використання проектної технології
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Метод проектів Метод навчання; Форма організації навчання; Педагогічна технологія; Педагогічна система; Інновація
Дидактична функція Вироблення вміння конструювати свої знання; Ознайомлення зі способом роботи з інформацією; Формування вміння презентувати результати своєї роботи; Формування навичок самоорганізації
Пізнавальна функція Підвищення мотивації учнів до отримання нових знань; Формування вміння продукувати, аргументувати та захищати свої ідеї; Формування навичок емоційно-вольової сфери
Розвивальна функція Розвиток творчих і дослідницьких здібностей особистості; Розвиток критичного мислення; Розвиток комунікативних умінь і навичок
Виховна функція Виховання значущих загальнолюдських цінностей; Виховання почуття відповідальності та самодисципліни
Соціалізуюча функція Формування навичок спілкування у соціумі; Вироблення власного погляду на події; Осмислення своїх можливостей; Усвідомлення власної значущості під час роботи в команді
Дидактичні принципи, які підтримують метод проектів Активності; Продуктивності; Технологічності; Саморозвитку; Опори на суб’єктивний досвід учнів; Зв’язку дослідження з реальним життям; Співробітництва і партнерства
Ознаки навчального проекту Наявність значущої в дослідницькому або творчому аспекті проблеми; Значущість для учня передбачуваних проектованих результатів; Вирішення проблеми з використанням зразка дії, але в нових умовах; Самостійне виконання проекту або його частини; Використання проектно-пошукових і проектно-дослідницьких прийомів роботи
Типи навчальних проектів (за Є. Полат) За формою проведення; За предметною галуззю; За тривалістю; За основною діяльністю; За характером контактів; За характером координації; За кількістю учасників
Типи навчальних проектів за основною діяльністю дослідницько-пошукові прикладні інформаційні рольові творчі
Типи навчальних проектів за характером контактів серед дітей різного віку серед дітей одного віку
Типи навчальних проектів за характером координації З прихованою координацією З безпосередньою координацією
Мотивація проектної діяльності Пізнавальні (когнітивні) мотиви; Зовнішні (соціальні) мотиви
Пізнавальні мотиви Цікавість; Пізнавальна самодіяльність; Підвищений інтерес до дивергентних задач; Продуктивність мислення; Гнучкість мислення; Прогнозування; Самовдосконалення; Нахили та інтереси
Зовнішні мотиви Прагнення до досконалості; Схильність до лідерства; Самоствердження; Бажання отримати гарну оцінку; Почуття відповідальності перед класом або вчителем
Структура проектної діяльності молодших школярів Організація проекту; Вибір теми; Планування; Реалізація; Підсумок
Планування проекту Ознайомлення учнів з темою і проблемою; Вибір учнями теми проектів; Обдумування шляхів вирішення проблеми; Визначення форми представлення результату; Визначення критеріїв оцінювання діяльності; Складання учнями плану роботи над проектом
Реалізація проекту Визначення джерел інформації і способів її збору; Розподіл обов’язків у пошуковій діяльності між учасниками; Самостійна пошукова або дослідницька діяльність Виготовлення освітнього продукту
Підсумок проекту Оформлення результатів; Підготовка до презентації; Захист проектів; Оцінювання діяльності, висновки
Інтелектуальні вміння Виділяти властивості предметів і явищ; Висувати ідеї; Передбачити результати діяльності; Формулювати висновки; Переносити отримані знання в практику
Особистісні вміння Налагоджувати контакти в процесі спільної діяльності; Долати психологічні бар’єри; Оцінювати, аналізувати, корегувати власну діяльність
Специфічні вміння Інформаційні; Творчі; Літературно-лінгвістичні; Художні; Маніпулятивні; Математичні
Інформаційні вміння Знаходити, сприймати, усвідомлювати, аналізувати інформацію; Переносити інформацію в конкретну навчальну, ігрову чи життєву ситуацію
Творчі вміння Виконувати прийоми навчальної діяльності в нестандартних умовах; Комбінувати способи вирішення проектних задач; Втілювати задум у творчий результат
Літературно-лінгвістичні вміння Описувати події; Розробляти і презентувати результати проектної діяльності
Художні вміння Імпровізувати під час захисту; Створювати художні образи; Естетично оформлювати проект; Розробляти дизайн приміщення для презентації
