Навчання здоровому способу життя на засадах розвитку життєвих навичок
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Програми, які діють у сфері профілактики і навчання здоровому способу життя Сотні програм по всьому світу Активне впровадження на теренах пострадянського простору Підтримка з боку впливових міжнародних організацій
Світовий досвід первинної профілактики на засадах розвитку життєвих навичок Поняття первинної профілактики (ПП) Фактори ризику девіантної та адиктивної поведінки Критерії ефективності програм ПП: універсальність, позитивізм, превентивність
Програма профілактики вживання тютюну (д-р Ботвін, США) забезпечує зниження на 75% кількості учнів, які починають палити. Ефект триває щонайменше 6 років.
Життєві навички: що це? Життєві навички – це здатність до адаптації, позитивної поведінки і подолання труднощів повсякденного життя” (визначення ВООЗ)
Приклади життєвих навичок Самооцінка Асертивність Протидія соціальному тиску Управління стресом
Навички самооцінки Карл Роджерс – засновник теорії самооцінки Самооцінка – як ми себе оцінюємо: зовнішній вигляд, на роботі, у навчанні, спорті, родині, з друзями Позитивна самооцінка – мотивація до ЗСЖ Діти потребують допомоги у створенні адекватної позитивної самооцінки Самооцінка – наші уявлення про себе
Навички асертивності А. Салтер – автор теорії і практики асертивності Асертивність – це спілкування без перешкод Асертивність – це противага і протидія маніпуляціям Через традиційну гендерну роль, жінки і дівчата потребують спеціальної допомоги у розвитку навичок асертивності Асертивність – вміння відстоювати свої права, переконувати, вести переговори, відмовляти
Навички протидії соціальному тиску Експеримент С. Мілгрема Потреба мати друзів і належати до групи – домінанта для підлітків Соціальний тиск реклами та ЗМІ навички переговорів, відмови і розв’язання конфліктів
Навички управління стресом (для підлітків) Стрес позитивний і негативний (за Гансом Сельє) Стрес і здоров’я Причини стресів у підлітків Як знизити рівень стресу
Навички управління стресом (для вчителів) Синдром вигорання Наслідки для здоров’я Способи управління стресом
Чому сприяють і що розвивають життєві навички? Розумінню базових потреб і вмінню правильно задовольняти їх Благополуччю і життєвому успіху Розвитку духовності і позитивних особистих якостей
Піраміда базових потреб (за А. Маслоу) Когнітивні, естетичні потреби, потреба в компетентності і самореалізації
Життєві навички сприяють: розвитку духовності соціальній адаптації інтелектуальному й емоційному благополуччю позитивній і здоровій поведінці
Життєві навички розвивають духовні засади: Миролюбність Оптимізм Гідність Чуйність Толерантність уміння співпрацювати і розв’язувати конфлікти шляхом переговорів, уміння слухати і говорити, розуміти і висловлювати свої почуття позитивна самооцінка, ефективне управління стресами, уміння долати тривогу усвідомлення своїх прав і обов’язків, розуміння прав інших людей, вміння слухати і говорити, відстоювати свої права, не принижуючи інших здатність до співпереживання, вміння слухати і надавати підтримку тим, хто цього потребує визнання і повагу того, що всі люди різні, що існують різні культури
Навчання на основі розвитку життєвих навичок Далі ми розглянемо: Що означає навчання на основі розвитку життєвих навичок? Які ключові риси цього процесу? У чому полягає методологія викладання? Які педагогічні методи найбільш ефективні у розвитку навичок? На базі якого предмету навчати? Що заважає впровадженню і як це подолати?
Навчання на основі розвитку життєвих навичок що це? Менше... Орієнтації на знання Директивних підходів Пасивності учнів Стимулювання тиші в класі Механічного запам’ятовування Письмових завдань Читання підручників Негативних оцінок і суперництва Більше... Балансу між знаннями, ставленнями та навичками Конструктивістських підходів Інтерактивних (тренінгових) методик Кооперації та демократичності Урахування потреб Урахування стадій розвитку Делікатного ставлення до індивідуальних особливостей і гендерних проблем
Ключові риси підходу до розвитку життєвих навичок фокус не на проблеми, а на сильні сторони і потенціал особистості навчання не лише методом вербальних інструкцій, а й шляхом спостереження і взаємного спілкування навчання не тому, що вчити, а як власне вчитися
Життєві навички: методологія викладання/навчання Підхід, зосереджений на учнях Інтерактивні методи навчання, які базуються на співпраці з ними Намагання зробити процес викладання більш енергійним і привабливим Надання можливості для негайного відпрацювання життєвих навичок
Інтерактивні методи навчання робота в групах; інтерактивні презентації; дискусії, дебати; мозкові штурми; рольові ігри; аналіз історій і ситуацій; виконання проектів; творчі конкурси.
Три способи впровадження життєвих навичок у школі Шляхом використання предмета – «носія» (швидкий спосіб). Найбільш рекомендований 2. Шляхом введення окремого предмету чи курсу (повільний спосіб). 3. Шляхом інтегрування у різні предмети (повільний спосіб). Найменш рекомендований
Перепони у впровадженні освіти на засадах життєвих навичок Недостатнє розуміння Конфлікт пріоритетів Недостатня стратегічна підтримка
Пріоритетні дії Від… Пілотних проектів Інтеграції в різні предмети Створення і розробки нових матеріалів Життєві навички, як додаток До… Охоплення на національному рівні Єдиного предмета – “носія” Кращого використання наявних ресурсів Відданих працівників та постійної підтримки
Схожі презентації
Категорії