X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Навчання здоровому способу життя на засадах розвитку життєвих навичок

Завантажити презентацію

Навчання здоровому способу життя на засадах розвитку життєвих навичок

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Навчання здоровому способу життя на засадах розвитку життєвих навичок

Слайд 2

Програми, які діють у сфері профілактики і навчання здоровому способу життя Сотні програм по всьому світу Активне впровадження на теренах пострадянського простору Підтримка з боку впливових міжнародних організацій

Слайд 3

Світовий досвід первинної профілактики на засадах розвитку життєвих навичок Поняття первинної профілактики (ПП) Фактори ризику девіантної та адиктивної поведінки Критерії ефективності програм ПП: універсальність, позитивізм, превентивність

Слайд 4

Програма профілактики вживання тютюну (д-р Ботвін, США) забезпечує зниження на 75% кількості учнів, які починають палити. Ефект триває щонайменше 6 років.

Слайд 5

Життєві навички: що це? Життєві навички – це здатність до адаптації, позитивної поведінки і подолання труднощів повсякденного життя” (визначення ВООЗ)

Слайд 6

Життєві навички: для чого? здоров’я безпеки розвитку успіху

Слайд 7

Життєві навички також називають “психосоціальними навичками”

Слайд 8

Життєві навички також називають “психосоціальними навичками”

Слайд 9

Приклади життєвих навичок Самооцінка Асертивність Протидія соціальному тиску Управління стресом

Слайд 10

Навички самооцінки Карл Роджерс – засновник теорії самооцінки Самооцінка – як ми себе оцінюємо: зовнішній вигляд, на роботі, у навчанні, спорті, родині, з друзями Позитивна самооцінка – мотивація до ЗСЖ Діти потребують допомоги у створенні адекватної позитивної самооцінки Самооцінка – наші уявлення про себе

Слайд 11

Навички асертивності А. Салтер – автор теорії і практики асертивності Асертивність – це спілкування без перешкод Асертивність – це противага і протидія маніпуляціям Через традиційну гендерну роль, жінки і дівчата потребують спеціальної допомоги у розвитку навичок асертивності Асертивність – вміння відстоювати свої права, переконувати, вести переговори, відмовляти

Слайд 12

Навички протидії соціальному тиску Експеримент С. Мілгрема Потреба мати друзів і належати до групи – домінанта для підлітків Соціальний тиск реклами та ЗМІ навички переговорів, відмови і розв’язання конфліктів

Слайд 13

Навички управління стресом (для підлітків) Стрес позитивний і негативний (за Гансом Сельє) Стрес і здоров’я Причини стресів у підлітків Як знизити рівень стресу

Слайд 14

Навички управління стресом (для вчителів) Синдром вигорання Наслідки для здоров’я Способи управління стресом

Слайд 15

Чому сприяють і що розвивають життєві навички? Розумінню базових потреб і вмінню правильно задовольняти їх Благополуччю і життєвому успіху Розвитку духовності і позитивних особистих якостей

Слайд 16

Піраміда базових потреб (за А. Маслоу) Когнітивні, естетичні потреби, потреба в компетентності і самореалізації

Слайд 17

Життєві навички сприяють: розвитку духовності соціальній адаптації інтелектуальному й емоційному благополуччю позитивній і здоровій поведінці

Слайд 18

Життєві навички розвивають духовні засади: Миролюбність Оптимізм Гідність Чуйність Толерантність уміння співпрацювати і розв’язувати конфлікти шляхом переговорів, уміння слухати і говорити, розуміти і висловлювати свої почуття позитивна самооцінка, ефективне управління стресами, уміння долати тривогу усвідомлення своїх прав і обов’язків, розуміння прав інших людей, вміння слухати і говорити, відстоювати свої права, не принижуючи інших здатність до співпереживання, вміння слухати і надавати підтримку тим, хто цього потребує визнання і повагу того, що всі люди різні, що існують різні культури

Слайд 19

Навчання на основі розвитку життєвих навичок Далі ми розглянемо: Що означає навчання на основі розвитку життєвих навичок? Які ключові риси цього процесу? У чому полягає методологія викладання? Які педагогічні методи найбільш ефективні у розвитку навичок? На базі якого предмету навчати? Що заважає впровадженню і як це подолати?

Слайд 20

Навчання на основі розвитку життєвих навичок що це? Менше... Орієнтації на знання Директивних підходів Пасивності учнів Стимулювання тиші в класі Механічного запам’ятовування Письмових завдань Читання підручників Негативних оцінок і суперництва Більше... Балансу між знаннями, ставленнями та навичками Конструктивістських підходів Інтерактивних (тренінгових) методик Кооперації та демократичності Урахування потреб Урахування стадій розвитку Делікатного ставлення до індивідуальних особливостей і гендерних проблем

Слайд 21

Ключові риси підходу до розвитку життєвих навичок фокус не на проблеми, а на сильні сторони і потенціал особистості навчання не лише методом вербальних інструкцій, а й шляхом спостереження і взаємного спілкування навчання не тому, що вчити, а як власне вчитися

Слайд 22

Життєві навички: методологія викладання/навчання Підхід, зосереджений на учнях Інтерактивні методи навчання, які базуються на співпраці з ними Намагання зробити процес викладання більш енергійним і привабливим Надання можливості для негайного відпрацювання життєвих навичок

Слайд 23

Інтерактивні методи навчання робота в групах; інтерактивні презентації; дискусії, дебати; мозкові штурми; рольові ігри; аналіз історій і ситуацій; виконання проектів; творчі конкурси.

Слайд 24

Три способи впровадження життєвих навичок у школі Шляхом використання предмета – «носія» (швидкий спосіб). Найбільш рекомендований 2. Шляхом введення окремого предмету чи курсу (повільний спосіб). 3. Шляхом інтегрування у різні предмети (повільний спосіб). Найменш рекомендований

Слайд 25

Перепони у впровадженні освіти на засадах життєвих навичок Недостатнє розуміння Конфлікт пріоритетів Недостатня стратегічна підтримка

Слайд 26

Пріоритетні дії Від… Пілотних проектів Інтеграції в різні предмети Створення і розробки нових матеріалів Життєві навички, як додаток До… Охоплення на національному рівні Єдиного предмета – “носія” Кращого використання наявних ресурсів Відданих працівників та постійної підтримки

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Культура