Розв’язування прикладних задач за допомогою визначеного інтеграла
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета уроку Забезпечення повторення та узагальнення вивчених раніше відомостей про інтеграл, формування вміння застосовувати набуті знання в нестандартних умовах; розширення знань учнів про практичне використання інтеграла; розвиток пам'яті, уваги, мислення; виховання культури математичного мовлення, інтересу до вивчення теми.
Очікувані результати: учням необхідно знати: - таблицю первісних елементарних функцій, - правила знаходження первісних, - формулу Ньютона - Лейбніца, - таблицю інтегралів; вміти : - знаходити первісну з використанням таблиці первісних та правил знаходження первісних, - застосовувати формулу Ньютона – Лейбніца до обчислення визначеного інтеграла, - обчислювати за допомогою інтеграла площу криволінійної трапеції, - застосовувати інтеграл до розв’язування задач стереометрії,фізики, економіки, техніки.
. Підготовка до свідомої навчальної діяльності ІНТЕРВ’Ю * Означення первісної. * Основна властивість первісної. * Правила знаходження первісної. * Які задачі приводять до поняття інтеграла. * Формула Ньютона-Лейбніца. Не досить оволодіти премудрістю,потрібно також уміти користуватися нею. Цицерон «Математику не можна вивчити, спостерігаючи як це робить сусід…». (Американський математик А. Нівен )
Мотивація навчальної діяльності Характеристики інтеграла : Інтеграл від функції є площа під графіком (з урахуванням знаку). Інтеграл є границя інтегральних сум. Інтеграл від функції є приріст її первісної. Довжина Площа Об’єм
Виконання вправ Обчисліть об'єм тіла, утвореного при обертанні навколо осі абсцис криволінійної трапеції, обмеженої лініями: а) у = 3х, у = 0, x = 2; б) у = , y = 0, x = 2. Відповіді: а) 24π; б) 2π.
Застосування інтеграла Тільки той себе вважає сильним, Кому з математикою дружити стильно. Без інтегралів можна прожити, Та чи не краще все охопити? знаходження об’ємів визначення маси визначення роботи знаходження величини заряду економічні задачі обчислення шляху обчислення площ
Застосування інтеграла у фізиці і техніці Таблиця № п/п Величини Співвідношення Знаходження похідної Знаходження інтеграла 1 S– переміщення v -- швидкість 2 A - робота F - сила 3 A - робота N - потужність 4 m– маса тонкого стержня - лінійна густина 5 q– електричний заряд I – сила струму 6 Q – кількість теплоти c- теплоємність
Приклади задач Задача 1 При якій висоті h рідини в циліндричній посудині радіусом r=5см сила тиску на дно посудини та на бічну стінку будуть однаковими? Задача 2 До стелі ліфта, що вільно падає, прикріплено пружину з важком. Важок не коливається. Знайти максимальне значення сили пружності при миттєвій зупинці ліфта, якщо безпосередньо перед зупинкою ліфта сума потенціальної енергії важка дорівнювала 40 Дж. Коефіцієнт жорсткості пружини 500 Н/м. Тертям та масою пружини знехтувати. Потенціальну енергію сили пружності і сили тяжіння відраховувати від положення максимального розтягу пружини. Задача 3 Температура маси m ідеального газу з молярною масою М змінюється за законом Т = αV2, де α – відома стала. Яку роботу виконує газ при збільшенні його об’єму від V1 до V2? Чому дорівнює зміна внутрішньої енергії газу в цьому процесі? Отримує чи віддає газ тепло в цьому процесі?
Приклади задач Задача 4 Заряджений конденсатор ємності С замкнений на котушку індуктивності L. Знайти таку залежність від часу ємності конденсатора, при якій струм у колі збільшується прямо пропорційно часу. Електричним опором кола знехтувати. Задача 5 Дві частинки, які мають масу 5 мг, 2 мг і заряди, що дорівнюють +12 нКл та + 7 нКл, рухаються назустріч одна одній, маючи вдалині відносну швидкість 18 км/год. На яку найменшу відстань зблизяться частинки? Задача 6 Магнітне поле створюється провідником зі струмом, сила якого 50 А.У полі розміщена рамка. Так що дві великі сторони довжиною 65 см паралельні провіднику, а відстань від провідника до найближчої сторони рівна її ширині. Який магнітний потік пронизує рамку?
Підведення підсумків * Фізика вивчає залежності між величинами та описує їх мовою математики; математика систематизує та узагальнює способи розв’язування різноманітних задач, створюючи математичні моделі та методи їх дослідження. * Сила і загальність методу диференціального й інтегрального числення такі, що не ознайомившись з ними, не можна як слід зрозуміти все значення математики для природознавства і техніки і навіть оцінити всю красу і принадність самої математичної науки. А.М.Колмогоров
Домашнє завдання АфанасьєваО.М.,БродськийЯ.С.,ПавловО.Л.,СліпенкоА.К.Математика.11клас: Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2011. Опрацювати за підручником с.240-241, розглянути задачі 6,7,8.
При створенні презентації використані матеріали: Афанасьєва О.М.,Бродський Я.С., Павлов О.Л., Сліпенко А.К.Математика.11клас:Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2011. Стадник Л.Г.Алгебра і початки аналізу.11 клас: Розробки уроків. -Х: Веста : Видавництво “ Ранок ”, 2007. Шкіль М.І., Слєпкань З.І., Дубинчук О.С. Алгебра і початки аналізу: Проб. Підруч. Для 10-11 кл.серед.шк. - К.: Зодіак-ЕКО, 2000. ППЗ Алгебра,11 клас для ЗНЗ, 2006. uk.wikipedia.org/wiki/Первісна formula.co.ua/integral.php www.ukrreferat.com/index.php?referat...
Схожі презентації
Категорії