"Поняття конфлікту. Методи вирішення конфліктів"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Поняття «конфлікт» Конфлікт (з лат. conflictus – зіткнення) – особливий вид взаємодії, в основі якого лежать протилежні і несумісні цілі, інтереси, типи поведінки людей та соціальних груп, які супроводжуються негативними психологічними проявами
За видами конфлікти розділяють на : Соціальні Конфлікти бажань Психологічні Конфлікти небажань Міжособові Групові Системні
У конфлікті завжди існує протиріччя До конфлікту призводить таке зіткнення інтересів, потреб, поглядів, цілей, мотивів. В психологічному плані конфлікт для його учасників завжди супроводжується негативним емоціональним станом, негативним відношенням один до одного У конфліктах беруть участь як окремі особи, так і групи людей. Конфліктна ситуація – це об’єктивна основа конфлікту, яка фіксує виникнення реального протиріччя в інтересах і потребах сторін. Вона включає: - учасників конфлікту; - умови протікання (перед за все соціально-психологічні); - образи конфліктної ситуації.
Стадії Виникнення конфліктної ситуації. Усвідомлення ситуації як конфліктної хоча би однією із сторін. Стадія конфліктної поведінки або взаємодії. Стадія вирішення конфлікту.
1. «Реальний конфлікт» — це конфлікт, який об'єктивно існує і адекватно сприймається. 2. «Випадковий, або умовний, конфлікт» — залежить від обставин, що можуть змінюватися, але ці обставини не усвідомлюються конфліктуючими сторонами. 3. «Зміщений конфлікт» — реальний конфлікт, за яким приховується інший конфлікт, що є справжнім чинником конфліктної ситуації. 4. «Помилково дописаний конфлікт» — конфлікт, що помилково тлумачиться. 5. «Латенний конфлікт» — конфлікт, який має відбутися, але не виникає тому, що не усвідомлюється. 6. «Хибний конфлікт» — у цьому випадку реальних підстав для конфлікту не існує, об'єктивно його немає, але він виникає у свідомості конфліктуючих сторін через помилкове сприймання та розуміння ситуації.
Способи управління конфліктом (способи поведінки в конфлікті) Ухилення від конфліктної взаємодії. Згладжування конфлікту. Реалізація принципу кота Леопольда “Давайте жити дружньо!” Боротьба за перемогу в конфлікті. Компроміс.
Методика вирішення конфлікту 1. “Зняти маски” (ревнивця, егоїста, диктатора, заздрісника, агресора тощо) і “стати самим собою”. 2. Виявити і усвідомити справжню причину конфлікту. 3. Відмовитися від принципу “перемога за будь-яку ціну”. В конфліктах не перемагають, їх улагоджують. 4. Знайти декілька можливих варіантів вирішення конфлікту. 5. Оцінити варіанти і вибрати кращий. 6. Переконати іншу сторону конфлікту у тому, що даний варіант є найоптимальніший (“говорити, щоб нас почули”, уміти “слухати” іншу сторону). 7. Усвідомлювати й оберігати цінність взаємовідносин.
Висновок Своєчасне нерозв'язання конфліктів може призвести до соціальної напруги у суспільстві, викликати появу гострих суперечностей, надзвичайних ситуацій соціально-політичного характеру, надзвичайних подій, що загрожуватимуть безпеці суспільства.
Схожі презентації
Категорії