"Психологічний аналіз лідерської обдарованості вихованців центру лідерських та молодіжних ініціатив"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Психологічний аналіз лідерської обдарованості вихованців центру лідерських та молодіжних ініціатив
МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ: теоретично обґрунтувати феномен лідерства та лідерської обдарованості та дослідити вплив ефективної діяльності центру на ріст лідерської обдарованості.
ГІПОТЕЗА ДОСЛІДЖЕННЯ: ґрунтується на припущенні, що ріст лідерської обдарованості можливий за умов розвитку всіх її компонентів в умовах ефективної діяльності центру молодіжних та лідерських ініціатив.
Завдання: Здійснити теоретичний аналіз феномена лідерства; Розкрити зміст поняття “лідерська обдарованість ” та його складові; Дослідити передумови та основні чинники розвитку лідерської обдарованості особистості в умовах діяльності центру; Експериментально дослідити ріст лідерської обдарованості у вихованців центру.
Предмет дослідження: умови формування та критерії лідерської обдарованості вихованців у центрі молодіжних та лідерських ініціатив.
1902 рік - Ч.Х.Кулі . Лідерство – це фокус групових процесів. 1911 рік. М.Блекнер. Лідерства – це централізація зусиль в одній особистості як виявлення влади всіх. Перші визначення поняття “лідерство”
Лідерство – це вплив стосунків у процесі взаємодії, що ґрунтується на особистісних характеристиках, де простежуються факти домінування і підкорення.
Особливості лідерства: це специфічний тип стосунків , який базується більш на взаємодії; міжособистісна взаємодія, яка проявляється в конкретній ситуації за допомогою комунікативного процесу і направлена на досягнення цілей; відносинами «лідер-послідовник»;
Теорії лідерства Лідером може бути людина, яка володіє певним чином визначеною системою необхідних рис чи характеристик Утверджує думку про те, що в основному лідерство - це продукт конкретної ситуації Лідерство розглядається як процес організації міжособистісних відносин в групі, а лідер - як суб'єкт управління цим процесом Теорія лідерських рис Синтетична теорія Трансформаційна теорія Ситуаційна теорія Акцентується увага на взаємовідносинах лідера і послідовників
Лідер – це авторитетна особистість, яка реально відіграє домінуючу роль в організації спільної діяльності та регулюванні взаємин у групі.
Класифікація лідера Лідер За характером діяльності За змістом діяльності Постійні Ситуативні Формальні Неформальні За методом організації роботи команди Від іміджу програмісти виконавці універсальні Лідер-служитель Лідер-прапороносець Лідер-пожежник Лідер-торговець
Стилі лідерства (за К. Левінем) Авторитарний Демократичний Ліберальний Лідер діє одноосібно, не зважаючи на думки оточуючих. Лідер у своїй діяльності спирається на допомогу групи, кожен член якої може вільно висловлювати свою думку характеризується повною відсутністю чітко сформульованих вимог лідера до діяльності групи
Стилі лідерства (за Лайкертом) Консультативно-демократичний Групова участь Експлуатаційно-авторитарний Доброзичливо-авторитарний
Здібності формуються лише в певних умовах життя і діяльності людей та за наявності задатків (вроджених анатомо-фізіологічних особливостей, що утворюють відмінності між людьми).
Обдарованість- це високий рівень вираженості здібностей, що забезпечує можливість успішного виконання діяльності.
Т. Хант одним із перших пробував виміряти соціальну обдарованість. У 1928 р. розробив тест для “виявлення здатності мати справу з людьми”
Структура лідерської обдарованості: лідерські якості; комунікативні та організаторські здібності; гнучкість у спілкуванні.
Центр молодіжних та лідерських ініціатив Районна асоціація дітей-лідерів “Ровесник” Районна школа навчання лідерів органів учнівського самоврядування Гурток “Лідерство –запорука успіху” Гурток “Організатори дозвілля” Теоретичний блок Практичний блок Діяльність 9 комісій Організаційний комітет асоціації Організація дозвіллєвих програм Проведення масових заходів Представницький склад на заходах різного рівня Онлайн-режим спілкування Посвідчення лідера Напрямки діяльності Участь у обласному зльоті лідерів Співпраця з громадськими організаціями Спеціальність менеджер соціальних проектів” Реалізація проектів Організація масових заходів Співпраця з органами місцевого самоврядування Участь у заходах обласного та Всеукраїнського рівня
Напрямки діяльності: Виявлення рівня прояву лідерських якостей у групі (експрес-тест) Виявлення та оцінки комунікативних і організаторських здібностей вихованців (“Методика КОН-1”) Виявлення рівня гнучкості у спілкуванні (А. Гольдштейн)
Діаграма порівняльних результатів визначення рівню комунікативних та організаційних здібностей
Схожі презентації
Категорії