креативне навчання
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Елементи креативного навчання в роботі з молодшими школярами З досвіду роботи вчителя початкових класів Бігус Ірини Миколаївни
Сучасна освіта – це креативна, або творча освіта. Здатність до навчання – це здатність до надбання знань, а креативність – це здатність до перетворення знань. З нею пов’язані увага, фантазія, народження гіпотез тощо. * *
* * Основні принципи креативної освіти : Безоцінне сприйняття особистості дитини як унікального творіння природи. Постійний пошук обмежень (стан здоров’я, емоційний стан, матеріальні ресурси), що є перешкодами в самореалізації особистості дитини, і своєчасна обов’язкова психолого-педагогічна допомога. Необхідність пошуку особистісного підходу до дитини, враховуючи її індивідуальні психологічні особливості, потреби, нахили тощо.
* * Провідні педагогічні ідеї креативного навчання Креативний педагогічний процес будується з урахуванням: пріоритетності творчого розвитку школярів та використання змісту освіти як матеріалу для дослідження; різноманітності дослідницької діяльності; пізнавальної активності школяра при сприянні вчителя як помічника, організатора, консультанта, експерта; співтворчості учня і вчителя; щирого, відкритого, вільного висловлювання і переживання; педагогічного оптимізму в оцінці будь – яких здібностей школяра; активної самодіяльності учнів.
Умови для оптимального розвитку творчої особистості умови фізичні, тобто наявність матеріалів для творчості і можливості в будь-яку хвилину діяти з ними; умови соціально-економічні, за яких дитина має відчуття зовнішньої безпеки, тобто знає, що її творчі вияви не отримають негативної оцінки з боку дорослих; психологічні умови, зміст яких полягає в тому, що у дитини формується відчуття внутрішньої безпеки, розкутості і свободи за рахунок підтримки дорослими її творчих починань.
Психолого – педагогічні аспекти розвитку креативності створення потрібної атмосфери (недопустимі педагогічний натиск, підвищений голос педагога, використання явних і прихованих погроз); “емоційні погладжування” (звернення до дитини на ім’я, доброзичлива інтонація, підбадьоруючі дитики до дитини, похвала); бачення кожної дитини; зміст заняття (незвичайний поворот сюжету, елементи новизни, сумісне емоційне переживання тощо).
Нестандартні завдання як засіб стимулювання пізнавальних інтересів учнів та розвитку творчих здібностей Треба намагатися зробити навчання не простішим, а зрозумілішим. * * цікаво знаю вмію
Уроки читання Читання з помітками. Знайомлячись з текстом, учні роблять олівцем певні помітки: знак оклику, якщо інформація цікава і корисна; знак питання, якщо інформація здивувала, викликає заперечення, знак “плюс”, якщо інформація нова, позначення “пташка”, якщо інформація відома. Читання тексту з зупинками. Розподіляється текст на частини, після прочитання кожної частини здійснюється рефлексія діяльності учня із застосуванням такого прийому, як прогнозування. Учні вчаться передбачати деякі висновки або наслідки з тексту вже ними опрацьованого. Читання тексту частинами. Такий вид діяльності доцільно здійснювати в групах, коли кожний отримує лише свою частину тексту. Після прочитаного організовується переказ учнями змісту прочитаного іншим учасникам групи. Читання тексту з наступним складанням стислого плану або складання запитань до нього. Читання тексту з метою пошуку помилок, зроблених у ньому навмисне. * *
Уроки української мови “Ланцюжок слів” (для розвитку звя’зного мовлення) - пропоную дітям скласти довгий поїзд зі слів, кожне слово повинно "тягнути" за собою наступне. Для заохочення учнів це завдання пропонується для кожного ряду. В кого найдовший ланцюжок - той і переміг. “Добре – погано” (знайомство з протиріччями) – одна група дітей знаходить в об’єкті позитивні риси, інша група – негативні. “Кола на воді”(розвиток мовлення) - діти вибирають довільне слово. Воно записується на дошці стовпчиком. На ці букви добираються нові слова, до слів - речення. На основі отриманих результатів складають оповідання, казку,веселу історію, вірш. Анаграми (за методикою В.Едігея). Деформовані тексти. * * т і н й і л н і с і н й о й о в и з и м ц и с я л и
Уроки математики Хвилинки цікавої математики. “Кінцівки” - готує дітей до свідомого розв’язання задач на збільшення і зменшення числа на декілька одиниць і в декілька разів (“ Якщо стілець нижчий від стола, то… стіл вищий від стільця”). Ігри розвивального характеру ( “Забий гол”, “Хто швидше”, “Математична естафета” тощо). Графічні диктанти - готують руку дитини до письма, розвивають довільну увагу, просторову уяву, координацію рухів,вчать орієнтуватися в зошиті). * *
Конкурси та вікторини з навчальних предметів “Читацький сад” Головна мета – покращити навички з техніки читання. Протягом місяця учні читали вчителеві попередньо підготовлені вдома невеличкі тексти. За кожен із прочитаних текстів учні отримували «яблучко», яке могли помістити у своєму «читацькому саду». Як результат – швидкість читання зросла в середньому на 30%.
Міні – проекти з певної теми “Народні промисли України” Вивчаючи тему з курсу “ Я і Україна”, учні готували повідомлення про різні види народних ремесел, а свої розповіді доповнили виставкою робіт, виконаних руками їх мам і бабусь.
Уроки - дослідження “Цікаве про птахів” Головна мета – збагатити знання учнів про птахів нашої місцевості; розвивати пізнавальний інтерес, навички дослідницької роботи.
Вчитися можна лише весело… Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом. А. Франс
Схожі презентації
Категорії