Марія Приймаченко
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Марія Примаченко У січні 2008 року виповнилося 100 років від дня народження художниці. 2009 рік за рішенням ЮНЕСКО визнано роком Марії Примаченко.
Дитинство Марія Примаченко народилася січня 1908 року селі Болотня Іванківського району Київської області в сім’ї теслі. У дитинстві Марія захворіла на поліомієліт,внаслідок хвороби одна нога дівчинки залишилася нерухомою. Семирічна дівчинка перетворилася з учасника дитячих ігор на спостерігача. Роки мої молодії, прийдіть до мене в гості. 1969 р.
Вишивки У 1922 році Марія вишила перше панно. Згодом майстриню запрошують для роботи у майстерні при Київському музеї українського мистецтва Павичі у квітах. 1971 р.
Малювала Марія Оксентіївна на звичайному ватмані пензлями фабричного виготовлення, вико - ристовувала гуаш і темперу. Рожеві квіти у синій вазі. 1965р.
Всесвітнє визнання У 1936-1937рр.твори художниці демонструють на виставках у Парижі, Празі, Варшаві, Софії, Монреалі, Відні. Марію Примаченко занесено у Всесвітню енциклопедію народного мистецтва як видатного майстра цього напрямку. Буслики
Соняшники та горох Марія Оксентіївна сприймала життя як вічну казку. Тож і всі її картини нагадують малюнки до якоїсь нескінченної казки.
“Звірина серія” Одна із перших робіт художниці-”Рожева мавпа”. Цю тварину Марія Примаченко до того ніколи не бачила, але її уява точно відтворила обриси цієї істоти. Рожева мавпа. 1935 р.
Гороховий звір. 1977 р. В творах художниці звучить мелодія добра і зла. Добро завжди впізнане : ведмеді, слони, зайці, лелеки, ластівки. Зло - непізнане, майже завжди олюднене.
Дика курка у винограді. 1962 р. В душі художниця зуміла зберегти наївність і мудрість дитини, яка життєвий досвід має менший, проте світ відчуває більш глибоко і широко.
Весілля. 1972 р. Особливе місце в творчості художниці мають “багатосценові” картини, що демонструюють дивовижне відчуття простору. Люди на картинах майстрині відкрито дивляться на своїх глядачів,сповнені внутрішньої рівноваги.
Висновок Працюючи над проектом “Чаклунка із поліського села” ми переконались,що художниця об’єднала досвід багатьох поколінь народних майстрів,створивши при цьому свій власний художній світ,що став оригінальним напрямком українського народного живопису. Галя і козак. 1967р.
Схожі презентації
Категорії