Досвід шкільної бібліотеки
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
. Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №14 м. Красноармійська Презентація досвіду роботи шкільної бібліотеки
Якщо книга виходить із серця самої людини,то вона віднайде собі доступ до сердець інших людей. Карлейн
Завідувач бібліотекою – Позднякова О.Г. Бібліотекарем працює з 1989 року. Освіта вища. Закінчила Харківський державний інститут культури. В школі має навантаження: ставка – бібліотекаря, гурток «Ляльковий театр».
Роль бібліотеки в навчально-освітньому процесі школи Головна мета школи – забезпечення всебічного розвитку особистості шляхом навчання та виховання. Проблемна тема школи: «Використання інноваційних технологій в навчально – виховному процесі» Шкільна бібліотека здійснюючи бібліотечно-інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу,відповідно меті школи та проблемній темі, над якою школа працює, разом з педадогічним колективом виконує єдину для школи державну програму національної освіти та виховання учнів. Свою діяльність бібліотека здійснює відповідно до плану роботи та керуючись законодавчо-нормативними документами: -Законом України «Про бібліотеку і бібліотечну справу»; -Законом України «Про освіту»; -«Положенням про шкільну бібліотеку» -«Інструкцією про порядок доставки, комплектування та облік літератури».
Актуальність теми: Особистісно орієнтована модель навчання і виховання ставить сьогодні у центр уваги учня як особистість, у формуванні якої немала роль відведена книзі. З книг діти черпають інформацію про оточуючий їх світ, всесвіт, уявлення про добро і зло, про правила поведінки в соціумі, книга має великий виховний вплив на формування духовної культури особистості. Саме шкільна бібліоте в тісній співпраці з педагогами належить велика просвітницька робота у прилученні підростаючого покоління до духовної спадщини через виховання інтересу до книги. Проблемна тема: «Формування особистісно – орієнтованого школяра засобами творчої співпраці шкільної бібліотеки і педагогічного колективу.»
Наша бібліотека як центр духовного становлення особистості: Сприяє успішному засвоєнню учнями навчальних програм Розвиває творчу думку, пізнавальні здібності та інтереси школярів, Формує духовну культуру школярів, духовних ціннісних орієнтацій через засвоєння надбань вітчизняної та духовної культури.
В своїй роботі над проблемною темою бібліотекар працює над завданнями: володіти вмінням співвідносити форми і методи роботи з моральними потребами і мотивами поведінки учнів володіти вмінням через книгу формувати творчу особистість звертати посилену увагу до особистості кожного учня залучати кожного до різностороньої діяльності
Інформаційні потреби вивчаються різними методами: спостереження, індивідуальна бесіда, аналіз читацьких формулярів, опитування. Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу, метою якого є забезпечення інформаційних потреб користувачів через своєчасне інформування. Інформаційні потреби вивчаються різними методами: спостереження, індивідуальна бесіда, аналіз читацьких формулярів, опитування.
Бібліотека - шкільний інформаційний центр Масова робота (книжкові виставки, огляди літератури, презентацій, літературні ігри, свята) Довідкова робота (фонд літератури, фонд підручників. Енциклопедії, словники, довідники. Систематичний каталог, картотеки. Тематичні папки Роботи з удосконаленням бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів Індивідуальна робота (бесіди,рекомендації, плани читання) Інформування про надходження або тематичне для колективу учителів, адміністрації, учнів батьків
Аналітична довідка Бібліотека розташована на першому поверсі школи. Займає ізольоване приміщення. Загальна площа -33,6 кв.м Книгосховище – 15,5 кв.м Читальний зал поєднаний з абонементом Кількість читальних місць у читальному залі - 6 Бібліотечне оснащення: стелажі –14 кафедра –1 столи –2 книжкові полиці –12 Освітлення відповідає санітарно – гігієнічним вимогам
Фонд бібліотеки укомплектовано літературою: основний бібліотечний фонд(без урахування підручників) - 9091 примірників психолого – педагогічні науки – 920 суспільно – політичні науки – 1455 прикладні науки – 327 природничі науки – 628 література, мовознавство – 549 мистецтво і спорт – 274 художня література - 4938 підручники - 12770 примірників Фонд розставлено за таблицями ББК. Режим збереження фонду дотримується. До фонду відкритий доступ. Фонд бібліотеки
Масова робота шкільної бібліотеки Результативність співпраці бібліотеки з педагогічним колективом залежить від того, на скільки майстерно шкільний бібліотекар разом з педагогами школи, прилучає дитину до книжки вчить оволодівати мистецтвом літературного читання, активно популяризує книжку, закріплює читацькі навички, розвиває художній смак і самостійність суджень, розширює діапазон читацького досвіду та знань, формує національну свідомість, характер, моральні якості. Навчити дитину любити книгу, сприймати її як невичерпне джерело пізнання світу, знань і мудрості народної - головне завдання нашої шкільної бібліотеки. Велику роль у розв'язанні цього завдання займає масова робота шкільної бібліотеки.
В конкурсі «Живи, книго!» беруть участь учні всіх класів, класні керівники, вчителі – предметники, бібліотекар. В класах діють «Пости бережливих», книжкові лікарні. У проведенні акції особлива роль належить бібліотечному активу. Разом з бібліотекарем він готує та проводить рейди перевірки стану збереження підручників, бесіди, інформаційні години В школі працює “Книжчина лікарня”. Бібліотекар намагається якомога більше дітей залучити до цієї справи. Акція "Живи, книго!"
Перші кроки до бібліотеки Традиційно на початку вересня проводиться екскурсія для учнів 1 класу.
Тиждень безпеки Бібліотека приймає активну участь в проведенні тематичних місячників та тижнів.
Вибір форм спільної роботи бібліотекаря і вчителя залежить від виховної мети, різноманітності книг, які бібліотека може запропонувати читачам, від вікових та психологічних особливостей читачів. У своїй роботі наша бібліотека у тісній співпраці з педколективом використовує різні форми масової роботи. Цікаво проводяться літературні ранки для учнів 1-4 кл, літературні брейн-ринги, вікторини, конкурси, години спілкування, свята до ювілеїв видатних письменників та ін. Діти із задоволенням приймають участь у заходах, спілкуються з бібліотекарем на перервах та після уроків; у бібліотеці є багато книжкових виставок, які допомагають читачам у підборі літератури, розкривають книжковий фонд бібліотеки.
Результатом співпраця бібліотекаря і вчителя у формуванні особистісно – орієнтованого учня є:
Не оминайте наш поріг, Беріть скарби нетлінні в руки. Нема прекрасніших доріг, Ніж, в цей вселюдський храм науки.
Схожі презентації
Категорії