Ігри для розвитку емоційної сфери дитини
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Давайте вітатися! Мета: вправа продовжує знайомство, створює психологічно невимушену атмосферу. На початку вправи розповідається про різні способи привітання, тих, що реально існують, і жартівливих. Дітям пропонується привітатися плечем, спинкою, рукою, носиком, щічкою, створити свій власний незвичайний спосіб привітання для сьогоднішнього заняття. * Для кожного заняття створюється новий, не використаний раніше спосіб привітання!
Встаньте ті, хто… Після заверщення вправи дітям задають питання, щоб підвести підсумки гри: - Зараз ми подивимося, хто в нашому класі виявився найуважнішим. Хто з дітей запам'ятав, хто в нашому класі любить бігати? У кого є молодша сестра? І т.д. Кожне питання адресується конкретній дитині, якщо вона не може відповісти – їй допомагають інші. Мета: вправа спрямована на розвиток уваги, спостережливості, а також продовження групового знайомства. Учитель дає завдання: «Встаньте ті, хто … - любить бігати, - радіє гарній погоді, - має молодшу сестричку, - любить дарувати квіти і т.д.
Що змінилося? Мета: розвиток уваги та спостережливості, необхідних для ефективного спілкування. Кожна дитина по черзі водить в грі. Той, хто водить, виходить з кімнати. За цей час в класі відбувається декілька змін в одязі, зачісці дітей, можна пересісти на інше місце (але не більше 2-3 змін; всі зміни повинні бути помітними). Завдання: правильно відмітити всі зміни, що відбулися.
Як ти себе відчуваєш? Мета: розвиток уваги, емпатії, вміння відчувати настрій іншого. Вправа виконується по колу. Кожна дитина уважно дивиться на свого сусіда і намагається здогадатися, як той себе відчуває, розповідає про це. Дитина, стан якої описується, слухає і потім погоджується (або ні) з розповіддю, доповнює.
Мій настрій Дітям пропонується розповісти іншим про свій настрій: його можна намалювати, порівняти з якимось кольором, твариною, станом, можна показати його в русі – все залежить від фантазії й бажання дитини. Мета: розвиток уміння описувати свій настрій, розпізнавати настрої інших, розвиток емпатії.
Портрет найкращого друга Мета: розвиток аналізу та самоаналізу. Дітям дають завдання намалювати портрет свого кращого друга. Потім проводиться бесіда: - Кого ти вважаєш найкращим другом? Якими якостями повинна володіти ця людина? Чи хочете ви, щоб вас вважали кращим другом? Що для цього треба робити, як себе поводити? В процесі спільного обговорення формулюються правила радісного спілкування, які малюють в доступній для дітей схематичній формі або ж їх занотовують на листі ватману друкованими літерами. Наприклад: Допомагай друзям. Ділися з ними, вчись грати і займатися разом. Зупини друга, якщо він робить щось погане. Скажи йому, якщо він в чомусь не правий. Не сварись, не сперечайся; грай зі всіма дружно. Не заздрій. Якщо вчинив погано, не бійся визнати це, вибачся. Спокійно приймай поради й допомогу інших дітей. Не радій, коли хтось програє. Якщо можеш, допоможи йому. Якщо програм сам, не зривай злість на інших, можливо, переможеш наступного разу.
Чарівні засоби розуміння Мета: визнання того, що можна допомогти людині, якій погано, сумно, розуміння того, що конкретно можна для цього зробити. Що вам допомагає, коли вам важко, погано, коли ви зробили щось не те, коли вас образили? Що особливого можуть робити люди, з якими нам приємно спілкуватися, що їх відрізняє? (посмішка, вміння слухати, контакт очей, добрий, лагідний голос, ввічливі слова, вміння зрозуміти людину). Чому ці засоби розуміння ми можемо назвати «чарівними»? Чи здатні ми з вами застосовувати ці «чарівні» засоби, коли?
Обличчя Мета: сприяє розвитку розуміння міміки і виразів обличчя На дошці розташовують різноманітні картки, маски: радість, - подив, - зацікавленість; гнів, злість, - страх, - сором; відраза, - презирство. Задача дітей визначити, яке почуття виражає маска.
Маски Мета: вміння розрізняти міміку, самостійно користуватися мімікою для вираження своїх емоцій Кожному з учасників дається завдання – виразити за допомогою міміки горе, радість, біль, страх, подив… Інші учасники повинні визначити, що намагався зобразити учасник.
Рольове програвання ситуацій Мета: вправа виконується в парі, воно направлено на конкретне опрацювання, застосування «чарівних» засобів, розвиток емпатії, використання вже знайомих засобів розуміння. Скориставшись «чарівними» засобами розуміння, діти повинні допомогти: 1) дитині, яка загубила м'ячик і плаче; 2) мама повернулася з роботи і дуже втомилася; 3) друг в класі сидить сумний, у нього захворіла мама; 4) Ваш друг плаче, він отримав погану оцінку; 5) Сусідка по парті попросила допомогти їй зробити аплікацію… Необхідно підібрати стільки ситуацій , щоб кожна дитина змогла виконати завдання.
Схожі презентації
Категорії