 р. в селі Щербанівці, тепер Обухівського району Київської області. Сім'я не вилазила із злиднів. Батько щоліта мандрував на заробітки, а восени наймався до цукроварні. І все мріяв про кращі часи, «про землі вільні», як напише згодом Г. Косинка.

Слайд 10

Евристична бесіда Хто такий дезертир? Які причини можуть бути дезертирства? Якою людиною може бути дезертир? Уявіть собі , що ваш товариш, призваний до лав армії, раптом стає дезертиром. Змоделюйте ситуацію зустрічі з ним.

Слайд 11

Словник дезертир; ч. (фр., від лат., втікач, зрадник) 1. Зрадник, утікач; той, хто залишає військо без дозволу. 2. перен. Особа, яка уникає певної роботи, ухиляється від обов'язків і т. ін.

Слайд 12

Нове ла (італ. novella, від лат. novellus — новітній) — невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією. Жанр твору: Ідея новели – з'ясування сенсу людського існування, адже інколи все своє життя людина чекає на одну мит щастя, а це наштовхує на думку, що життя кожної миті ставить нас перед вибором, як і героя твору.

Слайд 13

Дослідження ситуації Як умовна ситуація показує нам героя? Чи викликає він у нас відчуження? Як допомагає природа показати його стан? Які зорові образи постають перед нами?

Слайд 14

Пояснення й обговорення Чому? Що, якщо… Чому б не… За даними формулами домислити питання, дати на них відповіді, сформувати драматичні ролі для обох героїв в залежності від їх навантаження.

Слайд 15

Диференційоване завдання виконують рядами, можна спілкуватись, обговорювати, працювати колективно. І ряд Можливі питання. Чому він не повернувся в рідне село? Чому, ставши дезертиром, потрапив до банди Гострого? Чому всі свої вчинки звіряє по Гострому?

Слайд 16

ІІ ряд Можливі питання. Що, якщо б він не зустрів Уляну? Що, якщо б він зайшов у село? Що, якщо б його побачив Гострий з Уляною? Що, якщо б він вистрелив тоді, в житах, у Дзюбу?

Слайд 17

ІІІ ряд Можливі питання. Чому б не зробити йому по-іншому? Чому б не понести покарання, а потім жити чесно? Чому б не набратися сміливості і повстати проти бандитів?

Слайд 18

Бесіда з учнями • Чому Г. Косинка був такий популярний у 20-30-х рр. ХХ ст.? • Чому, на вашу думку, він був репресований одним із перших? • Якою мірою власний життєвий досвід митця відобразився в його новелах? • Які, на ваш погляд, теми були найулюбленішими для Г.Косинки? • Які стильові тенденції переважають в індивідуальному стилі письменника? • Якими художніми засобами користується автор для донесення до читача основної ідеї твору? • Чому Г.Косинка так любив свою новелу «В житах»? • Який настрій переважає в цій новелі? Що в неї найголовніше: враження від подій чи самі події? • Знайдіть описи природи? Яка їхня роль у новелі?

Слайд 19

Бюст Г. М. Косинки на будинку по вул. Володимирській Григорію Косинці Ми тебе шукаєм по росинці В Щербанівці, серед тополин, І виходить мати у косинці Виглядає, чи не прийде син. Не приймав ти підлості нітрохи, Прогримів, немов весняний грім, І стоїть замучена епоха Над безсмертним іменем твоїм. Андрій Малишко 1956 р.

Слайд 20

Домашнє завдання : Вивчити біографію Г. Косинки; прочитати й проаналізувати новели «Змовини», «На золотих богів», «Фавст». Написати твір «Наскрізний пафос життєствердження в новелі Григорія Косинки «В житах» або «Мої роздуми про новелістику Г.Косинки».

Слайд 21

Автор презентації : вчитель української мови та літератури Іршавської ЗОШ І-ІІІ ст.№1 Кузьма Наталія Василівна

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська література