Організація корекційно-розвивальної роботи у ДНЗ №1 «ОЛІМПІЄЦЬ»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Чому слід звернутися до логопеда ? Багато дітей в силу свого віку ще не знають, наскільки важливо для них навчитися правильно говорити, але батьки повинні розуміти, що навіть найменше порушення звуковимови може негативно вплинути на подальший розвиток дитини. Чому?
По-перше, В багатьох дітей у зв'язку з недоліками мовлення виникають психологічні проблеми – дитина соромиться свого мовлення, намагається менше говорити – і, як наслідок, вона стає більш замкнутою, нетовариською.
По-друге, порушення звуковимови в дошкільному віці є першою сходинкою до проблем в навчанні читання і письма в школі (виникають, так звані, дислексія - порушення читання та дисграфія – порушення письма).
По-третє, І, нарешті, по-третє, мовлення – це один з найголовніших засобів пізнання світу, а тому погано розвинене мовлення буде перешкоджати повноцінному розвитку особистості.
Порушення мовлення — це відхилення від мовленнєвої норми, прийнятої в мовному середовищі, що частково або повністю перешкоджають мовленнєвому спілкуванню, обмежують можливості пізнавального розвитку та соціокультурної адаптації.
Це може бути фонетичне порушення мовлення - порушення вимови деяких звуків; фонетико-фонематичні порушення мовлення- дитина не тільки погано говорить, а й сприймає неправильно звуки рідної мови, і накінець - загальний недорозвиток мовлення, коли порушені і вимова, і сприйняття, і граматика, бідний словниковий запас, відсутнє зв’язне мовлення.
Про логопедичну групу В Україні поширена система логопедичної допомоги дітям дошкільного віку. У зв’язку із збільшенням кількості дітей, які потребують ранньої логопедичної допомоги, у 2002 році було створено спеціальну групу для дітей з порушенням мовлення і в Дошкільному навчальному закладі №1 «Олімпієць» . Для занять з дітьми обладнано логопедичний кабінет. Головна мета корекційного навчання – виховання у дітей правильного, чіткого, виразного мовлення з урахуванням лексичної та граматичної будови мовлення. В цій групі все налаштоване на розвиток мовлення. Логопедична група – це колективний вплив на дитину з боку учителя-логопеда, вихователів, музичного керівника, інструктора з фізичного виховання, медичної сестри. Всі заняття проводяться в ігровій формі. Дитина навіть не помітить, що навчається.
В логопедичній групі проводиться спеціально організоване навчання і виховання за планом, який охоплює всі напрямки корекційної роботи з дошкільнятами. До цієї групи можуть бути зараховані дошкільнята в тому випадку, коли у них, окрім порушення фонетичного боку мовлення, є відхилення у формуванні лексико-граматичних компонентів мови. Режим дня й сітка занять логопеда й вихователя будується з урахуванням вікових, мовних й індивідуальних особливостей дітей, а також розв’язуваних у процесі навчання й виховання корекційних завдань.
виробляє і вправляє рухи артикуляційних органів; готовить артикуляційний уклад до постановки звуків; визначає послідовність постановки звуків від характеру мовленнєвих порушень; працює над розвитком правильного мовного дихання дітей; відбиває артикуляційний уклад певного звука, використовуючи відпрацьовані раніше рухи органів мовлення; ставить звук (різними прийомами та методами); закріплює поставлений звук у складах; автоматизує поставлені звуки у словах, фразах, реченнях, словосполученнях, зв'язній мові; проводить диференціацію звуків; відпрацьовує граматичні форми. Зміст корекційно-розвивальної роботи вчителя -логопеда
Форми роботи Фронтальні логопедичні заняття. Підгрупові логопедичні заняття. Індивідуальні логопедичні заняття. Підготовка дітей логопедичної групи до участі в загальномасових дійствах, святах ДНЗ та урочистих заходах міста з привітальними виступами.
Участь в загальномасових дійствах, святах ДНЗ та урочистих заходах міста з привітальними виступами
Не варто хвилюватись із приводу того, що дитина буде знаходитись в колективі дітей, які теж щось не вимовляють правильно. В логопедичній групі все так влаштовано для заохочення дітей, що вони починають виправляти не тільки себе, а й однин одного
Сумісна діяльність батьків і педагогів надає більш ефективний результат у корекційній роботі.
Схожі презентації
Категорії