Людина та середовище її життя
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Урок –практикум демонстраційних дослідів: « Людина та середовище її життя » ( 5 клас) Вчитель природознавства Миколаївської ЗОШ І –ІІІ ступенів №29 Братошевська Світлана Вікторівна Миколаїв-2012
Мета уроку: Формувати вміння самостійно вести дослідницьку роботу та робити власні висновки. Розвивати інтерес до вивчення предмету. Сприяти вихованню почуття толерантності. Працювати над розвитком мови учнів.
Тип уроку: урок закріплення умінь і навичок Форма проведення: урок – практикум демонстраційних дослідів.
Очікувані результати: активізація участі школярів у процесі дослідницької діяльності у школі та вдома; формування комунікативних умінь учнів; підвищення рівня вихованості школярів.
Хід уроку. Організаційний момент(розминка, вправа “ Програмування себе на успіх ” ) . 2.Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчання. 3.Інструктаж. 4.Самостійне виконання дослідів. 5.Підведення підсумків уроку. 6.Домашнє завдання.
Вправа “ Програмування себе на успіх ” Слава, успіх визнання… Напевно, кожен із вас відчував, що то за щастя, коли все вдається. Спробуйте згадати те надзвичайне відчуття польоту, нехай ваше тіло зазвучить мелодією – і успіх вам гарантований! І обов'язкова умова: ніколи не здавайтеся! Успіх – мій природний стан. Я – успішна людина. Мені вдається все, за що я беруся.
Правила техніки безпеки. Чітко виконуйте вказівки вчителя. Не займайте робоче місце без дозволу вчителя. Не пробуйте на смак і не нюхайте речовини, з якими працюєте. Не торкайтесь руками гарячих предметів. Не використовуйте для дослідів несправне обладнання. При вимірюванні температури почекайте, поки стовпчик рідини в капілярі перестане рухатись. Після виконання роботи помийте руки.
Розташування дослідів на робочих столах( їх номери) 1 дослід №1П.І. учня 2 дослід №2 П.І. учня 5 дослід №9П. І. учня 6 дослід №10 учня 8 дослід №15 П. І. учня 9 дослід №16 П. І. учня 2 дослід №3 П.І. учня 3 дослід №4 П.І. учня 6 дослід №11 П.І. учня 7 дослід №12 П. І. учня 9 дослід №17 П. І. учня 10 дослід №18 П. І. учня 3 дослід №5 П.І. учня 4 дослід №6 П. І. учня 7 дослід №13 П. І. учня 8 дослід №14 П. І. учня 10 дослід №19 П. І.учня 1 дослід № 20 П. І. учня 4 дослід №7 П.І. учня 5 дослід №8 П.І. учня
Усвідомлення змісту і практичних дій Ви отримуєте маршрутні листи, які допоможуть у певній послідовності виконати досліди. На робочому столі поряд з номером досліду знаходиться картка – інструктаж із назвою роботи, переліком обладнання та завданням до роботи.
Діти! Звертаю вашу увагу, що в маршрутному листі кожен із вас повинен поставити відмітку про виконання завдання і на запитання (1 -3).
Самостійне виконання дослідів. Дослід №1. Модель Землі. Дослід №2. Вивчення природи звуку. Дослід №3. Спостереження броунівського руху. Дослід №4. Кольори веселки. Дослід №5. Оптичні обмани. Дослід №6. Султани. Дослід №7. Вивчення лабораторного термометра. Дослід №8. Спостереження дії атмосферного тиску. Дослід №9. Магніти і магнітне поле. Дослід №10. Визначення швидкості дитячої інерційної іграшки.
Дослід №2 Вивчення природи звуку Обладнання:камертон, гумовий молоток. Завдання: вдарте молотком по ніжці камертону. Зверніть увагу на виникнення звуку. Вдарте трохи сильніше. Які зміни в звуці ви помітили?
Дослід №4 Кольори веселки Обладнання: ліхтарик, прямокутний лоток з низькими краями, дзеркало, білий картон. Наповніть лоток водою. Поставте дзеркало з нахилом. Направте світло ліхтарика на занурену у воду частину дзеркала. Поставте картон перед дзеркалом. Поясніть результат.
Дослід №6 Султан Обладнання: султан, лінійка з органічного скла. Завдання: Наелектризуйте лінійку клаптиком вовни різкими рухами. Проведіть лінійкою по металевому стрижню султану. Піднесіть палець до пелюсток. Що спостерігаєте?
Дослід №7 Вивчення лабораторного термометра Обладнання: термометр, склянка з гарячою водою. Завдання: Розгляньте термометр і знайдіть у ньому капілярну трубку, резервуар з рідиною, шкалу. Виміряйте і запишіть температуру води у склянці. 06.05.2012
Дослід №8 Спостереження дії атмосферного тиску Обладнання:медичний шприц без голки з гумовою плівкою, скляна трубка, піпетка. Завдання: Скляну трубку нижнім кінцем опустіть у воду, а верхній закрийте пальцем і трубку витягніть з води. Відкрийте верхній кінець трубки. Що відбулось з водою? Що відбувається з плівкою на шприці? Демонстрація дії піпетки.
Дослід №9 Магніти і магнітне поле Обладнання: магніти, залізні ошурки, цупкий картон, білий аркуш. Завдання: отримай силові лінії штабового магніту.
Звіт про результати роботи Які роботи визвали найбільшу зацікавленість? Який дослід ви б хотіли продемонструвати своїм батькам, друзям? Ваші пропозиції щодо удосконалення даних дослідів?
Схожі презентації
Категорії