Основи методичної роботи в дошкільному навчальному закладі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Методичний осередок Основою та центром всієї педагогічної роботи в нашому дошкільному закладі є методичний кабінет – скарбничка традицій. Іванівський дошкільний навчальний заклад «Малятко» с. Іванів Вихователь: Киричук Наталя Анатоліївна
– це цілісна, заснована на досягненнях науки, інноваціях, передовому досвіді та аналізі труднощів педагогів; система заходів, спрямована на підвищення майстерності кожного педагога, на узагальнення і розвиток творчого потенціалу колективу, на досягнення оптимальних результатів освіти, виховання та розвитку дітей. Методична робота 2
Створення оптимальних умов для безперервного підвищення рівня загальної і педагогічної культури учасників освітнього процесу. Створення ефективних умов для всебічного безперервного розвитку дітей, якості професійного розвитку педагогів, взаємодії з сім'єю. 5 Наша мета:
7 Методичний взаємозв’язок. Педагоги Батьки Діти Самоосвіта, розвиток творчого потенціалу, пошук інноваційних методів виховання, вивчення та впровадження наукових методів роботи педагогами та подальше їх впровадження в роботі з дітьми та батьками.
Центром всієї методичної роботи в нашому садочку є методичний кабінет. Йому належить ведуча роль при допомозі педагогам в організації освітнього процесу, забезпечення їх безперервним саморозвитком, у вивченні і впровадженні прогресивного педагогічного досвіду, підвищенню компетентності батьків в питаннях виховання та навчання дітей. Методичний кабінет – скарбничка кращих традицій дошкільного закладу, тому завдання вихователя-методиста – зробити накопичений досвід живим, доступним, навчати педагогів творчо переносити його в роботу з дітьми; так організувати роботу методичного кабінету, щоб вихователі почували себе в ньому вільно та невимушено. 8 Методичний кабінет як центр методичної роботи.
12 Реалізація інформаційно-аналітичної функції управління дошкільним закладом обумовлює в методичному кабінеті формування інформаційного банку даних, де визначаються джерела, зміст, спрямованість інформації. Банк зовнішньої інформації Банк внутрішньої інформації Нормативно-правові документи Законодавства України; Організація методичної роботи в дошкільній установі; Розвиток дитини в освітньому просторі дошкільної установи; Організація взаємодії дошкільної установи з сім'єю і школою; Інформація періодичних видань дошкільної освіти. Нормативно-правові документи що регламентують діяльність ДНЗ; Планування діяльності ДНЗ; Організація і керівництво освітньої діяльності ДНЗ; Контроль і регулювання освітньої діяльності ДНЗ. ● ● ● ● ● ● ● ● ●
У методичному кабінеті садочка постійно діють виставки: «Йде атестація!», «До святкових дат», «Підготовка до педради». Також представлені матеріали, які відображають майстерність педагогів: матеріали семінарів-практикумів; план-графік підвищення кваліфікації педагогів; план атестації педагогічних кадрів; передовий та іноваційний педагогічний досвід. 13
Своєчасне інформування педагогів про нові розробки в психолого-педагогічній науці і передовій практиці, методичному забезпеченні в системі дошкільної освіти є важливою умовою високої результативності виховного та освітнього процесу. Підвищення інформованості педагогів сприяє установці єдиної педагогічної стратегії розвитку ДНЗ, яка обговорюється, затверджується і реалізується через основний орган управління – педагогічну раду і є основним ресурсом розвитку колективу в дитячому садку. 15 Інформування педагогів.
17 Огляд видів інформації та форми методичної роботи. Нормативно-правові документи Сучасні програми, технології, методики Сучасні тенденції розвитку дошкільних закладів Зміст, форми, критерії оцінки діяльності тощо Види інформації Форми методичної роботи Самостійна робота з матеріалами методичного кабінету Педагогічна рада Семінари (проблемні, практикуми) Консультування, обстеження, лекції Інформація на стенді, самоосвіта Наставництво, робота творчої групи Навчання на комп'ютері тощо
Передовий досвід є високою майстерністю педагога, а також рушійною силою поліпшення виховного та освітнього процесу в ДНЗ; вирішення певної мети з найменшою витратою часу, із застосуванням оптимальних форм і методів роботи, сприяє досягненню якісніших результатів. Передовий педагогічний досвід – результат творчого пошуку педагогів, де зливається воєдино творче, новаторське, інноваційне і в той же час традиційний початок. 19 Передовий педагогічний досвід.
21 Планування методичної роботи. Плануання здійснюється на аналітичній основі: Аналіз зовнішнього середовища ДНЗ (враховуючи вимоги соціального замовлення, нормативно-правових документів державних, обласних, районих рівнів). Аналіз стану ДНЗ (рівня здоров’я, розвитку дітей, рівня професійної компетентності колективу, особливостей і потреб батьків; чіткого виділення чинників, що впливають на них). Планування діяльності і необхідні засоби їх реалізації визначаються, виходячи з результатів аналізу.
22 Таким чином, в рамках виконання основних завдань методичної роботи – методичний кабінет в нашому садочку є центром збору педагогічної інформації, а також творчою лабораторією для педагогів і батьків.
Схожі презентації
Категорії