Схема здійснення політики
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Схема здійснення політики (1) Теоретична модель МОЗ МОЗ ГР Вертикаль Горизонталь Органи прийняття рішень Органи здійснення політики Дійові особи поза урядом Міжнародні учасники Інші органи управління Інші незалежні агенції Дем’янчук О., 2004 УШПС, 3-я сесія, 2006
Схема здійснення політики (2) Фактична модель МОЗ Вертикаль Горизонталь Органи прийняття рішень Органи здійснення політики Дем’янчук О., 2004 Органи Здійснення політики гр Всі інші агенції УШПС, 3-я сесія, 2006
Аналітичний підхід до політики охорони здоров’я (ОЗ) Економіка: - Ресурси завжди обмежені; - Ринок в ОЗ не є типовим, для розміщення обмежених ресурсів потрібні розумні комбінації ринкових та неринкових механізмів. Етика: дилеми політики ОЗ не є суто технічними, вони завжди свідомо чи несвідомо спираються на цінності. Політика: різні актори (діючі особи) політики прагнуть того, щоб саме їхні цінності були взяті до уваги, а пропозиції почуті. Т.Семигіна, ШОЗ, НаУКМА, 2004 УШПС, 3-я сесія, 2006
Необхідність перетворень в системі охорони здоров’я в Україні Економічні фактори Невідповідність радянської системи охорони здоров’я новим умовам Політичні та соціально-економічні зміни в країні Лехан В.М., 2005 УШПС, 3-я сесія, 2006
Дві основні взаємодоповнюючі причини незадовільного стану справ у секторі медичного обслуговування в Україні 1. Кількісний дефіцит фінансових ресурсів 2. Неефективне використання наявних фінансових, матеріально-технічних та людських ресурсів УШПС, 3-я сесія, 2006
Трудові ресурси галузі ОЗ Медичні кадри Public Health proff. Менеджери в ОЗ Медична наука і освіта Фармацевтика Парамедики Аутсорсинг кадрів для ОЗ Мікрорівень, заклад Макрорівень, політика Клінічна Фундаментальна Провізори Фармацевти Інженерно-технічн. Соціальні працівн. Середній мед.прац. Лікарі Лікарі сан.- гіг. Public Health proff. ЛІКАРІ Фахівці з охорони громадськ.здор. МЕНЕДЖЕРИ ПРЕДМЕТ кадрово- адміністративної реформи галузі ОЗ УШПС, 3-я сесія, 2006
ОЗ – відповідальність місцевої влади органи державної влади органи місцевого самоврядування ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ Комітет з питань охорони здоров”я МОЗ ОДА ОБЛРАДА МІСЬКА РАДА МІНФІН ВИКОНКОМ Управління охорони здоров”я Комунальні заклади охорони здоров”я Державний бюджет Місцевий бюджет БМС Т Е Р И Т О Р І А Л Ь Н А Г Р О М А Д А МІНІМАЛЬНИЙ БЮДЖЕТ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ УШПС, 3-я сесія, 2006
4 основні гравці в СОЗ Стандартизація послуг в ОЗ Тарифікація та ціноутворення на послуги “медична допомога” і “медична послуга” Гарантований рівень та додаткові послуги -співоплата -оплата за послуги 1.Ефективність ресурсів: Технічна (як?) Алокативна (що?) 2. Якість -послуг -клінічна Громадський контроль (захист інтересів громади) По рівням допомоги: -первинний (ПМСД) -вторинний -третинний Належність: -”заклади” і “підприємства” -державні, комунальні, відомчі, приватні, АМН Форма: -прибуткові і неприбуткові За інтенсивністю: -невідкладна допомога -хронічне лікування -соціальні установи (сестринські та хоспіси) 1.Зовнішні (з платником, споживачем) 2.Внутрішні (з персоналом) 1.ПМСД: -утримання (зарплата) -подушне (з фондотриманням) 2.Стаціонар: -бюджет постатейний -бюджет глобальний -загальнообов’язкові -добровільні Фонди (компанії): -державні та приватні -національні та регіональні 1.Загальні (з податку на ФОП) 2.Спеціальні (на охорону здоров’я) -через бюджет (%) -через соц.страхування 1.Спеціалізовані нові відділи управлінь: -аналіз -закупівлі мед.послуг за контрактом -контроль якості -планування -економіка -менеджмент 2. Використання існуючих управлінь в регіонах 1.Стратегічна (довготривала) 2.Тактична (оперативна) !!! Парадигма узгодження всїх політик до охорони здоров’я УШПС, 3-я сесія, 2006
Що таке політика охорони здоров’я Політика охорони здоров’я – курс дій, що має вплив на низку інституцій, організацій, служб, а також на порядок фінансування системи охорони здоров’я. Вона виходить за рамки впливу лише на медичні служби і включає в себе заплановані й незаплановані дії державних, приватних та громадських організацій, що позначаються на стані здоров’я населення громадянського суспільства. Т.Семигіна, ШОЗ, НаУКМА, 2004 УШПС, 3-я сесія, 2006
Сучасна концепція New Public Health – вирішує це спираючись на професіоналів УШПС, 3-я сесія, 2006
Управлінська парадигма: Проблеми походять від “слабких” систем, а не від “поганих” людей УШПС, 3-я сесія, 2006
Питання для дискусії На кого в державі повинна бути покладена відповідальність за здоров’я населення? Чи може держава гарантувати здоров’я громадянам і в який спосіб? Яка мета існування системи охорони здоров’я? Чи можуть лікарі визначати, формувати та впроваджувати реформи сектору охорони здоров’я? УШПС, 3-я сесія, 2006
Схожі презентації
Категорії