Клінічна картина і діагностика дитини з порушенням уваги у поєднанні з гіперактивністю
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Клінічна картина і діагностика дитини з синдромом порушення уваги у поєднанні з гіперактивністю
Блок 1 Дефіцит активної уваги Непослідовна, їй важко довго утримувати увагу. Не слухає, коли до неї звертаються. З великим ентузіазмом береться за завдання, але так і не закінчує його. Зазнає труднощів в організації. Часто втрачає свої речі. Уникає нудних та важких для неї завдань. Часто буває забудькуватою.
Блок 2 Рухове розгальмування Постійно совається. Виявляє ознаки занепокоїнь (барабанить пальцями, рухається в кріслі, бігає, забирається куди-небудь). Спить набагато менше, ніж інші діти, навіть у дитинстві. Дуже балакуча.
Блок 3 Імпульсивність Починає відповідати, не дослухавши питання. Не здатна дочекатися своєї черги, часто втручається, перериває. Погано зосереджує увагу. Не може дочекатися винагороди (якщо між діями і винагородою є пауза). При виконанні завдань веде себе по-різному і показує дуже різні результати (на деяких заняттях дитина спокійна, на інших – ні; на одних заняттях вона успішна – на інших – ні).
Пік прояву синдрому – 6-7 років Головна характеристика: надмірна нетерплячість, тенденція переходити від одного заняття до іншого, не завершуючи жодного з них, совання в момент, коли потрібно сидіти. Характерна риса розумової діяльності - циклічність
Діагностичні симптоми гіперактивних дітей Неспокійні рухи в кистях і стопах. Сидячи на стільці, корчиться, звивається. Не може спокійно сидіти на місці, коли цього від нього вимагають. Легко відволікається на сторонні подразники. Насилу чекає своєї черги під час ігор і в різних ситуаціях в колективі (на заняттях, під час екскурсій і свят). На питання часто відповідає, не замислюючись, не вислухавши їх до кінця. При виконанні запропонованих завдань випробовує складнощі (не пов'язані з негативною поведінкою або недостатністю розуміння). Насилу зберігає увагу при виконанні завдань або під час ігор. Часто переходить від однієї незавершеної дії до іншої.
Не може грати тихо, спокійно. Дитина балакуча. Часто заважає іншим, пристає до оточуючих (наприклад, втручається в ігри інших дітей). Часто складається враження, що дитя не слухає зверненого до нього мовлення. Часто втрачає речі, необхідні в дитячому садку, школі, вдома, на вулиці. Інколи здійснює небезпечні дії, не замислюючись про наслідки, але пригод або гострих відчуттів спеціально не шукає (наприклад, вибігає на вулицю, не озираючись по сторонах).
Діагноз вважається правомірним, якщо наявні щонайменше, вісім з усіх симптомів. Якщо дитина дійсно визнається гіперактивною, для того, щоб розробити корекційні заходи, психологу необхідно з'ясувати можливі причини гіперактивної поведінки дитини.
Схожі презентації
Категорії