Організаційні вміння Застосовувати нові прийоми діяльності відповідно до логіки їх здійснення; Побудова власної проектної діяльності, самоконтроль за її ходом; Планування умов і послідовності роботи над проектом
Дослідницькі (пошукові) вміння Самостійно генерувати ідеї; Обирати спосіб дії; Самостійно відбирати і накопичувати матеріал; Знаходити різні варіанти вирішення проблеми; Встановлювати причинно-наслідкові зв’язки
Комунікативні вміння Працювати в команді; Стисло і зрозуміло висловлювати свою думку; Слухати та враховувати думки інших; Вести діалог; Триматися перед аудиторією
У проектній діяльності учнів розвиваються Пізнавальні здібності; Креативне мислення; Дивергентне мислення; Активність і самостійність; Просторова уява; Критичне мислення; Сенсомоторні навички
У проектній діяльності учнів формуються Навички вербальної та невербальної комунікації; Навички та прийоми роботи в колективі; Навички емоційно-вольової сфери; Навички спілкування в соціумі; Вміння враховувати потреби оточуючих; Вміння приймати оцінку інших
Критерії та показники володіння вчителем проектною діяльністю Когнітивні; операційні; особистісні
Когнітивні Адекватне уявлення про проектну діяльність; Знання способів перетворювальної діяльності; Усвідомлення важливості проектної діяльності для педагогічного процесу; Усвідомлення цілей і задач проектної діяльності; Знання вимог до проектування і його кінцевих результатів; Знання методичних засобів навчання учнів основам проектної діяльності; Усвідомлення сутності та значення педагогічного проектування
Операційні Володіння методикою проектування; Наявність навичок проектування; Вміння застосовувати традиційні та інноваційні методи навчання учнів проектуванню; Сформованість навичок дослідницької діяльності; Розвиненість комунікативних навичок; Вміння проектувати власне професійне та особистісне зростання
Особистісні Проектне бачення світу; Проектно-технологічне та системне мислення; Орієнтація на творчість в освітній діяльності; Потреба в навчанні учнів основам проектної діяльності; Адекватна самооцінка власного рівня володіння проектною діяльністю
Собака - мій вірний друг Тема та завдання проекту Наш задум. Для чого це потрібно? Дізнатися якомога більше про наших вірних друзів – собак. Визначити роль собак у сучасному світі. Дидактична характеристика проекту: тип проекту: за предметною галуззю – міжпредметний; за тривалістю – середньої тривалості; за характером контактів – вчитель, учні 2 класу, їх родини, друзі; за основною діяльністю – дослідницько-пошуковий; за характером координації – з безпосередньою координацією; за формою проведення – самостійна дослідницька робота дітей з наступною презентацією матеріалів проекту; за кількістю учасників – груповий.
об’єкт пізнання: собаки, їхнє місце в житті людини, довкілля собак; навчальні цілі та очікувані результати: поглибити знання та сформувати власне ставлення до домашніх улюбленців – собак, вчити працювати з додатковою літературою, та іншими джерелами інформації; розвивати вміння виконувати певну роботу в співпраці з однолітками, співпереживати за спільну справу, поважати думку інших; виховувати такі моральні якості, як доброта, співчуття, гуманність, милосердя; спосіб вирішення проблеми: робота з додатковою літературою, використання інших засобів інформації, самостійна дослідницька та аналітична робота дітей з учителем, власна творчість дітей; освітній продукт: презентація, власні книжки, альбоми, вироби.
План виконання проекту Мотивація значущості проектної діяльності з даної теми. Обговорення ідей, щодо вирішення проблеми та її представлення. Формулювання завдань, які вирішуватимуться. Визначення джерел потрібної інформації. Об'єднання у творчі групи. Розподіл обов’язків між учасниками. Вивчення та аналіз зібраної інформації. Визначення деталей, які можливо проілюструвати у колективній роботі. Оформлення колективної роботи. Аналіз та оцінювання роботи учасників проекту. Презентація матеріалів проекту.
Правила взаємодії під час проекту: Працювати дружно, злагоджено, разом. Усе, що пропонує товариш, сприймати й обговорювати спокійно. Викладати свої ідеї, думки по черзі, всіх вислуховувати до кінця, не перебивати. Радитись з товаришами, дорослими, приймати рішення спільно. «Запозичати» ідеї в інших груп з їхнього дозволу. Бути доброзичливими, старанними, відповідальними. Доводити свою справу до кінця.
Схожі презентації
Категорії