Портфоліо Цикалюк Тетяна Іванівна вчителя біології
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Цикалюк Тетяна Іванівна вчитель біології Новоіванівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Апостолівського району стаж роботи:23 роки
Моє педагогічне кредо: Щаслива мить, коли дитячий сміх лунає дзвінок в пам’яті незграбній любов’ю друга розумію всіх І проганяю геть думки нахабні про крихти болю, Гіркоту розлуки, яка, мить,чітка, і невблаганна Сплелись вузлом серця наші і руки. І праця, хоч не легка,та кохана. Я йду до раю, де людські життя. Е зародком серця безмежжя буднів, Я сію зерна чисті, без сміття,- Це зерна творчості Людинолюбні. О.Філіпчук
Проблема, над якою працюю: “Система роботи з активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках біології через впровадження інтерактивних технологій. “
КРЕДО ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ: Те ,що я чую, я забуваю. Те ,що я бачу й чую ,я трохи пам’ятаю. Те, що я чую , бачу й обговорю,я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорю й роблю, я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим , я стаю майстром.
Структура методики навчання біології Відбір змісту навчання Формування навичок критичного читання (мислення) Формування спільної позитивної мотивації Розвиток розумових і творчих здібностей Цілеспрямована пізнавальна діяльність Виховання у процесі навчання біології Індивідуалізація навчання
Інтерактивні методи Превентивні Імітаційні Не імітаційні угрупування інсценування семінар тренінги ділові ігри практикум консультація диспут круглий стіл репетиція мозковий штурм конференція проектування
МОДЕЛЬ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ Слово “ інтерактивний ” прийшло до нас з англійської від слова “Interact” де “Inter”- взаємний і “Act”- діти. Таким чином,інтерактивний – здатний до взаємодії,діалогу. Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації діяльності яка має конкретну, передбачувану мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. - Учитель - Учень
Групова робота на уроці Форма організації навчально – пізнавальної діяльності, за якою учні з різним рівнем навчальних можливостей, об'єднані в малі групи, виконують як спільні, так і диференційовані завдання педагога. Групи не повинні бути постійними, оскільки це може призвести до виникнення груп різного розвитку.
Дискусія Метод навчання, який передбачає організацію спільної мовної діяльності з метою пошуку ефективного розв'язання певної проблеми. Один з методів розв'язання спіральних питань.
Метод проектів – Система навчання, за якою учні набувають знань, умінь і навичок у процесі планування і виконання практичних завдань-проектів що постійно ускладнюються. Під час роботи за методом проектів на чільне місце ставиться самодіяльність учнів та їхня активність, ініціативність, захопленість. Проекти мали індивідуальний, груповий чи колективний характер. Метод виник у другій половині ХІХ ст. у США(у радянській школі використовується в 20-30-ті роки).
Інтерактивна гра «Ланцюжок» - Використовую при вивченні блоку інформації й повторенні вивченого, застосування цього методу дає змогу учням взяти участь у переданні своїх знань однокласником, уяснити загальну картину понять і фактів, що їм необхідно вивчити на уроці, а також викликає певні питання й підвищує інтерес до навчання. - Наприклад : 9 клас « Рух крові по судинах».
Мозковий штурм «Карусель» Цей метод ефективний як метод означеного залучення до навчання всіх учасників до навчання. Дану технологію застосовую для: а) обговорення гострої проблеми; б) збирання інформації з певної теми чи проблеми; в) інтенсифікації перевірки обсягу знань. Наприклад:9клас»Перша допомога при кровотечах».
Приклад інших форм інтерактивного навчання,які можна використовувати при вивченні біології: «Мікрофон» Дає можливість кожному щось швидко по черзі,відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. Наприклад: 11клас «Екологічні проблеми людства» «Гіпотеза виникнення життя на Землі» «Ажурна пилка» Вид діяльності ,який дає змогу працювати разом,вивчати велику кількість матеріалу за короткий проміжок часу,а також допомагати один одному вчитися навчаючи. Наприклад:7клас «Різноманітність родин покритонасінних » 8Клас« Різноманітність комах з повним і неповним перетворенням»
Впровадження и інтерактивного навчання в позакласній роботі. Урок-пам'ять : ,,Чи знаєш ти, світе, як сиво ридає полин?... Епіграф до уроку: Чи знаєш ти, світе, Як сиво ридає полин? Як тяжко,як тужно Моєму народу болить…
Ключі від здоров’я Ділова – гра 8 клас Епіграф: Складно знайти лікаря, який би знав краще, ніж сама людина, що їй корисно для здоров’я. Ксенофонт.
Висновки Усе викладене вище зовсім не означає, що потрібно використовувати лише інтерактивне навчання. Для навчання важливі всі рівні пізнання й усі види методик з метою підвищення ефективності уроку. Сьогодні важливим для нас є не лише зміст навчання, а й процес його передачі.
Література: Вісник сільської школи № 6 -7, 2003 рік. Сиротенко. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання. Харків, «Основа» 2007рік О. Пометун . Л. Пироженко» Сучасний урок : Інтерактивні технології навчання. Київ. « Видавництво А.С.К.» 2002 рік. Т.Л. Савустьяненко. А.В Савустьяненко « Інновації на уроках біології «. Харків. « Основа» 2007 рік.
Схожі презентації
Категорії