Забезпечення учнями 2-3 класів засвоєння таблиці множення і ділення шляхом математичних диктантів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Забезпечення учнями 2-3 класів засвоєння таблиці множення і ділення шляхом математичних диктантів Робота вчителів початкових класів ЗШ І-ІІІ ст. №1 м. Куп’янська Харківської області: Атаманової Галини Петрівни (спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист) та Келеп Галини Олексіївни (спеціаліст вищої категорії, старший вчитель)
Сутність та роль усних обчислень у початковому курсі математики Курс математики початкових класів забезпечує подальше вивчення математики в середніх класах. Методи виявлення математичних здібностей дітей: аналіз та синтез; порівняння; систематизація; класифікація та узагальнення; інтерв’ювання учнів та батьків; моніторинг навчальних досягнень учнів; спостереження.
Характеристика різних видів вправ для усного обчислення Вправи мають різне дидактичне призначення: вправи для актуалізації опорних знань; вправи для сприймання та свідомого осмислення матеріалу; вправи на застосування набутих знань.
Шляхи вдосконалення навичок усних обчислень у учнів початкових класів Шляхи вдосконалення усних обчислень Розробка та використання інноваційних пед. технологій Дослідно- експери- ментальна робота Використання альтернативних методів роботи Розробка методики відстеження результатів
Вирішення проблем формування обчислювальних умінь та навичок при вивченні табличного множення і ділення через використання математичних диктантів Проведення математичних диктантів на етапі усних обчислень сприяє не тільки розвитку навичок обчислення, а й підвищенню їх математичної культури, збагаченню математичної мови.
Місце математичних диктантів в процесі вивчення таблиці множення і ділення При проведенні математичних диктантів закріплюється: Знання таблиць множення і ділення. Назви компонентів математичних дій. Поняття «збільшити в….декілька разів» і «на скільки одиниць;», «зменшити в….декілька разів» і « на скільки одиниць», залежність між компонентами дій множення і ділення. Розв’язування задач різних типів в одну-дві дії тощо.
Алгоритм проведення математичного диктанту Текст диктанту варто прочитати спочатку в цілому, щоб учні усвідомили зміст завдань. Читаючи текст диктанту вчитель повинен дотримуватися пауз відповідної тривалості. Кожне завдання слід прочитати 2 рази. Зазначити, як учні фіксують відповіді (здебільшого учні записують лише відповіді, а іноді й числові вирази). На виконання математичного диктанту відводиться 3-5 хв. Результати диктанту слід аналізувати відразу ж після його проведення.
Система математичних диктантів до різних тем уроків для учнів 2-3 класів № п/п Клас Номер уроку Тема уроку Зміст математичних диктантів 1 2 Урок №83 Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Закріплення додавання й віднімання в межах 100 1.Записати вирази та обчислити їх: 4+4+4, 2+2+2+4, 18+18, 3+5. 2.Заміни суму цих чисел, де можна, множенням. 3. Задача. За день дівчинка прочитала 5 сторінок книжки. Скільки сторінок вона прочитає за 2 дні?
Способи перевірки математичних диктантів Перевірка математичного диктанту за зразком. Вчитель читає відповідь, учні перевіряють. Перевірка за таблицею. Відгадати закодоване слово. За зразком запису відповідей учня на дошці. Взаємоперевірка диктанту. Робота в парі. Перевірка за допомогою сигнальних карток. Відповіді на запитання вчителя, тощо.
Висновки Як наслідок, процес впровадження математичних диктантів позитивно впливає на всебічний розумовий розвиток дітей. Якість математичної освіти на кожній наступній сходинці навчання не знижується, інтерес до математики підтримується, розкриваються нові грані здібностей дітей. Використання математичних диктантів економить час, виробляє вміння точно і конкретно давати відповідь, удосконалює навички самоконтролю.
Схожі презентації
Категорії